Bmw m235i coupe (2014, купе)

На какие авто устанавливался?

  • 225 кВт (306 л.с.)

    • с 11/2009 в F07 как 535i Gran Turismo
    • с 03/2010 в F10 как 535i
    • с 03/2010 в E90/E91/E92/E93 как 335i
    • с 03/2010 в E82 / E88 как 135i
    • с 03/2010 в E71 как X6 xDrive35i
    • с 06/2010 в E70 как X5 xDrive35i
    • с 09/2010 в F11 как 535i Touring
    • с 11/2010 в F25 как X3 xDrive35i
    • с 10/2011 в F30/F31 как 335i
    • с 06/2013 в F34 как 335i Gran Turismo
    • с 07/2013 в F32/F33/F36 как 435i
    • с декабря 2013 г. в F15 как X5 xDrive 35i
    • с 07/2014 в F26 как X4 xDrive 35i
  • 235 кВт (320 л.с.)

    • с 03/2011 в BMW 6 серии как 640i
    • с 07/2012 в BMW 7 серии как 740i
    • с 09/2012 в BMW 1 серии как M135i
    • с 2012 г. в родстере Roding
  • 240 кВт (326 л.с.)

    • с 03/2010 в E90/E91/E92/E93 как 335i с BMW M Performance Power Kit
    • с 03/2010 в E82 / E88 как 135i с BMW M Performance Power Kit
    • с 10/2011 в F30/F31 как 335i и 335i xDrive с BMW M Performance Power Kit до 07/2013
    • с 07/2013 в F34 как 335i и 335i xDrive Gran Turismo с комплектом BMW M Performance Power до 07/2013
    • с 07/2013 в F10/F11 как 535i и 535i xDrive с BMW M Performance Power Kit с 07/2013
    • с 03/2014 в BMW 2 серии как M235i
    • с 03/2015 в BMW 1 серии как M135i
  • 250 кВт (340 л.с.)

    • с 07/2013 в F30/F31 как 335i и 335i xDrive с BMW M Performance Power Kit с 07/2013
    • с 07/2013 в F34 как 335i и 335i xDrive Gran Turismo xDrive с BMW M Performance Power Kit с 07/2013
    • с 07/2013 в F32/F33/F36 как 435i и 435i xDrive с BMW M Performance Power Kit
  • 265 кВт (360 л.с.)

    с 10/2015 в F26 как X4 M40i

  • 272 кВт (370 л.с.)

    с 10/2015 в F87 как M2 Coupe

M-promptu M-pressions

Our seat time at the 2-series launch was restricted to the M235i for a brief but informative drive. The expected rapid acceleration produced by the N55 is accompanied by a bit of extra noise from off-throttle exhaust overrun, a far more compelling feature than the automatic transmission’s coasting mode. The strut-front and five-link rear suspension setup is typical BMW, as is the ride, which is on the firm side of comfortable once the adaptive M suspension is switched into Sport mode. Versus the 228i, the M235i’s standard M Sport brakes use larger, 13.4-inch ventilated front rotors and four-piston fixed calipers, and they do their job without producing neck-snapping initial bite.

Shod with staggered Michelin Pilot Super Sport tires, the M235i has an abundance of lateral grip, yet it’s still simple enough to rotate the car with the throttle. It turns in quickly with a light and precise feel to the steering. The electric power-steering system communicates more about the road surface than in the 4-series, which itself marked an improvement over the latest 3-series. More impressive is the M235i’s balance, and the way it delivers just the right amount of body motion to let you know how hard it can be pushed. This is important because you sit upright in the M235i and there’s plenty of suspension travel. With its lower belt line and cowl, it feels less like contemporary BMWs than it does models past.

View PhotosBMW

If that pleases those who wish that BMW might have frozen product development around Y2K, it is worth noting that the 2-series still offers all the expected amenities of a modern luxury car. The half-an-iPad screen from the 3-series pokes out of the instrument panel and iDrive is standard (with the new iDrive Touch controller fitted in navigation-equipped cars). You can order a 2-series with lane-departure and collision-warning systems, as well as automated parking. This is not a car for Luddites, but rather quite the opposite.

For those who remain unconvinced and unwilling to join BMW in the present, consider this last bit of good news: The market for used E36 and E46 3-series is bound to flood if the 2-series takes off.

