Toyota corolla cross 2021: городской кроссовер для азиатского и ближневосточного рынков
Содержание:
Interior
The Corolla Cross’s wheelbase measures 2640mm. Not the best in its class, but it allows for pretty decent legroom front and back. At 1620mm tall, there’s also respectable headroom for all occupants.
https://www.toyota.com.ph/corolla-cross
Cabin-wise, the Corolla Cross boasts plenty of leather surfaces (hybrid only), and an overall design that largeley mirrors its sedan counterpart. Infotainment is housed in a floating 8-inch touchscreen system (6.8-inches on the base variant), indicating the car’s upmarket leanings. Speaking of upmarket, drivers get an 8-way power adjustable driver’s seat (6-way manual on the base variant), so finding the perfect position will be a cinch. Rear seats are 60/40 folding, with class-leading luggage capacity of (487 liters when carrying the puncture repair kit, 440 liters when carrying a temporary spare tire).
https://www.toyota.com.ph/corolla-cross
Apple CarPlay and Android Auto users will have to stick to the top-of-the-line hybrid, as it’s the only one with available connectivity to both systems. Other interior features include digital multi-info display, automatic climate control (hybrid comes with rear vents for rear passengers), and intelligent voice command.
Exterior
Toyota Corolla Cross
The design of the reveal Corolla Cross a look similar to the RAV4, especially at the front where the trapezoidal grille and menacing slim headlights reside. Granted, the Corolla Cross exterior enjoys considerably less sculpting and fewer embellishments than its more refined sibling. Noticeably absent is the fog lamp/air vent assembly that sandwiches the lower grille on the RAV4. These are replaced by stylish-enough dimples.
Headlights and daytime running lights on the top-ranging hybrid variant come in LED, but the lower variants only get halogen projectors for the former and bulb-types for the latter. The car also has rain-sensing windshield wipers and auto-folding side mirrors.
https://www.toyota.com.ph/corolla-cross
The rear design is a point of contention for many, specifically the lopsided appearance of the “Corolla Cross” badging that dresses the tailgate trim. But beauty is in the eye of the beholder, and we appreciate it when a car maker tries to go against formula, even in the face of ridicule.
Автомобили
- Главная / Автомобили
21.10.2022
Toyota Corolla Cross добралась до Европы
Японцы намерены нарастить присутствие в сегменте компактных паркетников на рынке ЕС.
Мировая премьера компактного кроссовера (габариты 4460 x 1825 x 1620 мм; колесная база – 2640 мм) на модульной платформе TNGA-C состоялась еще два с лишним года назад. Изначально японцы не планировали поставки Corolla Cross в Европу, намереваясь ограничиться только Азией и странами Северной и Южной Америки. Но теперь решили, что у модели есть все возможности побороться и за европейского покупателя.
В европейской линейке «Тойоты» новая Corolla Cross займет место между моделями C-HR и RAV4. При этом о локализации на заводе в Турции или Великобритании речи пока не идет – паркетники будут поставлять напрямую из Японии.
Силовые агрегаты те же, что и у обычной европейской «Короллы».
На рынках Турции и Израиля базовым силовым агрегатом будет гибридная силовая установка на базе атмосферного мотора 1.8 с совокупной отдачей в 103 кВт (140 л. с.), а в других странах Европы Corolla Cross доступна только с более мощной гибридной установкой, в которой 2,0-литровому «атмосфернику» (152 л. с., 190 Нм) помогает электромотор (83 кВт, 203 Нм).
Пиковая отдача такого гибрида составляет 197 л. с., разгон до «сотни» занимает 7,6 с для переднеприводной и 7,5 с для полноприводной версии с муфтой подключения задней оси.
В Германии паркетник представлен в двух комплектациях – спецверсии Team Deutschland (Toyota поддерживает немецких олимпийцев и паралимпийцев) и Lounge. Цена – от 38,6 тыс. евро. Как и обновленная Corolla, новая для местной публики модель оснащается увеличенными дисплеями приборной панели (12,3 дюйма) и мультимедийной системы (10,25 дюйма).
По планам компании, к 2025 году продажи в европейском C-сегменте должны достичь отметки в 400 тыс. автомобилей, что соответствует доле рынка в 9%.
В списке опций – панорамная крыша, система камер кругового обзора и аудиосистема JBL
Сейчас в европейском сегменте компактных кроссоверов доминируют корейцы: первые две строчки по итогам первой половины 2022 года занимают Hyundai Tucson и Kia Sportage (в Европе продается укороченная до 4515 мм версия). На модели CH-R и RAV4 в первом полугодии пришлось 135,3 тыс. проданных машин, но на Corolla Cross японцы делают большую ставку, ведь среди хэтчбеков «Короллу» опережает по продажам лишь VW Golf.
