Дженезис g70 2021 года: комплектации и цены обновленной модели для россии
Содержание:
Overview
Like its corporate cousin, the Kia Stinger, the 2021 Genesis G70 aims for luxury sports sedan prowess with an unbeatable price tag—and does it ever deliver. The G70 balances ride refinement and handling prowess in the way that makes the BMW 3-series and the Mercedes-Benz C-class so desirable—but both of those cost thousands more to start. Inside, the G70’s cabin offers a delightfully refined design and a host of standard convenience features. The rear seat passenger space isn’t as spacious as some of its rivals’ and its infotainment interface is in need of an update, but otherwise, it’s difficult to find fault with what is an overall excellent package and an Editors’ Choice winner.
Warranty and Maintenance Coverage
Genesis covers every G70 with an exceptional warranty and complimentary scheduled maintenance. The luxury brand also offers a valet service—by appointment—where it will pick up and drop off the vehicle for maintenance visits and provide a loaner Genesis model for use in the meantime.
- Limited warranty covers five years or 60,000 miles
- Powertrain warranty covers 10 years or 100,000 miles
- Complimentary scheduled maintenance is covered for three years or 36,000 miles
Specifications
Specifications
2020 Genesis G70 2.0T
VEHICLE TYPE
front-engine, rear-wheel-drive, 5-passenger, 4-door sedan
PRICE AS TESTED
$44,895 (base price: $36,445)
ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve inline-4, aluminum block and head, direct fuel injectionDisplacement
122 cu in, 1998 ccPower
252 hp @ 6200 rpmTorque
260 lb-ft @ 1400 rpm
TRANSMISSION
8-speed automatic
CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 12.6-in vented disc/12.4-in disc
Tires: Michelin Pilot Sport 4, F: 225/40R-19 (93Y) R: 255/35R-19 (96Y)
DIMENSIONS
Wheelbase: 111.6 in
Length: 184.4 in
Width: 72.8 in
Height: 55.1 in
Passenger volume: 94 cu ft
Trunk volume: 11 cu ft
Curb weight: 3676 lb
C/DTEST RESULTS
Rollout, 1 ft: 0.3 sec
60 mph: 6.4 sec
100 mph: 16.2 sec
120 mph: 24.8 sec
Rolling start, 5–60 mph: 7.0 sec
Top gear, 30–50 mph: 3.3 sec
Top gear, 50–70 mph: 4.3 sec
¼-mile: 14.9 sec @ 96 mph
Top speed (governor limited, C/D est): 145 mph
Braking, 70–0 mph: 151 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.94 g
C/DFUEL ECONOMY
Observed: 22 mpg
75-mph highway driving: 31 mpg
Highway range: 480 miles
EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 25/22/30 mpg
Fuel Economy and Real-World MPG
With multiple powertrain combinations and rear- or all-wheel-drive options, the G70 lineup has different EPA-rated city and highway estimates. The all-wheel-drive 3.3T is rated the least efficient, at 17 mpg city and 25 highway; the rear-drive 2.0T with the automatic transmission is the most efficient, at 22 mpg city and 30 highway. We’ve tested three different versions of the Genesis sports sedan on our 200-mile highway fuel-economy test route, and the results were very similar—despite the 3.3T’s significant power advantage. The rear-wheel-drive 3.3T we tested earned 29 mpg. The manual 2.0T recorded 30 mpg, and the automatic 2.0T with all-wheel drive got 31 mpg.
Комплектации и цены
Комплектации | Мотор | КПП | Расход топлива | Привод | Разгон до 100 км/ч |
---|---|---|---|---|---|
3 545 000 рублей | бензин 2,0 л 197 л.с | AT | — | 4×4 | 8,4 с |
3 875 000 рублей | бензин 2,0 л 197 л.с | AT | — | 4×4 | 8,4 с |
4 315 000 рублей | бензин 2,0 л 247 л.с | AT | — | 4×4 | 8,4 с |
4 350 000 рублей | бензин 2,0 л 247 л.с | AT | — | 4×4 | 6,6 с |
Модификации и опции
При формировании пакетов оснащения для универсала G70 Shooting Brake дилеры убрали начальный вариант под названием Premier. Таким образом, в строю остались комплектации:
- Elegance (3545000 руб.) – ей достается базовый 197-сильный мотор, а само авто оснащается 8 подушками безопасности, системой подогрева передних кресел и рулевого колеса, кожаной отделкой всех сидений, парктроником, кнопочным запуском двигателя, камерой заднего вида, литыми дисками на 18” и навигатором.
- Advance (3875000 руб.) – тот же двигатель и такое же оснащение с добавлением вентиляции кресел передних ездоков, адаптивного «круиза», проекционного экрана, системы автоторможения, электропривода двери багажника и адаптивной оптики.
- Sport (4315000 руб.) – единственная комплектация с более мощным мотором на 247 л. с. плюс с колесными дисками на 19”, адаптивной подвеской, тормозами Brembo, цифровой приборной панелью, аудиосистемой Lexicon и спортивным декором салона.
- Supreme (4350000 руб.) – в самой дорогой версии владелец универсала Genesis G70 Shooting Brake получит кожаную обивку кресел Nappa, камеры кругового обзора, подогревы задних пассажирских мест и расширенные регулировки передних сидений. Если покупатель такого пакета не пожалеет еще 25 тыс. руб., в авто дополнительно появится панорамная крыша.
Обзор
“Переделка” из седана в универсал, которую выбрал производитель позволил во многом сохранить фирменный внешний облик модели G70, оставить неизменным задний бампер и двойные «штрихи» оптики на корме. Не пришлось сильно менять и размеры проемов задних дверей, а вот задача по увеличению объема багажного отсека была успешно решена: к прежнему объему в 330 литров удалось добавить 40%, т. е. получить 460 литров.
Примечательно, что благодаря изогнутому стеклу и нешироким стойкам задняя часть автомобиля Genesis G70 Shooting Brake, превратившаяся в «комби», не стала выглядеть перегруженной или слишком массивной. Напротив, она даже добавила корпусу динамичные очертания, что, к слову, не всегда удавалось сделать специалистам BMW, Audi и Mercedes-Benz, имеющим поистине огромный опыт превращения быстрых седанов в универсалы. От такого решения выиграл и салон «корейца», который вовсе не пришлось менять, установив внутрь лишь складываемый в пропорции 40:20:40 задний диван.
Техническая начинка и характеристики
Европейцам Genesis G70 Shooting Brake 2022 модельного года доступен с тремя вариантами по двигателям, а также с двумя видами привода (задний/полный). В России же универсал получает только бензиновые моторы – 2.0-литровые турбированные «четверки» Theta II T-GDI мощностью 197 или 247 л. с. Выбор привода делать не придется – он будет безальтернативно полным, как и трансмиссия в виде АКПП на 8 скоростей.
Interior, Comfort, and Cargo
Inside, the G70 delivers a luxury experience, thanks to attractive materials and excellent build quality. Its driver-centric layout and straightforward controls cater to driving enthusiasts. Likewise, the upscale brightwork and decoratively stitched surfaces on our test car appeased our affluent side. Genesis also keeps things classy by avoiding the urge to plaster faux carbon-fiber bits and a flat-bottom steering wheel into the cabin, and the result is an interior that seems more luxurious than the Alfa Romeo Giulia or Jaguar XE. While the front seat strikes a nice balance between comfort and sport, the rear seat is compromised by limited legroom. We managed to fit five carry-on bags in the G70’s trunk, and 14 total with the rear seat folded. Interior cubby storage includes a useful tray at the front of the center console that is perfect for smartphones and other small items. Unfortunately, the door pockets are small, and the center-console bin lacks organization.
Safety and Driver-Assistance Features
The G70 was named a Top Safety Pick+ by the Insurance Institute for Highway Safety, which is the highest honor the independent crash-test agency bestows. However, the Genesis hasn’t been evaluated by the National Highway Traffic Safety Administration. The sports sedan boasts several standard driver-assist technologies, such as adaptive cruise control with stop-and-go technology and forward-collision warning with automated emergency braking. Key safety features include:
- Standard automated emergency braking with pedestrian detection
- Standard lane-departure warning and lane-keeping assist
- Standard adaptive cruise control