Specifications

SPECIFICATIONS

2014 BMW M235iVehicle Type: front-engine, rear-wheel-drive, 4-passenger, 2-door coupe

BASE PRICE$44,025

ENGINE TYPEturbocharged and intercooled DOHC 24-valve inline-6, aluminum block and head, direct fuel injectionDisplacement: 182 in3, 2979 cm3Power: 320 hp @ 6000 rpmTorque: 330 lb-ft @ 1300 rpm

TRANSMISSION6-speed manual, 8-speed automatic with manual shifting mode

DIMENSIONSWheelbase: 105.9 inLength: 175.9 inWidth: 69.8 in Height: 55.4 inCurb weight (C/D est): 3500-3550 lb

PERFORMANCE (C/D EST)
Zero to 60 mph: 4.5-4.7 sec
Zero to 100 mph: 11.3-11.6 sec
Standing ¼-mile: 13.1-13.4 sec
Top speed: 130-155 mph

FUEL ECONOMY (MFR’S EST)
EPA city/highway: 19-22/28-32 mpg

Виды лицензий MHD Tuning

Flasher

Flasher — основная программа для работы, без которой нельзя сделать ни одно действие. Возможности флешера (для каждого двигателя они индивидуальны, поэтому напишем только базовые):

  • Сброс адаптаций
  • Чтение и удаление ошибок
  • Добавление прострелов (с кучей настроек)
  • Отключение прогрева катализатора
  • Холодный пуск на «горячую» (поднимает обороты на пару секунд)
  • Открытие заслонки в спорт-режиме
  • Снятие ограничения максимальной скорости
  • Изменение работы системы охлаждения
  • Ограничение мощности на передачу
  • Отключение лямбды (аналог прошивки под Евро2)
  • Поддержка XDI HPFP (улучшенный ТНВД)
  • Создание бэкапа ЭБУ DME

Стоимость: $308

Monitor

Данная лицензия позволяет записывать в лог параметры работы датчиков двигателя (до 8 датчиков в реальном времени и более 50 параметров). Данные сохраняются в формате CSV и сохраняются на устройство. Графики можно посмотреть как в программе, так и на других ресурсах.

Стоимость: $123

Maps Pack

Maps Pack (топливные карты) — лицензия для установки Stage 1/2/2+ под разные виды топлива (95, 98 и 102). Stage 1 и 2/2+ продаются разными пакетами, поэтому имейте это ввиду при покупке.

Стоимость: $123

Month 4 running a BMW M235i: the design story

Beauty is in the eye of the beholder, so the saying goes. And according to feedback from you (and most of the rest of the CAR team) on our M235i, it’s a quite a looker. Ugliness on the other hand, is in the eye of the one who be holding the keys. And that be me. You see, I think the M235i is a brilliant little car. I love almost everything about it – except the way it looks.

So what don’t I like about it? That the boring back end seems to have been cribbed from a Toyota Avensis, perhaps? Or that the front isn’t sleek and cool like a 3- or 4-series with their slim headlights bleeding into the grille’s kidneys, but dumpy and shapeless. And what’s going on with those bulging rear arches, woefully underfilled by the stock wheels? I presume the M2 we’ll see in 2015 will have the answer to that, and provide enough fire-stoking satisfaction that I’ll not need to worry about the aesthetic merits of Munich’s M-antelpiece.

But if you don’t want to wait for, or can’t afford the likely £45k bill for an M2, the M235i doesn’t seem to offer much scope for enhancement, at least not through BMW’s usual online configurator. The thing is, with a bit of help from BMW’s dealer-fit M Performance accessories range, the M235i can look so much better.

Top of the list has to be the 19in wheels, which fill the arches so much better than the standard 18s. They look like a modern take on the old M3 CSL rim and, if you’re the sort of anorak who likes browsing www.bmwstylewheels.com (that’ll be me, then), you might already know that they go by BMW’s official code of style 405.

Your next step is the M Performance Aerodynamic package, consisting of a front splitter, rear diffuser and sill extensions, or maybe you’d keep things a little more discreet and go for the carbon mirror caps and rear lip spoiler, and a black kidney grille. Metallic colours such as our car’s handsome Estoril Blue are probably best left alone when it comes to stripes, but if you’ve gone for white paint, already added the wheels and bodykit and can’t bear the thought of not being looked at, you could get away with the side flashes.

Of course you can’t do all that and leave the inside alone. If you really want to show off, the Alcantara-wrapped wheel with built-in LED display showing everything from quarter-mile times to G-readings, is a must, though the same circle without the gadgety content would feel every bit as good and a whole lot less distracting.

But what if you want something more than mere cosmetic dressing? Slightly more serious is the big brake package, whose discs are an inch bigger than stock, the 10mm lower suspension kit, and the optional mechanical limited-slip differential. The standard car already has way too much traction in the dry, but if you’re one of the handful of owners who actually switches the ESP off, that LSD will likely fix the standard car’s disappointingly snatchy wet-road oversteer.