Подпишитесь на наш канал в
«Движок» теперь в Telegram! Подписывайтесь и узнавайте первыми о новинках и результатах тестов!
450
The Power Of The Corolla Name
Irrespective of how it looks on paper, the Corolla Cross has one advantage no other new SUV can boast, the power of name recognition. More than 46 million Corollas have been built since the 1966 original, and adding a crossover to the Corolla line is likely to please existing customers as well as conquest new ones, says Ed Kim.
The name is closely associated with durability and value, and many buyers are repeat customers. “Some are older and more traditional buyers,” Kim says. “They might find that they like the better visibility and easier entry and exit of crossovers.” When Toyota debuted the youth-oriented Scion xB in 2003, it was aimed at hipsters, but found just as much of an audience with older, value-conscious customers because of its upright seating position and great visibility, he says. The same was true of the original RAV4.
In the meantime, the Corolla Cross lineup will be structured in a way very similar to the Corolla sedan and hatchback, and aimed at the same wide swath of customers.
Toyota will offer three trims, L, LE and XLE in escalating levels of equipment. Base models will make do with a 7-inch infotainment screen while LE and XLE models will get an 8-inch unit. Apple CarPlay and Android Auto will be standard. Seventeen inch steel wheels come standard, while LE models get 17-inch alloys. XLE models get niceties including Softex seating, heated power seats, dual zone climate control and 18-inch alloy wheels. A moonroof is optional.
Though Toyota has not announced pricing for the Corolla Cross, prices are likely to range from around $24,000 to $30,000 depending on trim level. “Toyota has to price it competitively,” says Kim, “And anything called a Corolla has to be an inherently value-oriented product.”
Toyota will build the Corolla Cross at its new facility in Huntsville, Alabama, a joint venture with Mazda. (Mazda will also build new CUVs at the factory). Due to supply chain issues, it’s unclear if car shoppers will see the Corolla Cross on dealer lots this fall or closer to the December holidays. However, if the RAV4 or regular Corolla’s pasts are prologue, they’ll be seeing them almost everywhere else soon after.
Safety
https://www.toyota.com.ph/corolla-cross
The Toyota Corolla Cross hybrid comes with the benefit of the Toyota Safety Sense (TSS) suite of driver assistance technologies, which include Pre-Collision, Automatic High Beam, Lane Tracing Assist (with Steering Assist), Lane Departure Alert (with Steering Assist), and Adaptive Cruise Control. Despite not having TSS, the base model still comes with some advanced safety courtesy of Vehicle Stability Control and Hill-Start Assist. Standard safety features on both models include anti-lock brakes (with brake assist and electronic brakeforce distribution), rearview camera, clearance sensors, and seatbelts all around.
Corolla Plus Cross
In a way, the new SUV is a return to form for Toyota. The original 1996 RAV4, which shared some parts with the then-current Corolla, was the very first modern crossover SUV. At 175.6 inches long, the Corolla Cross is almost a foot longer than the 1990s RAV4, but its proportions are similar. It’s also aimed at bringing the same kind of utility to a similar sort of value-conscious buyer.
Among modern competitors, it’s closest in size to the Jeep Compass, Subaru XV Crosstrek, Kia Sportage and the brand-new 2022 Volkswagen Taos.
The Corolla Cross rides the same platform as the C-HR, the Lexus UX and the Corolla sedan and hatchback, but it’s upright body is about three inches taller and 2.1 inches higher off the ground than any of its siblings. It’s unlikely to ever outperform a Ford Bronco Sport on the trail, but its 8.1 inches of ground clearance give it plausible light off-roading ability.
It’ll be offered with front- or all-wheel drive, and all versions will be powered by a 2.0-liter four-cylinder engine making 169 horsepower and 150 pound-feet of torque mated to a continuously variable automatic transmission, or CVT. That same combination is shared with the sportier S-trim Corollas and the Lexus UX 200, both of which are a bit slower than some of their competitors but fine for everyday motoring. The Corolla Cross gets a 1,500-pound tow rating, which is just enough for a tiny kayak or bike trailer.
The related Toyota C-HR and Lexus UX have relatively tight back seats, but the Corolla Cross’ interior will likely benefit from the SUV’s taller proportions and expanded utility. Toyota
It’s also a frugal combo, and Toyota says the Corolla Cross will deliver good fuel mileage for the class. Front-wheel-drive models are expected to achieve 32 mpg combined, with all-wheel-drive models rated at 30 mpg. That’s about even with the Taos and slightly better than the Crosstrek, but way ahead of the Compass or Sportage. In Asia, the Corolla Cross is also offered as a hybrid, though Toyota hasn’t announced a U.S. version of that model.
The bigger body also translates to added space compared to its platform-mates. Although Toyota hasn’t released a number for total cargo volume, the automaker says the FWD Corolla Cross will have 25.5 cubic-feet of cargo space behind the rear seats, with the AWD model’s extra mechanical pieces reducing that to 24.3. That’s more than the Corolla hatchback or UX, and only a tiny bit less than the Taos or Compass, suggesting plenty of utility.
Rear seat leg room looks a little tight on paper at 32 inches, compared with 36 to 38 inches for most of its intended rivals. The Corolla Cross still rides the same 103.9-inch wheelbase as the C-HR, with its confining rear seat, but being taller and airier it’s likely to have a different feel in the real world. Front passengers get more room, at least on paper, than in the Compass, Sportage or Taos.
Like other Toyotas, the Corolla Cross will come with a host of active-safety features including forward automatic emergency braking with pedestrian detection, adaptive cruise control and lane keeping assistance. Blind spot monitoring, rear cross traffic alerts and parking assist will be optional.
From the outside, the Corolla Cross is every inch the RAV4’s kid brother. It’s actually a little larger than the original RAV4 of the 1990s, but it’s proportions are similar to the first couple of generations of that crossover. Toyota
Техническое оснащение
Самые интересные конструкторские решения предлагаются японским покупателям. Для этого рынка выпускают кроссовер с гибридным приводом. Бензиновый двигатель (1,8 л) развивает мощность 98 л. с. и создает крутящий момент до 142 Н*м. Электромотор – 72 л. с. и 163 Н*м соответственно. Суммарные показатели подразумевают солидный силовой потенциал. Однако в действительности при совместной работе агрегаты обеспечивают мощность не более 122 л. с., чтобы улучшить экономические показатели. Средний расход топлива в таком оснащении не превышает 3,82 литра на 100 км пробега.
Моторный отсек гибридного кроссовера
В полноприводной версии «гибрида» предусмотрена установка дополнительного электромотора для задней оси (7 л. с., 55 Н*м). Этот вспомогательный силовой агрегат включается для трогания с места, работает только в начальной стадии разгона.
Машины для США оснащают бензиновым «атмосферником», передним или полным приводом. Мотор работает в паре с вариатором, который дополнен механической первой передачей.
Бензиновый мотор 2.0
Американские обозреватели отмечают недостаточную силовую «вооруженность» полноприводной версии. На длинных подъемах чувствуется вялая динамика даже при поддержании вариатором высоких оборотов двигателя. Специалисты советуют выбрать кроссовер с передним приводом, который стоит на 95000 руб. дешевле в пересчете по курсу. Дополнительное преимущество такого решения – меньшее потребление топлива.
Дизайн кроссовера отличается от внешнего вида обычной Короллы. Однако в салоне изменения найти невозможно.
Салон
В процессе изучения рекламных материалов привлекает внимание огромный багажник – 722 литра. Это намного больше, чем в VW Tiguan (615 л) или в Hyundai Tucson (539 л)
Удивительное преимущество объясняется различиями в методиках измерений. По американской технологии применяют загрузку всего отделения до крыши. Если использовать европейский стандарт VDA (до полки), результат получится скромным – 487 л.
Вид сзади
В следующем перечне представлены параметры Corolla Cross (версия для США):
- привод – передний;
- габаритные размеры (Длина х Ширина х Высота) – 4460 х 1826 х 1620 мм;
- колесная база – 2640 мм;
- высота дорожного просвета – 170 (190) мм;
- масса – 1413-1508 кг;
- трансмиссия – вариатор;
- двигатель – бензиновый, R4, 1998 см куб., 171 л. с., 203 Н*м;
- максимальная скорость – 176 км/ч;
- объем багажника – 487 л;
- расход топлива (город/ трасса) – 7,6/ 7,1 л.
Для покупателей американского рынка цены установлены в диапазоне от 1,7 до 2,2 млн руб. в пересчете по курсу. С учетом рекомендованных уровней стоимости для других моделей автоконцерна в России можно предположить, что за Corolla Cross после начала поставок придется даже в базовой комплектации заплатить не менее 2-х млн руб.