Тойота такома: отзывы, характеристики, цена
Содержание:
- Interior of 2020 Toyota Tacoma
- What’s the Tacoma like to drive?
- Салон
- Новая Toyota Tacoma 2016-2017 года. Пересменка
- Безопасность
- What’s New for 2024?
- Moderate overlap front
- Наилучшие характеристики
- Второе поколение (2005-2015)
- A sturdy, well-made cabin
- Toyota Tacoma или Honda Ridgeline?
- Getting Dirty
- Child seat anchors
- What features are available and what’s the price?
- Overview
- Экстерьер Тойота Такома
Interior of 2020 Toyota Tacoma
Starting from the inside, there are a large number of changes. Aluminum accents have been added to the dashboard whereas the dials and buttons are covered with a tactile material. The connectivity options have been increased with both Android Auto and Apple CarPlay now available. Wi-Fi connectivity, USB ports and SD ports are among the standard features.
source:toyota.com
The new pickup truck is larger by several inches, which is more than enough to extend the legroom for the rear passengers. Because of this update, the Tacoma will from now on be considered as one of the most comfortable trucks on sale. Driving and comfort will not be a problem even if you plan to cover hundreds of miles.
source:toyota.com
The buyers will be able to choose leather or fabric upholstery. The former is offered in two different colors – black and brown with the contrast stitching options that further enhances the look of the interior. Meanwhile, the driver’s seat can be adjusted manually and it provides excellent support for your back. In case you want to insert heated seats, you will have to check out the list of options.
source:toyota.com
Last but not least, a large number of controls are located on the steering wheel, which can help the driver adjust the infotainment system, answer calls, etc. Interestingly enough, 13 cup holders are located around the cabin.
source:toyota.com
What’s the Tacoma like to drive?
The Tacoma is comfortable enough on the open road, and with the V6, has adequate acceleration for highway merges and passing. However, that engine is noisier and courser than those of rival trucks and the six-speed automatic tends to hunt for gears (and has fewer gears from which to choose than rivals have). The manual six-speed gearbox available on V6 models is pleasant as truck transmissions go, but doesn’t do much to make the experience more engaging.
TRD Off-Road and TRD Pro models can be a bit bouncy and harsh on poor surfaces due to their beefed-up suspensions, but they’re tolerable on iffy roads for enthusiasts who want the extra go-anywhere capability. And go anywhere they most certainly can. Both come with terrain-specific drive modes, an electronic locking rear differential, and heavy-duty drivetrain cooling. Automatic models even get an auxiliary transmission cooler. All 4×4 models get a two-speed transfer case, TRD or otherwise.
In general, the Tacoma is just more rugged and truck-like than its competitors. Off-road, that’s a good thing, and many are bound to find this ruggedness adds character. However, from its ride quality and handling precision, to its interior space and comfort, the Tacoma just isn’t as livable or pleasant to drive as a Ford Ranger, Chevrolet Colorado or Jeep Gladiator. That’s a key reason it came in last in our midsize truck comparison (see below).
Салон
Со стандартной конфигурацией Access Cab в салоне Tacoma 2020 разместится четыре человека. Пятеро сядут в Double Cab. Новинкой года стала функция настройки водительского сиденья с 10 режимами. Между тем, высоким пассажирам и водителям стоит поберечь голову. Второй ряд в конфигурации Access Cab не слишком просторный, поэтому на долгие поездки туда не стоит сажать взрослых пассажиров. К тому же, сиденья излишне жесткие. Заднего пространства в варианте Double Cab чуть больше, но до лучших показателей класса еще далеко. Как бы там ни было, но два полных набора креплений детского кресла LATCH предусмотрены. Несмотря на репутацию «работяги», нынешний Tacoma гарантирует высокий уровень качества отделочных материалов. Очень высокое качество сборки. В 2021 году творения Toyota будут поставлять с Android Auto, Apple CarPlay и Amazon Alexa. В базу также вошли увеличенные экраны. Отдельно стоит отметить легкость использования информационных технологий и элементов управления.