About the only thing not covered by the M Performance brochure is engine upgrades, though Superchips will bump your 318bhp motor up by 57bhp and 63lb ft for £400. Which, added to the near £10k bill you’ll be looking at for the rest of the gear, brings the total to around £44k – pretty much what BMW will want for the proper M2 when it arrives next year. You know, when you put it like that, our brilliant standard £34k M235i suddenly looks a whole lot more attractive.

By Chris Chilton 

Month 7 running a BMW M235i: a meeting with big bro

Two turbo’d six-pot BMWs at the lights. Both wear M badges, though only one is the real deal. But is it the better deal? Is the new £56,635 M4 coupe really worth £22,385 more than our brilliant M235i?

Red light, green light, right foot punching for daylight. With a whiff of smoke we’re away, laying only three black lines on the tarmac because the M235i’s open diff makes for a one-wheel squeal. The DCT ’box-equipped M4 edges ahead from the start, but there’s not much in it to the top of second. By the time I hook third in the M235i though, the M4 is pulling cleanly away, its modest 42kg penalty overcome by an additional 101bhp. Ah, so that’s what a 0.9sec gap to 62mph looks like.

The M4 is prettier, but sounds ugly. It has a trick M diff, but the glut of mid range torque that lets you be the hooligan the 235 won’t allow makes the engine less interesting to thrash. I’m not going to pretend that I wouldn’t love to run an M4, but even if you factor in its standard widescreen nav and adaptive suspension there’s still most of £20k between them. And I could put a spotless E12 M535i in the garage alongside the M235i for that.

By Chris Chilton

Подключение к MHD Tuning

Для работы с программой вам необходимо соединить автомобиль со смартфоном. Существует несколько вариантов:

iOS + ENET-кабель + кабель Lightning — RJ45

Этот способ доступен только для iOS. Преимуществами такого вида подключения будет цена и скорость кодирования, не уступающая Wi-Fi-адаптеру. Минусами будет использование провода (неудобно снимать логи в дороге) и покупка переходника.

Android + K+DCAN + OTG-кабель

Способ доступен только для Android. У данного вида подключения есть только один плюс: оно работает. Из минусов: крайне низкая скорость работы, наличие проводов и покупка переходника. Так же высока вероятность использования зарядного устройства для авто.

Для сравнения: первая прошивка через кабель ENET занимает всего 2.5 минуты, а через кабель K+DCAN — 42 минуты.

BMW M235i vs BMW M2 engines

Both the M2 and M235i use the same 3.0-litre turbocharged petrol that has been tried and tested in numerous BMW models. The M235i produces 325hp – quite a large amount in a light weight coupe and enough to hit 62mph from rest in five seconds flat (4.8 with the eight-speed automatic) and for a limited top speed of 155mph. This is enough to challenge most entry-level Porsches and should be plenty for most buyers.

Some might be a little let down that the M2 doesn’t use the same engine from the M3/M4, but, to compensate, it shares many parts with it such as the pistons and exhaust. Before you nod off, the most important figure in any performance car is its power and the M2 has plenty, if not much more than the M235i. Its 370hp helps it accelerate from 0-62mph in 4.5 seconds (4.3 with the deal-clutch automatic) and on to a optional top speed of 168mph if you specify the Driver’s Package.

Практичность

Автолюбители, рассматривающие 2-ю серию Gran Coupe скорее всего не будут чрезмерно озабочены вопросами практичности. Автомобиль действительно предлагает больше места в багажнике, чем хэтчбек 1 серии, но стиль купе все же оставляет сзади меньше места для пассажиров, и он не так универсален.

Наклонная форма Gran Coupe также снижает заднюю видимость, хотя BMW в стандартной комплектации установила передние и задние датчики парковки, что помогает при сложных маневрах.

BMW также предлагает свои пакеты для большего комфорта за дополнительную плату по всему диапазону. Они включают в себя дополнительные функции, такие как подогрев рулевого колеса, электрическая регулировка сиденья и расширенное освещение по всему салону. Запасное колесо для экономии места также является дополнительным для всех версий, за исключением топового M235i xDrive.

Размер

BMW 2-Series Gran Coupe имеет длину 4526 мм, ширину 1800 мм и высоту 1420 мм. Это делает его меньше в целом, чем Mercedes CLA, который имеет длину 4695 мм, ширину 1830 мм и высоту 10 мм.

Пространство для пассажиров

Четверо взрослых могут прекрасно разместиться в Gran Coupe 2 серии, но использовать дополнительное пространство для пятого пассажира имеет смысл только для коротких поездок. В авто достаточно места как для водителя, так и для переднего пассажира, но сзади пространство немного теснее.

Багажник

Имея в общей сложности 430 литров багажного пространства, Gran Coupe 2 серии на 30 литров меньше своего конкурента Mercedes CLA. Загрузка громоздких предметов также может оказаться проблемой из-за небольшого «салонного» отверстия в багажнике.

Bmw 235 i какой двигатель

Ниже представлены данные по параметрам двигателя для 2 модификаций авто разных годов выпуска.

К наружным габаритам двигателя относятся следующие параметры:

  • Длина (L): полная длина механизма по краям самых выступающих частей;
  • Ширина (B): боковая ширина агрегата;
  • Высота (H): высота механизма по краям самых выступающих частей.

Важно: кроме стандартных параметров (L, B, H) двигатели некоторых моделей имеют дополнительные, при наличии таких параметров они будут дополнительно указаны в таблице ниже. К внутренним размерам мотора автомобиля относятся такие параметры, как размеры коленвала, диаметр цилиндра, ход поршня

К внутренним размерам мотора автомобиля относятся такие параметры, как размеры коленвала, диаметр цилиндра, ход поршня.

Диаметр цилиндра двигателя авто — это диаметр рабочей втулки (или гильзы) рабочей камеры объёмного вытеснения агрегата.

Важно: ход поршня двигателя авто — это расстояние между верхней и нижней мертвыми точками поршня, которое определяется радиусом кривошипа коленчатого вала. Важно: выпускается в настоящее время

Важно: выпускается в настоящее время

Количество цилиндров min
Количество цилиндров min

Минимальное значение параметра Количество цилиндров для всех модификаций BMW model.

Данные представлены в (шт).

Количество цилиндров max
Количество цилиндров max

Максимальное значение параметра Количество цилиндров для всех модификаций BMW model.

Данные представлены в (шт).

Модификаций
Общее количество всех модификаций BMW M235i представленных в нашей базе

Данные представлены для авто различных модификаций и годов выпуска

Month 2 running a BMW M235i: first mpg results are in…

I made my first four-up trip north this month, and was amazed to find that the entire Chilton clan and its luggage fitted without fuss. I’d bet the styling is the main reason most buyers choose the M235i over its 1-series sister, but the coupe scores with an extra 30 litres of booth space. And although the hatch’s tailgate makes out more practical when handling big loads, both cars get fold-down rear seats.

That 400-mile round trip revealed a bit of engine boom on the motorway, but it’s entirely bearable, and the top-gear acceleration is so strong, I kept having to check I wasn’t in fourth instead of sixth. I love how this single-turbo N55 engine revs out too. I don’t remember the original twin turbo 335i back in 2006 ever feeling this inclined to chase the redline.

Having gained 125bhp and two cylinders in my jump from Kia Proceed GT to BMW M235i – and making the most of them at every opportunity – I’d resigned myself to paying at the pumps for the privilege of the extra poke. But I’d been forgetting that BMW’s engineering boffins are as focused on you using as little fuel as possible between A and B as the time it takes you to make the trip. Result: a Kia-matching 29mpg overall, 35mpg on an 80mph run and nudging 40 at the legal limit. For a car with the performance of the last M3, that’s some going.

By Chris Chilton

Самые распространенные дизельные двигатели BMW

4-цилиндровые

M47


BMW M47

  • турбо или битурбо двигатель,мощность 1.9-2.0
  • прямой впрыск топлива
  • нет системы VANOS
  • нет системы Valvetronic

Применение: серия 1 (E87), серия 3 (E46, E90 — до 2007 года), серия 5 (E39, E60 — до 2007 года), X3 (X83 — до 2007 года), Rover 75, Land Rover Freelander, MG ZT

Это самый распространенный двигатель BMW на рынке. Произведен в 1998 году, спустя 3 года получил блок питания Common Rail. Встречается, в основном, в таких моделях — E36 и E90, а также в Land Rovers.

Из-за его популярности, его недостатки хорошо известны. Прежде всего заслонки во впускном коллекторе, которые со временем слетают с резьбы. Инжектор не долговечен, а слишком большие интервалы замены масла приводят к преждевременным выходам из строя турбокомпрессора.

N47


BMW N47

  • турбо или битурбо двигатель,мощность 1.6-2.0
  • прямой впрыск топлива с баком Common Rail
  • нет системы VANOS
  • нет системы Valvetronic

Применение: серия 1 (E87, F20), серия 2 (F22), серия 3 (E90, F30), серия 5 (E60, F10), X1 (E84), X3 (E83, F25), X5 (F15), Toyota Авенсис, RAV4, Версо

Новый двигатель (выпускаемый с 2007 года) считается менее проблематичным, хотя он проводил время в гараже со многими водителями из-за своих поломок. Это особенно часто проявлялось с ремнем ГРМ, а благодаря его расположению в задней части двигателя, замена обошлась в круглую сумму.

В серьезных случаях даже была сделана шестерня, только что интегрированная здесь с коленчатым валом. Производитель решал эту проблему как можно эффективнее (два обновления, действие по замене верхнего натяжителя цепи), и это привело к ожидаемому результату, поломки значительно уменьшились.

6-цилиндровые

M57


BMW M57

  • турбо или битурбо двигатель, мощность 2.5-3.0
  • прямой впрыск топлива с баком CR
  • нет системы VANOS
  • нет системы Valvetronic

Применение: серия 3 (E46, E90), серия 5 (E39, E60), серия 7 (E38, E65), X3 (E83), X5 (E53, E70), X6 (E71), Range Rover, Range Rover Sport, Опель Омега

Еще один неубиваемый дизельный двигатель конца прошлого века — есть даже случаи проезда миллион километров. Коллектор впрыска Common Rail изначально имел емкость 2,9 литра (позднее 3,0), в то время как экономичный вариант (2,5) предлагался в Opel Omedze.

С модернизацией была изменена конструкция двухвальной системы газораспределения — цепь приводит в движение первый вал и вторую шестерню. В последующие годы также был добавлен сажевый фильтр.

В двигателе M57 (к счастью, только в модернизированном, маркированном TU) мембраны коллектор впрыска топлива, на которых образуется люфт, чаще всего выходят из строя. Кроме того, шкив распадается на коленвал, и форсунки выходят из строя, но только по истечению пробега свыше 500.000 км.

N57


BMW N57

  • турбо или битурбо двигатель, мощность 3.0
  • прямой впрыск топлива с баком CR
  • Система VANOS в более сильных версиях
  • нет системы Valvetronic

Применение: серия 3 (E90, F30), серия 4 (F36), серия 5/5 GT (E60, F07 / F10), серия 7 (F01), X3 (F25), X5 (E70, F15), X6 (E70 , F16)

Двигатель полностью изготовлен из алюминия, как единственный дизель BMW с системой VANOS. Однако это происходит только в битурбо-версии (300 л.с.) и топовом варианте с тремя турбонагнетателями, генерирующими мощные 381 л.с.

N57 можно найти только в сочетании с автоматической коробкой передач, и он считается надежным двигателем и более стабильным, чем другие дизели BMW. Из-за наличия прямого впрыска проблема сажи во впускных каналах не мешает. Однако охладитель выхлопных газов подвержен повреждениям, из-за чего впоследствии  вытекает жидкость.

8-цилиндровые дизельные двигатели BMW

M67


BMW M67

  • битурбо двигатель, мощность 3,9-4,4
  • прямой впрыск топлива с баком CR
  • нет системы VANOS
  • нет системы Valvetronic

Применение: серия 7 (E38, E65 / 66)

Прочный двигатель V8, используемый в двух поколениях серии 7 (E38, E65). Расходует совсем немного, около 15 л / 100 км, но до первого ремонта пройдет полмиллиона километров. Единственное, что вам нужно сделать, это восстановить форсунки и турбокомпрессор.

Обозначения двигателей BMW

В начале всегда есть буква — M и N относятся к стандартным двигателям в легковых автомобилях, S обозначает специальный двигатель, например, от M3, M5. Следующие две цифры используются для обозначения количества цилиндров. Они распределяются следующим образом:

40-47 = четырехцилиндровые дизельные двигатели BMW,

от 50 = шестицилиндровые,

от 60 = восьмицилиндровые,

от 70 = двенадцать цилиндровых двигателей

Только 10-цилиндровый S85 и 4-цилиндровый N13, N20 и N26 нарушают это правило. После определения количества цилиндров мы находим тип источника питания (B — бензин, D — дизель), рабочий объем (20–2 литра, 30–3 литра и т. Д.)

И код, относящийся к конструкции, информируя, среди прочего, о заводских изменениях (например, TU — Technische Uberarbeitung, т.е. техническая модификация / пересмотренная версия). Пример маркировки: M57D30TU — дизель 3.0, тип M57, после подъема.

Month 8 running a BMW M235i: long-term test conclusion

If the dazzling i3 and i8 are anything to go by, BMW’s future is brighter than the big guy’s laser headlights. But cars like our brilliant M235i prove the present’s pretty sparkly too. Actually, make that the past, because a man with a truck has just arrived to reclaim the car and spoil our day. 

Rewind eight months and YB63 arrived fresh from a three-way scrap for coupe honours with Porsche’s Cayman and a Toyota GT86. Ref Ben Barry reckoned the Cayman edged it for handling, but the BMW’s massive performance and practicality advantages would make it the first choice for many.

It would for me. There are hardly any other compact rear-drive coupes on sale with genuine room for four and 911-grade performance. It’s no coincidence that most others that do exist are made by BMW too. One of those is the new M4, but having driven a stack of miles in both, I actually found myself preferring the M235i for its wieldy size and more honest (if still fake) sound.

If you take the list price for each, the M4 is £22,385 more expensive than the £34,250 M235i, but the price of our car ballooned to £42,020 with the addition of kit like adaptive dampers, keyless entry, seat heating, and the Visibility Pack, which contains one of the greatest pieces of tech currently fitted to any car, in my opinion: BMW’s adaptive lights.

Like adaptive systems from other manufacturers this kit uses a camera to detect cars ahead, and adjusts the light pattern to suit. But instead of merely dipping the lights, or shortening the reach of the beam, BMW’s system gives a full-beam view, while shielding traffic ahead from the direct glare of the light. Xenons are standard on the M235i, so the clever bit costs a mere £390, and is worth every single penny. The feeling is much like when we first tried xenons 15 years ago: see in the black and you’ll never go back.

Dual-clutch fans probably think that way about paddle-shift ’boxes, but our M235i’s light, tight, six-speed manual was a core part of the car’s old-school appeal. We never did get around to adding the available limited-slip diff, a dealer-fit option, and for most buyers there would be no need. Yes, it probably would have tamed the slightly grabby wet-road oversteer, but that’s only something you ever experienced when fully disengaging the stability control with a long press on the button, and probably not the sort of thing most owners would do regularly. In the dry, traction was so good you half expected the tarmac to bunch up behind you every time you deployed all 322 horses groundward.

I did a lot of deploying. Hard to resist it with an engine this sweet, this powerful and this good on juice. The trip computer rarely showed less than 30mpg, and our usually more accurate fuel book entries backed it up. By the time the car went back it was still months away from its first service, the tyres looked like they’d pass a cursory police inspection, and all it had cost us to run was a drop of oil midway through the loan.

Six months in, I’d even made peace with the slightly frumpy design, and secretly come to love the profile, which apes BMW’s ’70s and ’80s sports two-doors and helps make the interior space more useable. While adults in the back still have to duck very slightly to fit below the headlining, it’s nothing like as compromised as an Audi TT, and I managed to cram my mountain bike in the massive boot with the split/fold seats flattened.

In fact its closest rivals are probably super-hot hatches, although only one is rear-wheel drive. The mechanically identical M135i hatch is an uglier mutt, but one that’s 30kg lighter and a massive £3415 cheaper. I’m sure the economies of scale that come with the huge numbers of hatches being churned out helps justify some of that difference; the rest is just taking the mickey. But that’s not enough to prevent us wholeheartedly recommending the M235i, with one caveat: the full-blown M2 is imminent, and there’s every chance it could be absolutely brilliant. It’ll need to be.

By Chris Chilton

BMW M235i F22 – описание – фото – видео купе 2 серии

BMW M235i F22 – это спортивный двухдверный автомобиль модельного ряда купе 2 серии F22. Эта модель была официально представлена в октябре 2013 года, и дополнила модельный ряд спортивных и компактных автомобилей на ряду с BMW M135i.

Двигатель

На БМВ М235 Ф22 устанавливается шестицилиндровый мотор N55 с технологией M Performance TwinPower Turbo с двойной улиткой турбокомпрессора, высоко-точным прямым впрыском, VALVETRONIC и Double-VANOS, обеспечивая мгновенную мощность и эффективности.

BMW M235i Audi TTS 2.0 TFSI Mercedes C350 C204 Porsche Cayman S
Количество цилиндров 6 4 6 6
Клапанов на цилиндр 4 4 4 4
Рабочий объем, см³ 2979 1984 3498 3436
Конфигурация Рядный Рядный V-образный Оппозитный
Мощность л.с./об.мин 326/5800 310/5800 306/6500 325/7400
Крутящий момент, Нм/об.мин 450/1300 380/1800 370/3500 370/4500
Тип впуска Непосредственный впрыск
Наддув

Коробка передач

Стандартно купе оснащается 6-ступенчатой механической коробкой передач, с передаточным числом: 1 – 4.110 / 2 – 2.315 / 3 – 1.542 / 4 – 1.179 / 5 – 1.000 / 6 – 0.846 / R – 3.727:1. / главная передача – 3,077.

Как опция, доступна 8-ступенчатая спортивная автоматическая коробка Steptronic в комплекте с Launch Control.

Динамика

BMW М235 Audi TTS 8S Mercedes-Benz C 350 Porsche Cayman 3.4 981
Максимальная скорость, км/час 250 250 250 283
Время разгона 0 – 100 км/час, секунд 5,0 4,9 6,0 5,0
Расход топлива, литров на 100 км, (мкпп)
Смешанный цикл 8,1 7,1 6,9 8,8
Городской цикл 10,9 9,2 9,5 12,2
Загородный цикл 6,4 5,9 5,4 6,9
Емкость топливного бака, литров 52 55 66 64

Комплектация

Купе М235 оснащается спортивной подвеской M, которая включает в себя индивидуальную конфигурацию подвески и систему амортизаторов, спортивную тормозную систему, рулевое управление со спортивным режимом, систему динамического контроля устойчивости (DSC), включая антиблокировочную тормозную систему (ABS), систему динамического контроля тяги (DTC) и контроль торможения в поворотах (CBC).

Стандартно на купе устанавливаются эксклюзивные 18-дюймовые легкосплавные колеса и шины 225/40 ZR18 88Y для передних колес и 245/35 ZR18 92Y XL для задних. В качестве опции доступна установка 19-дюймовых кованых легкосплавных дисков BMW M Performance.

Автомобиль так же оснащается подушками безопасности для водителя и переднего пассажира, включая боковые подушки безопасности, шторки безопасности для передних и задних пассажиров. В качестве опции доступны Speed Limit Info (доступен в сочетании с навигационной системой Professional), адаптивные передние фары с переменным распределением света, функция аварийного сближения при парковке (PDC). Для M235i предусмотрено только пакет M Sport Packcage.

Для комфортного вождения купе 2 серии комплектуется такими функциями BMW EfficientDynamics как Auto Start Stop, Servotronic, регенерация энергии торможения (Brake Energy Regeneration), сенсорный контроллер IDrive, бортовой компьютер и аудиосистема Business CD. Навигационная система Business и Professional доступны как опция, за дополнительную плату.

Габариты

БМВ М235 Ауди ТТС 8С Мерседес С350 С204 Порше Кайман С 3.4
габариты в мм/объем в литрах/вес в кг
Длина 4454 4177 4590 4380
Ширина 1774 1832 1770 1801
Высота 1408 1353 1406 1295
Колесная база 2690 2505 2760 2475
Колея передних колес 1516 1572 1549
Колея задних колес 1532 1552 1552
Дорожный просвет 130 140
Объем багажника 390 305 450 150-275
Снаряженная масса 1530 1440 1615 1320
Полная масса 1965 1765 2085 1655

Купе М235 было заменено на купе БМВ М240 Ф22.

Wheeling the M235i xDrive Gran Coupe

When pushed hard on the super narrow twisty mountain roads that surround Lisbon, the Gran Coupe is very planted and solid. BMW saw fit to equip the M235i with a host of suspension enhancements befitting the car’s M-Sport badge, including sports suspension, a strut tower tie bar, front subframe bracing and variable M Sport steering that has a tighter ratio for sharper turn-in response.

Also on the list of enhancements is BMW’s new wheel slip mitigation system called ARB, which probably stands for something German. Basically, this system puts the AWD slip controller directly into the engine control unit to shorten the signal path and quicken the response time when dividing power between the axles. It works in conjunction with a yaw management system called BMW Performance Control that brakes the inner wheels on a turn to combat power-induced understeer.

Further helping fight understeer are the M235i’s standard Torsen limited-slip differential between the front wheels and optional 19-inch rims with 235/35 R19 tires (225/40 R18s are fitted as standard). The pairing was welcome as I hustled the car through the never-ending series of switchbacks littering our test route in the hills surrounding Lisbon and discovered it’s a surprisingly agile dance partner despite its sort of chunky appearance.

With the DTC (Dynamic Traction Control) setting engaged, the M235i xDrive Gran Coupe is given substantially more freedom to slide around before the electronic anti-fun controls kick in to ruin the day. However, even without the computer helping mask any handling weaknesses, the car never felt anything but agile and responsive to steering inputs. 

Though as you’d expect, the Gran Coupe performs nothing like its rear-drive M240i Coupe sibling. Turn-in is quick for the Gran Coupe, but it doesn’t come close to matching the feel and responsiveness that the actual Coupe displays. Coming off the corners the xDrive system pulls like a freight train, allowing the driver to commit to full throttle far more aggressively than would otherwise be physically possible without the extra set of driven wheels. However, there’s an increased hint of understeer as you approach the limit that the M240i simply does not exhibit.

BMW

Does this ruin it? Not at all. The M235i Gran Coupe is fun in its own way, something like a small Audi fighter in how much of its performance comes down to the AWD system. It’s just not the experience you may be expecting in a car wearing the BMW Roundel and an M Sport badge.

Month 1 running a BMW M235i: the introduction

Days just haven’t been quite so sunny in the Our Cars pages since we lost the old 1-series M Coupe a couple of years back. Eschewing the tech overkill that blights the M5, there were no buttons to adjust steering or damping, just a simple six-speed manual gearbox, and a packet of Handy Andys in the door pocket to wipe the tears of laughter from your eyes (and the occasional joyful ones) when you managed not to crash during one of its spiky oversteer transitions.

Its successor will be along in a year or two, badged M2 to reflect BMW’s new naming strategy (even numbers for all coupes and cabrios). While we wait, here’s the next best thing: the new BMW M235i.

Essentially a coupe version of the existing M135i hatch, it’s another of BMW’s M Performance models. Not quite a full-blown M car, but not far off. It’s the only 2-series to come with more than four cylinders, motive force coming from a 3.0-litre turbo six developing 322bhp and 332lb ft of torque.

You can opt for the excellent eight-speed ZF auto if you like, but we’ve saved £1825 by keeping the six-speed manual. There aren’t many major league performance cars still available with a manual ’box, so we should enjoy it while we can.

And this is very definitely major league performance. Sixty-two is done in 5.0sec (4.8 with the auto), but it feels way quicker, and the power delivery is superb. This is no all-or-nothing motor, only useful when the blower’s spooling. There’s grunt everywhere, it likes to rev, wails like a proper old-school BMW six, and apart from the tiniest bit of lag, you’d barely know it was ’charged at all.

Certainly not by looking at it. The 2-series is a pretty ugly pup anyway (why does BMW find it so hard to design a decent looking car these days?) and the M bits are far too demure. Eighteen-inch wheels? They look like they’re off a golf cart and there’s no option to upgrade. The car did arrive fresh from a little splurge in the options section, however.

Leather seats are standard (a pity, as the honeycomb cloth and Alcantara seats in the continental versions are way cooler), to which was added the excellent ‘Professional’ widescreen nav (£1890), adaptive M Sport suspension (£515), and Visibility Pack (adaptive xenons and high-beam assistant for £390), plus £550 for Estoril Blue metallic paint.

The M235i already costs £3415 more than its M135i hatchback cousin, and those morsels pushed the price of our car from £34,250 to £42,020. Two more extras we would like include an extra dollop of steering feel (it’s good, but not outstanding) and a limited-slip diff.

The mechanical grip is so good you don’t need one in the dry, but wet roads would be more fun and predictable with both rear wheels doing the driving. There will be an LSD option from mid-year and BMW has promised to retrofit one to our car.

We look forward to that, but there’s plenty of fun to be had even in standard trim. Which is why you might have seen this exact car battling Porsche’s excellent Cayman on the cover of April’s magazine. In the final reckoning, the Porsche predictably delivered a more convincing sports car experience (and managed to avoid the freak double-puncture that befell the BMW), so won the fight. But until Porsche makes a £40k Cayman 2+2 this is as good as with-kids thrills gets. The Our Cars outlook for the next few months is seriously sunny – with occasional patches of black fog.

By Chris Chilton

BMW M235i vs BMW M2 value for money

The M235i is much easier to recommend in terms of value because it does just about everything the M2 does, it doesn’t look as shouty and, if you invest the money you save over the M2 in some performance upgrades, it can easily match the pace of the M2. Both cars get generally the same equipment levels and the only glaring difference is the M2’s aggressive styling.

This is an area where the M2 is hard to recommend – costing from £44,000, it’s around £4,000 more than an Audi RS3 Sportback and a whopping £10,000 more than the M235i. Unless you’re a BMW M fan, you’d hardly care that most of the suspension is different along with most of the engine and body. The problem is that these changes are so well hidden that you start to question where the extra money has gone.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *