Сравнительный обзор lexus is и acura tlx 2021-го модельного года: интересные конкуренты

Содержание:

GQ7Q6580


…зато трехрежимный подогрев сидений доступен не только передним, но и задним седокам …зато трехрежимный подогрев сидений доступен не только передним, но и задним седокам

…зато трехрежимный подогрев сидений доступен не только передним, но и задним седокам

Еще один козырь — шасси P-AWS, которое подразумевает электрические актуаторы в составе задней подвески. С их помощью задние колеса подруливают в противофазе передним на небольших скоростях для лучшей маневренности, а на больших в ту же сторону, что и передние колеса, для повышения устойчивости. При резком торможении задние колеса сводятся навстречу друг другу, стабилизируя машину.

Популярное на сайте

19 авг

Статьи Двигатель и его компоненты

32 511

Код ошибки P0014 (симптомы, причины и способы устранения)

Система изменения фаз газораспределения автомобиля улучшает характеристики двигателя и топливную экономичность. Она регулирует открытие и закрытие выпускных и впускных клапанов, в свою очередь, контролируя топливно-воздушную смесь. Этот контроль обеспечивает большую мощность, лучшую экономию топлива или сбалансированный подход в зависимости от требований к двигателю в любой момент времени.

20 мая

Статьи Кузов Прочее по ремонту

27 432

Дверь автомобиля не закрывается или не защелкивается? (6 причин и как это исправить)

Дверь современного автомобиля нередко не закрывается на защелку. В этой статье мы обсудим, как это может произойти и способы решения проблемы. Помимо проблем с защелкиванием, мы также рассмотрим несколько других причин, по которым дверь автомобиля может не захлопываться.

28 дек

Статьи Двигатель и его компоненты

20 979

Симптомы плохой или неисправной прокладки впускного коллектора

Прокладки впускного коллектора являются одними из самых важных прокладок на двигателе. Прокладки — это уплотнения, помещенные между компонентами двигателя до их сборки, чтобы обеспечить надежное уплотнение. Они могут быть сделаны из бумаги, резины, металла, а иногда и из комбинации трех.

17 сен

Статьи Тормозная система

20 678

Дым от тормозов. Причины и способы устранения

Многие из нас воспринимают автомобильные тормоза как должное — мы пренебрегаем ими, пока они работают. И однажды дым, идущий из тормозов, заставляет нас задуматься — почему мои тормоза дымят? Дымящиеся тормоза — это то, что требует немедленного внимания

Однако знание причин и мер предосторожности поможет избежать этой досадной и в некоторой степени опасной ситуации. Расскажите о причинах курения в автомобиле, чтобы вы могли незамедлительно принять меры, чтобы избежать аварий на дороге.

24 дек

Ремонт Двигатель и его компоненты

18 842

Симптомы плохого или неисправного датчика давления масла

Без надлежащего количества масла ваш двигатель будет сильно поврежден. Несколько систем в вашем автомобиле предназначены для поддержания правильного уровня масла и давления в двигателе.

09 янв

Статьи Двигатель и его компоненты Система зажигания

17 612

Реле свечей накаливания – как проверить его работоспособность? + Видео

В каждом автомобиле имеется своя схема реле свечей накаливания. Она, как и каждая деталь, может выйти из строя и ее придется заменить. Чтобы разобраться с довольно-таки серьезным вопросом, как именно производить замену, необходимо начать с азов.

24 дек

Ремонт Электроника и оборудование

14 928

Симптомы неисправного блока управления двигателем (ЭБУ)

Блок управления двигателем (ЭБУ), также называемый модулем управления двигателем или модулем управления трансмиссией, является одним из наиболее важных компонентов, встречающихся практически на всех современных автомобилях.

17 дек

Автоновости

11 648

Kia Sportage 2021 года. Когда появиться в России новый кузов?

На странице первые подробности о новом кузов Kia Sportage 2021 модельного года, возможные комплектации и цены, дата выхода в России, фото, технические характеристики и видео тест-драйв новой модели.

19 авг

Статьи Прочее по ремонту

11 383

Воздушный фильтр | 8 признаков загрязнения

В каждом автомобильном двигателе есть камера сгорания, и этой камере требуется воздух для выработки достаточной мощности для запуска двигателя вашего автомобиля. Однако воздух, проходящий через двигатель, должен быть чистым и незагрязненным. Именно здесь воздушный фильтр становится критически важным, поскольку он защищает ваш двигатель от загрязненного воздуха.