Новая Toyota Tacoma 2016-2017 года. Пересменка
Toyota Tacoma 2016-2017 модельного года
Безо всякого преувеличения — Такома самый торгуемый автомобиль в своём классе в Соединенных Штатах. Её разработали в Мичигане, в североамериканском техническом середине Тойота ещё в 1995 году. Второе поколение вышло в продажу лишь в 2005-м. С тех пор было продано более полутора миллионов пикапов. Чтобы соображать, насколько крепко на том рынке пикап стоит на ногах, скажем, что Шеви Колорадо приобрели только 758 000 раз. Почти вдвое больше. И это при том, что машина фактически обновлялась всего-то одинешенек раз, да и то исключительно внешне. Теперь пришла пора более серьёзно поразмыслить над сменой позиции, поскольку конкуренты наступают на пятки.
Третье поколение мегапопулярного Тако показалось около года назад, в 2015-м и это уже не фейслифтинг. Это совершенно другой автомашина, с полностью переработанными техническими характеристиками, другим дизайном и салоном, но с той же аудиторией. Переубедить завзятого такомовца купить RAM 1500 — нереально. Они зазомбированные и находятся под влиянием какого-то особенного энергетического поля Тако. Глядите, здесь же хром ненастоящий, задний бампер прогибается под усилием давления перста! Ничего, говорят такомовцы, зато кузов вместительный. Смотрите, на капоте воздухозаборник, зачем на внедорожном грузовике излишняя дырка для грязи и пыли? Ничего, говорят такомовцы, так пикап выглядит энергичнее и мужественнее. Глядите, здесь же салон из пластика, здесь все из пластика! Ничего, зато практично и скоро моется, да и пластик больно уж хороший. Спорить с ними бесполезно, потому проще поддаться чарам нового пикапа Тако. А ведь он и подлинно хорош, особенно в редакции 2016-2017 модельного года, в исполнении TRD Pro.
Безопасность
Модели 2021 получили три года или 57.936 км пробега базовой гарантии и пять лет или 96.560 км пробега гарантии на силовой агрегат. Пикап имеет хорошие результаты краш-тестов. Все Tacoma стандартно поставляются с набором «Safety Sense P», в который входят предупреждение о выезде за пределы полосы движения, автоматический дальний свет, предупреждение о возможном столкновении, обнаружение пешеходов, переднее автоматическое экстренное торможение и адаптивный круиз-контроль. Камера заднего вида тоже стандартная. Опциями стали мониторинг слепых зон, предупреждение о перекрестном движении позади и задние датчики парковки.
What’s New for 2024?
We think the Tacoma will enter a new generation for the 2024 model year. We currently only know a few things for sure, such as the fact it’ll ride on Toyota’s new TNGA-F architecture, which is a body-on-frame platform that also underpins the new Tundra and forthcoming Sequoia and 4Runner. We also have an artist’s illustration that suggests what a new Tacoma TRD Pro could look like. If the Tundra’s new design is any indication, its little brother will have a similarly familiar grille, lighting elements, and distinctive fender bulges. We expect to learn more about the new Taco next year and believe it might debut as a 2024 model.