09 фев

Двигатель и его компоненты Система зажигания

11 081

Nissan Qashqai 2 2.0 — Замена свечей зажигания своими руками (фотоотчет)

Замену свечей зажигания на модифицированном двигателе MR20DD Qashqai 2 (J11) 2.0 л. согласно регламентным срокам должна проводится по пробегу 30 000 км или 1 разв 24 месяца. Так как данный Qashqai, второго поколения, выпущен не так давно, то имеет уже другой усовершенствованный двигатель (атмосферный с алюминиевым блоком цилиндров с повышенной степенью сжатия), в отличии от своих собратьев, свечи зажигания использует уже более современные, иридиевые.

18 дек

Электроника и оборудование Электросхемы

10 896

Признаки плохого или неисправного реле топливного насоса

Реле топливного насоса является электронным компонентом, который встречается практически на всех автомобилях, оснащенных двигателем внутреннего сгорания.

Safety and Driver-Assistance Features

Overall Safety Rating (NHTSA)

Every TLX comes standard with AcuraWatch, which includes a host of driver-assistance technology. The sedan also has new equipment, such as traffic-sign recognition and a driver-awareness monitor. For more information about the TLX’s crash-test results, visit the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) and Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) websites. Key safety features include:

  • Standard forward-collision warning and automated emergency braking
  • Standard lane-departure warning and lane-keeping assist
  • Available blind-spot monitor and rear cross-traffic alert

Производительность MDX Type S

Последние усилия Acura в этой области были не самыми убедительными. Мы плохо оценили стандартный MDX за его нерафинированное качество езды, плохие манеры торможения и отсутствие обратной связи у рулевого управления. У TLX Type S дела обстояли не намного лучше — мы назвали его неряшливым и не вызывающим восторга.

В отличие от бесхитростного стандартного многомерного выражения, новый Type S чувствует себя быстрым, если не очень быстрым. Турбонагнетатель с одной двойной спиралью быстро набирает обороты, а пик крутящего момента достигается всего на 1400 оборотов в минуту, что обеспечивает внедорожнику сильный рывок с места. 10-ступенчатый автомат отлично справляется с поддержанием мощности двигателя в большинстве дорожных условий, поскольку он переключается плавно и без колебаний.

Баланс управляемости MDX Type S также превосходит стандартный MDX. При езде по городу пневматическая подвеска хорошо поглощает удары и без каких-либо раздражающих вторичных движений, которые мы заметили в стандартном MDX. Аналогичным образом, обратная связь и усилие рулевого управления были гораздо более уверенными, чем в обычных версиях трехрядного кроссовера Acura.

Acura MDX Type S 2022 года выпуска не лишен своих недостатков. Несмотря на то, что предположительно он вдохновлен NSX, логика торможения по проводам далеко не так хороша, как в среднемоторном суперкаре. Хотя на более низких скоростях это редко бывает проблемой, ощущение торможения становится непоследовательным всякий раз, когда требуется нечто большее, чем умеренное тормозное усилие. Ощущения от рулевого управления тоже по-прежнему неважные. Оно вроде и шустрое, но в то же время как-то расплывчато: мы подозреваем, что надлежащий набор высокопроизводительных шин во многом оживил бы нос MDX.

Экстерьер

В глаза сразу же бросается сильно сдвинутая назад кабина. Такой технологический прием позволил добиться более спортивных пропорций четырехдверного автомобиля и улучшенной развесовки по осям. Еще новинку по умолчанию будут комплектовать 18-дюймовыми дисками – ранее их диаметр составлял 17 дюймов.

Еще для седана сразу же подготовили особый спортпакет A-Spec. Автолюбители, которые решат его приобрести, станут обладателями 19-дюймовых колес, затемненной светотехники и мощного спойлера на багажной крышке. Дополнительная изюминка – стильный черный декор.

Только A-Spec доступен для стандартной версии Acura TLX 2021, а вот модель Type S сразу предлагается с 20-дюймовыми дисками, задним диффузором с четырьмя патрубками и передним сплиттером.

Moderate overlap front

Rating applies to 2021-22 models

Tested vehicle: 2021 Acura TLX Advance 4-door 4wd

The Acura TLX was redesigned for the 2021 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test of a 2021 Acura TLX conducted by Honda as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Leg/foot, left G
Leg/foot, right A
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTF2015
Footwell intrusion
Footrest (cm) 3
Left (cm) 6
Center (cm) 8
Right (cm) 4
Brake pedal (cm) 7
Instrument panel rearward movement
Left (cm)
Right (cm)
Steering column movement
Upward (cm) -2
Rearward (cm) -5
A-pillar rearward movement (cm)

Driver injury measures

Test ID VTF2015
Head
HIC-15 165
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 0.7
Extension bending moment (Nm) 8
Maximum Nij 0.24
Chest maximum compression (mm) 21
Legs
Femur force — left (kN) 0.5
Femur force — right (kN) 1.6
Knee displacement — left (mm) 1
Knee displacement — right (mm) 1
Maximum tibia index — left 0.39
Maximum tibia index — right 0.80
Tibia axial force — left (kN) 1.8
Tibia axial force — right (kN) 3.6
Foot acceleration (g)
Left 53
Right 117

Acura TLX


Acura TLX Techno 2.4 (208 л.с.), 8DCT: 2 199 000 руб. Acura TLX Techno 2.4 (208 л.с.), 8DCT: 2 199 000 руб.

Acura TLX Techno 2.4 (208 л.с.), 8DCT: 2 199 000 руб.

Как ни парадоксально, но выжить в России даже в кризисные времена легче премиум-брендам. К примеру, по итогам прошлого года в лидерах по части доходности оказался Porsche. Однако Acura совсем из другого теста. Суббренд компании Honda создавался в первую очередь в расчете на завоевание американского рынка. И, кстати, в этом плане они были первопроходцами, обогнав Lexus и Infiniti. Но американский премиум совсем не чета европейскому и в частности российскому. У нас немного другие ценности и приоритеты…

Overview

The new Acura TLX aims to reclaim the performance image that once helped Honda’s luxury brand stand out. Along with a stylized design that looks faithful to the concept car, the 2021 TLX marks a return to form of sorts by resurrecting the revered Type S high-performance nameplate. While it’ll feature a a gutsy turbo V-6 engine, the regular version has a potent turbocharged four-cylinder. Acura also offers every model with its effective Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), which has become a company staple. A new dedicated platform with a more sophisticated chassis enhances the car’s ride and handling compared with the outgoing model. Likewise, the 2021 Acura TLX receives a snazzier interior that helps it better compete against rivals, such as the BMW 3-series and Cadillac CT5.

Turbos for everyone

I’ll say it again: Beyond the fact that the Type S has a 3.0-liter V6, 10-speed automatic and all-wheel drive, there aren’t any more performance specs to discuss right now. The rest of the 2021 TLX range will be powered by a 2.0-liter turbo I4 engine — the same one you’ll find in the RDX crossover — and uses a 10-speed gearbox. Front-wheel drive is standard, SH-AWD is optional.

The 2.0T is rated at 272 horsepower and 280 pound-feet of torque, which stacks up nicely against the four-cylinder turbocharged engines in the TLX’s competitors. These are increases of 66 hp and 98 lb-ft over the old, naturally aspirated, 2.4-liter I4 from the outgoing TLX. And while the 2.0T might be down 18 hp compared with the 2020 TLX’s 3.5-liter V6, it’s got 13 more lb-ft of torque, delivered lower in the rev range. Acura doesn’t have fuel economy numbers available just yet, but expect the 2.0-liter engine to do a whole lot better than the V6, which was rated at a dismal 20 miles per gallon city, 29 mpg highway and 23 mpg combined with all-wheel drive.

Acura recently touted the new TLX’s double-wishbone front suspension, which replaces the old car’s MacPherson strut setup. This should offer improved cornering grip, and combines with multilink rear suspension geometry. The other big mechanical changes are variable-ratio programming for the electrically assisted power steering, and a change from hydraulic to electro-servo assist for the brakes. TLX Advance and Type S models get adaptive dampers, too.

Every TLX will come with the usual Comfort, Normal and Sport drive modes, and the Type S will get an additional Sport Plus program. There’s also a new Individual setting, accessed by pushing the large Dynamic Mode button in the middle of the center stack, where drivers can adjust the parameters for the throttle, transmission, steering, adaptive dampers (if equipped) and so on.