Moderate overlap front
Rating applies to 2016-22 models
Tested vehicle: 2016 Toyota Tacoma SR5 Double Cab 4wd
The Toyota Tacoma Double Cab was re-engineered and restyled for the 2016 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Toyota as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | A |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1513 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 8 |
Left (cm) | 10 |
Center (cm) | 10 |
Right (cm) | 9 |
Brake pedal (cm) | 3 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | |
Right (cm) | |
Steering column movement | |
Upward (cm) | 5 |
Rearward (cm) | 6 |
A-pillar rearward movement (cm) |
Driver injury measures
Test ID | VTF1513 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 337 |
Peak gs at hard contact | 80 |
Neck | |
Tension (kN) | 1.8 |
Extension bending moment (Nm) | 13 |
Maximum Nij | 0.28 |
Chest maximum compression (mm) | 22 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 1.2 |
Femur force — right (kN) | 1.7 |
Knee displacement — left (mm) | 1 |
Knee displacement — right (mm) | 2 |
Maximum tibia index — left | 0.28 |
Maximum tibia index — right | 0.44 |
Tibia axial force — left (kN) | 3.1 |
Tibia axial force — right (kN) | 3.3 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 44 |
Right | 103 |
Наилучшие характеристики
Система предупреждения столкновений, которая встречается в седанах Toyota и автомобилях Lexus, сканирует дорожное покрытие с целью выявления препятствий, включая транспортные средства и пешеходов. Когда возникает угроза столкновения, система предупредит водителя, а в случае отсутствия реакции, задействует тормоза.
Версия TRD Pro самая мощная среди всех Tacoma. Она стоит больше всего, но набор дополнительного оборудования стоит потраченных денег. Этот пикап получил: амортизаторы Fox, дополнительные сантиметры дорожного просвета, прочные, алюминиевые защитные пластины, специальные шины и другие интересные элементы. Нынешний Tacoma TRD Pro и Chevy Colorado ZR2 считаются элитой среди автомобилей, предназначенных для езды по бездорожью, в классе.
Второе поколение (2005-2015)
Toyota Tacoma (N220, N240, N250, N260, N270) | |
Обычная кабина 2009 модельного года | |
Годы производства | 2005-2015 гг. |
---|---|
Сборочный завод (а) |
|
Двигатель и трансмиссия | |
Мотор (ы) |
) |
Максимальный крутящий момент | От 244 до 361 Нм |
Передача инфекции |
|
Коробка передач |
|
Вес и производительность | |
Вес без патронов | От 1610 до 1914 кг |
Шасси — Кузов | |
Тело (а) |
|
Габаритные размеры | |
Длина | От 4835 до 5620 мм |
Ширина | От 1834 до 1895 мм |
Высота | От 1,656 до 1834 мм |
Колесная база | От 2795 до 3580 мм |
В 2000 году Toyota приступила к разработке второго поколения Tacoma под руководством главного инженера Чикуо Куботы. Большая часть разработок выполняется Hino в Японии. Дизайнеры Hino Шигея Хаттори и Хидео Карикоми выиграли внутренний конкурс дизайна в 2001 году. Окончательный дизайн был одобрен для производства в 2002 году, и патенты были поданы.3 июля 2003 г.. Тестовые мулы проходят испытания с начала 2003 года. Опытные образцы построены позже в 2003 году, а их разработка завершится во втором квартале 2004 года.
В 4 февраля 2004 г.На автосалоне в Чикаго (в) , Toyota Tacoma показывает больше и мощнее. Эта новая модель доступна в восемнадцати различных конфигурациях, включая три конфигурации кабины, четыре трансмиссии, два двигателя и две длины кузова. Три конфигурации кабины включают обычную кабину, кабину доступа и двухместную кабину с четырьмя дверями.
Tacomas второго поколения собираются в Тихуане и Фремонте , а пластиковые ящики — в Мексике. Вавгуст 2009 г.Toyota объявляет о переносе производства Tacoma из Фремонта в Сан-Антонио , штат Техас , где Toyota уже производит Tundra .
В 2009 году был проведен небольшой рестайлинг, в том числе слегка переработанная решетка радиатора на некоторых моделях, новые светодиодные задние фонари, а также модели фар X-Runner, TRD Offroad и TRD Sport с затемненными накладками фар. Дополнительный аудиовход стал стандартным. В кабинах Access и Double есть два новых потолочных динамика и камера заднего вида. Также в Tacoma добавлено четыре новых цвета кузова.
Обновление модели 2012 года включает в себя передний бампер, фары, решетку радиатора, капот, новую кабину и антенну «акульий плавник» для приема спутникового радио. Модель 2013 года включает аудиосистему с сенсорным экраном и устраняет антенну из акульего плавника и радио SiriusXM , если не установлен дополнительный пакет Entune . Модели 2014 года поставляются с новой отделкой SR, а в 2015 модельном году снята с производства обычная кабина.
|
Передний водитель | |
Передний пассажир | |
Сторона водителя | |
Сторона заднего пассажира | |
Рулон |
A sturdy, well-made cabin
The Tacoma may be less coddling than its Ford counterpart, but its interior has some advantages. This Toyota’s cabin is nicer all around, with a more rugged design, better materials and superior secondary controls. My truck’s squared-off dashboard is dressed up with bright-red trim and a swath of soft plastic on the passenger side that’s treated to an attractive crosshatch pattern. The dual-zone climate-control system, which on this model is included with a few other things in the $4,285 TRD Premium Off-Road package, is far more finger-friendly than the Ranger’s setup. On top of all that, everything feels sturdy and built for the long haul.
Storage space is reasonably good inside the Tacoma. The door pockets are large, there’s a smattering of cubbies on the center console and the rear seat’s divided lower cushion flips up to reveal some hidden bins. This truck’s optional, $169 all-weather floor mats are highly recommended. Made of a durable rubber material, they should keep the carpeting safe from mud and slop for years to come.
My tester’s integrated 8-inch infotainment screen is easy to reach, being mounted at just about the perfect height on the dashboard. A touch-enabled display of this size is standard on nearly every version of the Tacoma except the entry-level SR model, which makes do with a 7-incher. Apple CarPlay, Amazon Alexa compatibility and even Android Auto are standard across the range.
Handling audio, telephony and other functions is an infotainment system that’s as familiar as it is unremarkable. This arrangement moves at its own pace (read: it’s kinda pokey) and the menu layout won’t win any awards for intuitiveness or good looks, but it’s at least adequate for the job. Pinch-to-zoom on the available navigation system’s map, however, is surprisingly responsive.
This Toyota’s interior is handsome and well made, though comfort could be improved.
Craig Cole/Roadshow
As for other tech, Toyota Safety Sense-P is standard on all Tacomas. This includes automatic emergency braking with pedestrian detection, adaptive cruise control, lane-departure warning and automatic high beams. Blind-spot monitoring with rear cross-traffic alert is optional, though lane-centering is not offered.
Toyota’s implementation of adaptive cruise control works as intended, matching the speed of surrounding traffic and maintaining a safe following distance. It’s smooth and quite responsive. Per usual, the lane-departure-alert system is a little annoying, reminding you every so often of how bad you are at driving. Fortunately, it’s easy enough to disable.
Toyota Tacoma или Honda Ridgeline?
Современный Honda Ridgeline это не шаблонный вариант. Благодаря цельной конструкции кузова он ездит скорее как легковой автомобиль, чем как традиционный пикап. Стандартно салон Ridgeline легко вмещает пять человек, в то время как большинство представителей класса размещают только четырех. Привод у Honda тоже не совсем привычный, он может быть передним или полным, в отличие от большинства конкурентов, у которых он задний или полный. Если брать буксировочные возможности, то они мало чем отличаются от средних по классу. При желании получить комфортный пикап, похожий на обычный автомобиль, следует взглянуть на Ridgeline.
Читайте також
Как мы тестировали Toyota Tacoma 2019
Getting Dirty
To show off its latest rigs, Toyota arranged a press caravan of 2020 Tacomas and 4Runners to explore the dusty trails between Moab, Utah, and Ouray, Colorado. It was no coincidence that the adventure wound up in Ouray just as the FJ Summit of fanatic Toyota off-roaders was happening in the small Colorado town.
View PhotosToyota
There seems to be a philosophical difference between how Toyota develops its smallish trucks and how American manufacturers do it. Toyota apparently designed the Tacoma as a 4×4 first and then ripped out the off-road equipment to create the lesser rear-wheel-drive versions. The Americans, it seems, take the opposite approach. For instance, to maximize ground clearance, there aren’t footwell indentations in the floor of the Tacoma. The cab’s floor is almost flat and rides atop the frame. Bounding over boulders, that keeps the underside of the body as high as possible. But it also means that drivers and passengers don’t have as much room to dangle their feet, leading to that weird, low driving position.
The 4×4-first philosophy also applies to the Taco’s suspension tuning. On-road, the TRD Pro feels both too soft in the front and too stiff in the back. Get a little abrupt with the brakes, and the nose dives and the tail lifts and squirms around. The variable-assist rack-and-pinion steering is slow, the engine is more easygoing than eager, and the ride itself is always stiff. For buyers who aren’t going to venture off-road, a less radical version of the Tacoma is a better choice than the TRD Pro.
View PhotosToyota
Off-road, though, the TRD Pro is seriously capable. It’s not a high-speed desert bruiser like Ford’s F-150 Raptor. But use the dash-mounted dial to select four-wheel drive high or low range, and the truck becomes sure-footed on dusty roads or rugged trails. Steering that seems slow on the road becomes nicely damped and precise as the Tacoma crawls over rocks. The long-travel throttle pedal means power is easily modulated, and the V-6 delivers good low-end torque. The Goodyear Wrangler All-Terrain Adventure 265/70R-16 all-terrain tires contour to obstacles and never seem to slide off them, especially with their internal pressures lowered a bit. Everything that makes the TRD Pro frustrating on the street makes it better off the pavement. And when things get truly gnarly, the driver can engage the crawl control system (essentially a slow-speed off-road cruise control), making the truck better at skittering down slopes than any driver could manage.
If there’s a 2019 TRD Pro sitting next to the 2020 model at a dealership, go for the one that sells without a premium. But the new seats and the multi-terrain monitor built into the new center screen make the newer example just better enough to merit paying a few more bucks for. Toyota will likely sell a quarter-million Tacomas this year, and the biggest reason for that is its reputation for quality. But this is an old truck facing competition that often works better in the situations in which most buyers operate their trucks. If Toyota is going to keep an advantage in this market, it’s time for a newer truck that does more things well—even if few compact trucks work better in the dirt than the Tacoma TRD Pro.
Specifications
Specifications
2020 Toyota Tacoma TRD Pro 4×4
VEHICLE TYPE
front-engine, rear-/4-wheel-drive, 5-passenger, 4-door pickup
BASE PRICE ( EST)
$45,000
ENGINE TYPE
DOHC 24-valve Atkinson-capable V-6, aluminum block and head, port and direct fuel injectionDisplacement
211 cu in, 3456 ccPower
278 hp @ 6000 rpmTorque
265 lb-ft @ 4600 rpm
TRANSMISSIONS
6-speed manual, 6-speed automatic with manual shifting mode
DIMENSIONS
Wheelbase: 127.4 in
Length: 212.3 in
Width: 75.2 in
Height: 71.6 in
Passenger volume: 100 cu ft
Curb weight: 4500–4600 lb
PERFORMANCE (C/D EST)
Zero to 60 mph: 7.3–8.1 sec
Zero to 100 mph: 21.2–22.6 sec
Standing ¼-mile: 15.8–16.2 sec
Top speed: 114 mph
EPA FUEL ECONOMY (C/D EST)
Combined/city/highway: 18–20/17–18/20–22 mpg
Child seat anchors
Applies to 2017-22 models
Overall evaluation |
M |
Vehicle trim | SR5 |
Seat type | cloth |
This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.
It has 1 additional seating position with a tether anchor only.
Overall evaluation |
M |
Vehicle trim | SR5 |
Seat type | cloth |
123
G | Good |
A | Acceptable |
M | Marginal |
P | Poor |
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated. | |
thether anchor symbol | Tether anchor |
lower anchor symbol | Lower anchors |
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s) | |
No hardware available |
Details by seating position
1 | |
---|---|
Tether anchor | |
hard-to-find location | |
other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors | |
2 | |
Tether anchor | |
hard-to-find location | |
other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
none available | |
3 | |
Tether anchor | |
hard-to-find location | |
other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors |
Technical measurements for this test
Seat position 21
3
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 27 |
Clearance angle (degrees) | 73 |
Lower anchor B | |
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 12 |
Clearance angle (degrees) | 65 |
Tether anchor | |
Location | Back wall |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | No |
Seat position 22
2
Lower anchor A | |
---|---|
No lower latch for this seat position | |
Lower anchor B | |
No lower latch for this seat position | |
Tether anchor | |
Location | Back wall |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | No |
Seat position 23
1
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 15 |
Clearance angle (degrees) | 72 |
Lower anchor B | |
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 11 |
Clearance angle (degrees) | 72 |
Tether anchor | |
Location | Back wall |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | No |
What features are available and what’s the price?
Speccing out a pickup truck can be tricky, to say the least. Even the Tacoma, which is available in relatively few configurations compared to some full-size offerings, comes in 32 different variants before you even start adding options.
There are simply too many permutations to list them all here, but suffice it to say that with the exception of the TRD Pro and Limited models, you can build your Tacoma pretty much the way you want. The shorter Access Cab is available only with the long bed; Double Cabs can be optioned with either. The Limited and TRD Pro are available only in Double Cab configurations, and the TRD Pro can only be had with four-wheel drive. TRD Sport and TRD Off Road models are available in 4×2 “Prerunner” style if that’s your thing.
Here’s the basic model lineup and pricing for the 2020 Tacoma, but you can find a full breakdown of these trims levels’ features, specs and local pricing here on Autoblog.
-
SR: $27,170
-
SR5: $28,945
-
TRD Sport: $33,865
-
TRD Off-Road: $35,120
-
Limited: $39,910
-
TRD Pro: $45,080
Overview
Inspired by the totally redesigned Toyota Tundra, the 2024 Toyota Tacoma should have similar styling cues and equally modern mechanical components. Unlike the full-size Tundra, the mid-size Tacoma outsells its domestic alternatives, which include the Chevy Colorado and Ford Ranger. However, Toyota’s most popular truck will require significant improvements to remain dominant, and the next generation aims to accomplish that. The new Tacoma will feature a new body-on-frame platform that’ll likely include a more sophisticated coil-spring rear suspension. Likewise, we expect it to get a powertrain upgrade, which could mean a turbocharged four-cylinder with an available hybrid version like the Tundra. The 2024 Tacoma also should benefit from a snazzier interior and a more contemporary infotainment system, but official details remain to be seen.
Экстерьер Тойота Такома
Передние части Toyota Tacoma заметно изменились.
Им сделали высокие, рельефные капоты.
Узкую оптику с линзами внутри.
Промеж ними расположили решетки радиаторов, декорированных хромированными линиями.
Массивные бампера стали иметь защиту из пластика.
Круглые противотуманки окантовали хромом.
Машины выглядят агрессивно.
Профили с раздутыми арками колес. Передние кажутся побольше за счет линий от передних фар.
Крыши с черными плавниками, которые предназначены для антенн.
Нижние части кузовов с выштамповками.
Корма с характерной пикапам классической оптикой.
Крышки багажников стали рельефными и с углублениями, где находятся выдавленные названия моделей.
Задние бампера простые, больше пластиковые.
Кабины сзади оборудованы огромными стоп — сигналами.
Модели рамные, изготовленные из качественных и прочных металлов.
Разработчики утверждают, что именно такое исполнение послужило высокой жесткости кузовов и небольшому весу.