The cabin has a lot going on visually, but the materials are all superb.

Acura

Small overlap front: passenger-side

Rating applies to 2021-22 models

Tested vehicle: 2021 Acura TLX Advance 4-door

The Acura TLX was redesigned for the 2021 model year. Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test of a 2021 Acura TLX conducted by Honda as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Passenger injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Passenger restraints and dummy kinematics G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot G
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on passenger side

Test ID VTP2018
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 4
Footrest (cm) 3
Right toepan (cm) 4
Center toepan (cm) 3
Rocker panel lateral average (cm) 1
Upper occupant compartment
Center dash (cm) 2
Upper hinge pillar max (cm) 4
Upper dash (cm) 2
Right lower dash (cm) 3

Passenger injury measures

Test ID VTP2018
Head
HIC-15 75
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.1
Extension bending moment (Nm) 24
Maximum Nij 0.29
Chest maximum compression (mm) 17
Femur (kN)
Left 2.3
Right 1.6
Knee displacement (mm)
Left 2
Right 3
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.64
Right 0.49
Tibia axial force (kN)
Left 3.2
Right 2.8
Foot acceleration (g)
Left 49
Right 71

Driver injury measures

Test ID VTP2018
Head
HIC-15 85
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.7
Extension bending moment (Nm) 18
Maximum Nij 0.30
Chest maximum compression (mm) 22
Femur (kN)
Left 0.1
Right 0.6
Knee displacement (mm)
Left 2
Right 1
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.30
Right 0.48
Tibia axial force (kN)
Left 0.5
Right 1.6
Foot acceleration (g)
Left 29
Right 44

Gas mileage and safety

Gas-mileage ratings for the 2021 Acura TLX are 25 mpg combined (22 mpg city, 31 mpg highway) with front-wheel drive (A-Spec models are rated at 30 mpg highway), and 24 mpg combined (21 mpg city, 29 mpg highway) with all-wheel drive. That’s a bit below most rivals, and hard to achieve with spirited driving. We averaged 21.7 mpg over a mix of city, highway, and backroad driving, according to the car’s trip computer.

The 2021 Acura TLX received a “Top Safety Pick+” rating from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS — the organization’s highest safety rating. The TLX received top “Good” scores in all IIHS crash tests and “Superior” scores for headlights and front-crash prevention tech. Crash-test ratings from the National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) aren’t available yet.

Acura offers a four-year, 50,000-mile basic warranty and six-year, 70,000-mile powertrain warranty — pretty standard terms for a luxury car.

Обзор нового поколения

Салон нового поколения премиального кроссовера

Также японцы дали подробную информацию о проведенных доработках. Их много, что объясняется не только проведением планового обновления, но и фактической передачей этой модели статуса флагмана марки, прежде принадлежавшего седану RLX.

Теперь вместо классических стоек McPherson там находятся двойные поперечные рычаги, а вот колесная база внедорожника увеличилась сразу на 76 мм. Вся эта добавка пришлась на моторный отсек, что привело к удлинению капота. Сам же новый кузов, по заверениям японских конструкторов, стал более жестким, а с новой платформой он прибавил в своей ширине.

Кузов

В профиль кроссовер Акура приобрел более благородные очертания, а на корме полностью обновилась оптика, стал более компактным бампер и уменьшились в размерах хромированные накладки системы выхлопа.

Салон

Премиум-SUV Acura MDX 2021 года примеряет флагманский набор опций, поэтому в салоне авто в максимальной комплектации может царить по-настоящему роскошная обстановка.

Отделка с применением дерева и натуральной кожи, передние кресла с вибромассажем, панорамная крыша, мощный аудиокомплекс на 1000 Ватт, акустика с 25 динамиками.

Впервые на машине японской марки появились цифровые приборы, причем, на 12,3-дюймовом дисплее могут отображаться сразу несколько вариантов «картинки». Такого же размера центральный дисплей возвышается над торпедо, но на дореформенной машине он прятался под козырек.

Новая архитектура затронула и центральную часть передней консоли, где поменялись абсолютно все блоки с физическими органами управления.

Техническая начинка

Кроссовер Acura MDX 2021 модельного года будет продаваться в двух версиях: обычной и «заряженной». Для первой приготовлена модернизированная V-образная «шестерка» объемом 3.5 литра. Прежде она могла похвастать мощностью в 294 л. с. (362 Нм), но о новых характеристиках обновленного мотора данных пока нет.

Под капотом «заряженной» модификации Type S окажется 360-сильный (480 Нм) двигатель с турбокомпрессором и системой непосредственного впрыска. Эта 3.0-литровая «шестерка» также будет агрегатироваться «коробкой» 10-АКПП, но с иными настройками. Такую же специальную калибровку в Acura MDX Type S пройдет подвеска, а умерять пыл «горячего» кроссовера станут четырехпоршневые тормоза Brembo, которые будут стоять на всех четырех колесах.

Также покупателям новой Акуры МДХ предложат две версии шасси: с начальным мотором выбирать можно между передним приводом и полным, а с более мощным система SH-AWD начнет устанавливаться по умолчанию. К слову, это все та же трансмиссия с двумя муфтами, позволяющими распределять крутящий момент между осями в широком диапазоне: начиная от 30:70, заканчивая 90:10.

What Is The Acura TLX Type-S?

Acura launched the new TLX last year as a moderately attractive (if a little conservatively styled) mid-sized sporty sedan with a detuned 2-liter turbocharged VTEC engine cribbed from the Civic Type-R. For 2021, the company has launched an even more powerful version, bearing an Acura-specific 3-liter twin-scroll turbocharged V6 engine. Despite being a hefty boy at 4,200 pounds, that engine makes 355 horsepower and 354 lb-ft of torque. That’s plenty to shove it around. The standard SH-AWD torque vectoring system also makes the car feel at least 500 pounds lighter than it is.

Advertisement

Priced at $52,300 it’s right in the middle of the market. It’s just a little more than a base S4 and just a little less than a base C43 AMG. That said, it does come equipped as standard with advanced safety electronics, adaptive dampers, 20-inch wheels, heated and ventilated 16-way power seats, and ELS Studio premium audio. Most of that stuff comes at extra cost in the Germans. Fine. Acura is playing the value card, but it seems to be the right one for this car to play.

It’s an important foundation for Acura to lay if it wants to rebuild its sporty image kingdom. It’s also a great piece of structural groundwork for even faster versions of the TLX. Perhaps the company could build something of a ‘Type’ that is ‘R’apid.

Advertisement

Интерьер Acura MDX (Акура МДХ) 2021:

Интерьер предстоящего 2021 года Acura MDX будет стильным и привлекательным. Кроме того, большой и просторный салон будет предлагаться с впечатляющим объемом груза. С тремя рядами сидений, этот внедорожник имеет номера для семи пассажиров. Acura MDX предложит 15,3 кубических фута пространства, это почти те же цифры, что и у Volvo XC90. Однако это число может быть двойным складыванием вниз второго и третьего рядов.

Стандартный список функций длинный. Тем не менее, мы выделим наиболее интересные из них, такие, как трехзонный автоматический климат-контроль, кожаные сиденья, передние сиденья с электроприводом и подогревом, люк на крыше и задняя дверь с электроприводом. Кроме того, кабина будет богаче в этом году, и покупатели получат систему 8-speaker AM/FM/CD, Siri Eyes Free совместимость для пользователей iPhone, а также Android. Кроме того, есть пакет технологий, который будет доступен с моделью Sport Hybrid. Этот пакет будет включать навигацию, систему мониторинга слепого пятна с задним предупреждением о перекрестном движении, дистанционный запуск двигателя, Siri Eyes Free и 20-дюймовые колеса.

Дизайн и размеры кузова

Готовый к выпуску кроссовер мало чем отличается от предсерийного варианта. По сути, в ходе финальных доработок изменились только боковые зеркала – они стали более крупными. Остальные линии и формы сохранились в первоначальном виде. Внешний облик нового MDX решен в стилистике Acura Precision. Ключевые элементы этой концепции – решетка радиатора Diamond Pentagon и четырехсегментные фары JewelEye. Еще одной особенностью является использование трехмерных скульптурных поверхностей, которые расположены под головной оптикой, вдоль нижней части дверей и в плечевой зоне.

Фото Акура МДХ 2021

В профиль новый Acura MDX выглядит благородно и породисто. Оптимальные пропорции получены за счет увеличения расстояния между моторным щитом и передней осью – прибавка здесь составила 152 мм. Внешние габариты модели тоже стали больше: длина возросла до 5039 мм (+56 мм), ширина – до 1999 мм (+25 мм), высота – до 1704 мм (+15 мм). Колесная база растянулась на 76 мм, достигнув 2891 мм. Стандартно на автомобиль теперь устанавливаются 19-дюймовые колесные диски, тогда как раньше начальным был 18-й диаметр. «Старшие» версии получат колеса размером 20 дюймов, а исполнение Type S – 21 дюйм.

Фото Acura MDX Type S

Pricing and Which One to Buy

One of the best attributes of the 2021 TLX is that it’s an excellent value compared with luxury competitors. To take advantage of this, we’d choose the base model. This means we’re stuck with 18-inch wheels and miss out on many of the fancier features that come with the Advance and A-Spec packages. However, choosing one requires the other and adds $7550 to the bottom line. Although the Technology package includes 19-inch wheels, real leather upholstery, several driver assists, and a host of infotainment upgrades, we don’t think it’s worth $4000. Instead, we’d only opt for the $2000 SH-AWD system that will help maximize the sedan’s agility and all-weather traction.

What’s Weak

Heavy heavy heavy. At 4,200 pounds, this isn’t a lightweight track brawler. It’s a sturdy machine. Despite driving much lighter than it actually is, all that weight is still going to be hell on parts. Tires, suspension, brakes, fluids, and more will wear out faster as the weight of a car climbs. I’d hate to have the consumables and maintenance bill for a thing this stout and fast.

Advertisement

Image: Acura

The engine is decent, and sounds okay, but it doesn’t have the character of a big-revs naturally-aspirated Honda engine of days gone by. The 3-liter is a bit uninspired. It’s not exactly lopey with a 6,200 rpm redline, but it doesn’t feel like a proper sports car engine the way prior Type-S models had. If I’m getting into a sporty Acura, I really want to zing it out to redline, but this one doesn’t really reward such behavior. Just let the turbo do its thing, and you’ll be going quickly in no time.

Advertisement

Image: Acura

Like anything fast these days, it’s video-game fast without theater or pomp. This car just “shits and gits,” as my grandfather would say. The torque curve is as flat as a table, and while that makes for a fast car with unbelievable lap times, it doesn’t imbue character or connection.

Advertisement

I know it’s cliché at this point for an automotive scribe to decry the death of the manual transmission, but this car would be at least 60 times better with a gearbox to row and a third pedal. I don’t care about paddle shifters or lap times or whatever, when I’m looking for a sports sedan, I want driver engagement, dammit.

Image: Acura

Advertisement

Технические характеристики

Базой для легковых автомобилей Acura TLX 2021 стала совершенно новая платформа, позволяющая расположить мотор поперечно. Ее особенность – располагающаяся на поперечных двойных рычагах передняя подвеска. Сзади же установлена многорычажная конструкция. Если покупатель желает, то он может приобрести адаптивные амортизаторы.

Колею, кстати, расширили на 41 и З0 мм (сзади и спереди соответственно). Еще машину оснастили тормозами с электромеханическим усилителем и рулевым механизмом, отличающимся переменным передаточным отношением. Таким образом, с тормозной педалью связь осуществляется исключительно посредством проводов. Такое ранее было лишь на Acura NSX.

Над жесткостью кузова специалисты также поработали – ее удалось увеличить в полтора раза. А все благодаря тому, что в конструкции использован алюминий и высокопрочные стали.

Технические характеристики Acura TLX 2018-2019 модельного года

Изменения в технике Акура ТЛХ коснулись главным образом конфигурации подвески и рулевого управления. Ходовая часть обзавелась новыми пружинами и стабилизатором поперечной устойчивости. Электроусилитель получил более тонкие настройки.

Гамма силовых агрегатов осталась прежней. Это:

  • 2.4-литровая «четверка» i-VTEC мощностью 208 л.с. (274 Нм);
  • 3.5-литровый V6 с отдачей 290 л.с. (362 Нм).

В паре с «младшим» четырехцилиндровым двигателем трудится 8-ступенчатая роботизированная коробка. «Шестерка» агрегатируется с 9-ступенчатым «автоматом». Продвинутый полный привод Super Handling All-Wheel Drive (SH-AWD) теперь доступен модификациям с обеими силовыми установками (раньше полагался только седанам с мотором V6).

Child seat anchors

Applies to 2021-22 models

Overall evaluation

G
+

extra LATCH positions

Vehicle trim
Seat type leather

This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.

It has 1 additional seating position with a tether anchor and the ability to borrow lower anchors from the other seating positions.

Note: When anchors are borrowed, they aren’t available to use in their designated positions.

Overall evaluation

G
+

extra LATCH positions

Vehicle trim
Seat type leather

123

G Good
A Acceptable
M Marginal
P Poor
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated.
thether anchor symbol Tether anchor
lower anchor symbol Lower anchors
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s)
No hardware available

Details by seating position

1
Tether anchor
easy-to-find location
no other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
not too deep in seat
not too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors
2
Tether anchor
easy-to-find location
no other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
Can be borrowed from 1 and 3
3
Tether anchor
easy-to-find location
no other hardware could be confused for anchor
Lower anchors
not too deep in seat
not too much force needed to attach
easy to maneuver around anchors

Technical measurements for this test

Seat position 21

3

Lower anchor A
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 81
Lower anchor B
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 84
Tether anchor
Location Rear deck
Confusing hardware present No
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Seat position 22

2

Lower anchor A
Lower latch is shared for this seat position
Lower anchor B
Lower latch is shared for this seat position
Tether anchor
Location Rear deck
Confusing hardware present No
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Seat position 23

1

Lower anchor A
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 80
Lower anchor B
Open access rated Yes
Depth Visible
Force (lbs)
Clearance angle (degrees) 77
Tether anchor
Location Rear deck
Confusing hardware present No
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor No

Warranty and Maintenance Coverage

Acura provides one of the longer powertrain warranties on the market, and its limited warranty aligns with most of the TLX’s rivals, such as the Alfa Romeo Giulia and Mercedes C-class. However, the company doesn’t offer any complimentary maintenance.

  • Limited warranty covers four years or 50,000 miles
  • Powertrain warranty covers six years or 70,000 miles
  • No complimentary scheduled maintenance

Specifications

Specifications

2021 Acura TLX SH-AWD

VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

PRICE AS TESTED
$49,325 (base price: $40,525)

ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injectionDisplacement
122 in3, 1996 cm3Power
272 hp @ 6500 rpmTorque
280 lb-ft @ 1600 rpm

TRANSMISSION
280 lb-ft @ 1600 rpm

CHASSIS
Suspension (F/R): control arms/multilink
Brakes (F/R): 13.0-inch vented disc/13.0-inch disc
Tires: Michelin Primacy A/S, 255/40R-19 96W M+S

DIMENSIONS
Wheelbase: 113.0 in
Length: 194.6 in
Width: 75.2 in
Height: 56.8 in
Passenger volume: 93 ft3
Trunk volume: 14 ft3
Curb weight: 4026 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 5.9 sec
100 mph: 15.3 sec
130 mph: 29.9 sec
Rolling start, 5–60 mph: 6.5 sec
Top gear, 30–50 mph: 3.7 sec
Top gear, 50–70 mph: 4.7 sec
1/4 mile: 14.5 sec @ 97 mph
Top speed (governor limited): 131 mph
Braking, 70–0 mph: 177 ft
Braking, 100–0 mph: 362 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.87 gStanding-start accel times omit 1-ft rollout of 0.3 sec.

EPA FUEL ECONOMY (C/D EST)
Combined/city/highway: 24/21/29 mpg

2021 Acura TLX Type S
Vehicle Type: front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan

PRICE
Base/As Tested: $53,325/$54,625
Options: Summer tires, $800; Tiger Eye Pearl paint, $500

ENGINE
turbocharged and intercooled DOHC 24-valve V-6, aluminum block and heads, direct fuel injection
Displacement: 183 in3, 2997 cm3
Power: 355 hp @ 5500 rpm
Torque: 354 lb-ft @ 1400 rpm

TRANSMISSION
10-speed automatic

CHASSIS
Suspension, F/R: control arms/multilink
Brakes, F/R: 14.3-in vented disc/13.0-in disc
Tires: Pirelli P Zero PZ4
255/35R-20 97Y

DIMENSIONS
Wheelbase: 113.0 in
Length: 194.6 in
Width: 75.2 in
Height: 56.4 in
Passenger Volume: 93 ft3
Trunk Volume: 14 ft3
Curb Weight: 4201 lb

C/D TEST RESULTS
60 mph: 4.9 sec
100 mph: 12.6 sec
1/4-Mile: 13.6 sec @ 103 mph
130 mph: 24.2 secResults above omit 1-ft rollout of 0.3 sec.
Rolling Start, 5–60 mph: 5.5 sec
Top Gear, 30–50 mph: 3.3 sec
Top Gear, 50–70 mph: 4.5 sec
Top Speed (C/D est): 155 mph
Braking, 70–0 mph: 165 ft
Braking, 100–0 mph: 359 ft
Roadholding, 300-ft Skidpad: 0.96 g

C/D FUEL ECONOMY
Observed: 19 mpg

EPA FUEL ECONOMY
Combined/City/Highway: 21/19/24 mpg

On Track

Image: Acura

Advertisement

Thank god for big beefy Brembos.

While the driving experience on the street may not quite tell the driver the full extent of the heft carried by a TLX Type-S, it sure communicates that well at 110 miles per hour into the braking zone at the bottom of the hill for the Andretti Hairpin. This car is heavy. There’s no way of getting around that. But the braking system fitted to the car is adequate even for several laps of Laguna Seca with deep braking zones into turns two, five, eight, and 11. The pedal is strong and communicative, and it only takes a hard run on the brakes or two to gain confidence in the car’s ability.

Advertisement

When you mention Laguna Seca, everyone immediately jumps to the Corkscrew and the level of intestinal fortitude needed to negotiate it quickly. I would argue it takes flagrant boldness to keep the loud pedal buried over the blind hill on the start/finish straight. It feeds directly into a left-hand arcing sweeper into a hard brake zone. Beyond that, the corner immediately following the Corkscrew, Rainey Curve, is a fully-loaded high-speed sweeper with little margin for error. The Corkscrew, despite all the press, is practically a non-event, though it’s fun as shit when you get it right.

With Ryan Eversley up ahead in a brand-new NSX, there was no chance any of us would catch him, but following in his wheel tracks, we got an idea of what the TLX Type-S was capable of. After six laps at speed, I felt like I knew about a dozen places I could improve my lap time if I really pushed it hard, but it’s not my car and I don’t have the budget to pay for new armco barriers at one of the most storied racing circuits in the world. I’m not a novice driver, and this car is still capable of quicker lap times on track than I really feel comfortable chasing.

Advertisement

Image: Acura

While I didn’t clock any lap times in the TLX Type-S, there’s no question it was a quick sumbitch. Over 100 into turn two, over 100 into turn five, and much higher corner speeds than I expected all around the track. The steering is pretty engaging, and while I could have shifted with paddles, I chose to have the 10-speed automatic’s computer do its shifting for me. The last thing I want is to smash a paddle five or six times into a slow hairpin from V-max, and the computer can manage that pretty well. There’s probably another few tenths to be found if I did shift myself, but if a car has more than six gears, I don’t really want to shift it myself anyway.

Advertisement

Image: Acura

I’m not sure this is an out-and-out track machine, however. It’s just too heavy.

Still, it’s engaging to hustle around. Turn two is an excellent test of the car’s torque vectoring system, as it really wants you to believe you’re in a rear-biased sports sedan. Feed the throttle in at the apex, crank the wheel over, and power out to the kerbs at the exit. You’ll feel several degrees of yaw as the back end steps out to rotate the car around and aim it at the next corner. It’s a welcome and engaging sensation on track, and the grip and forward bite provided by SH-AWD is prodigious.

Advertisement

Image: Acura

Pricing and availability

The 2021 Acura TLX will hit dealers this fall, and Acura says pricing will start in the «mid-$30,000 range.» The 2020 TLX starts at $33,000 before destination, and I expect the new one to come in around $35,000. Mum’s the word on how much the Type S will cost when it arrives next spring, though it’ll likely undercut rivals like the Audi S4, BMW M340i and Mercedes-AMG C43.

On appearance alone, the TLX is leaps and bounds ahead of its forebear, and it certainly sounds like Acura’s made plenty of engineering improvements to make this sedan a better performer. The TLX always deserved better than its also-ran status in the luxury/sport class. Here’s hoping this new one will strike a stronger chord.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *