Hennessey venom gt

Venom F5

Hennessey announced that it has been working on a successor to the GT named Venom F5, thus far the company has not specified anything in detail with regard to the car, other than a planned power output of over 1400 hp and a top speed of over 290 mph (470 km/h). They plan to achieve that by reworking the engine using larger twin turbochargers and larger intercoolers for improved charging pressures and cooling. The 7.0-liter V8 would use a new fuel system as well. The F5 will have a completely new exterior with its carbon fiber body improved for lower aerodynamic drag as well as more downforce. The name F5 is derived from a top speed tornado. First delivery to customers is planned for 2016, with a total production of 30 models at a price of more than $1.2 million each.

This page uses some content from Wikipedia. The original article was at Hennessey Venom GT. The list of authors can be seen in the page history. As with Autopedia, the text of Wikipedia is available under the GNU Free Documentation License.

Games

Need for Speed: Rivals

The Venom GT appears in Need for Speed: Rivals as an RCPD unit and was revealed to be in-game with the Career Progression trailer shown at the 2013 Eurogamer Expo.

RCPD — Patrol

The patrol specification of the Venom GT is unlocked upon completing the rank 20 — «It Ends Now».

 Police Rank 20 { Patrol }   Tech Level 4 Complete Patrol Assignment 20 
 Top Speed   14.8  Accel   9.7  Control   7.5  Strength   7.3  Durability   7.3

RCPD — Undercover

The undercover specification of the Venom GT is unlocked upon completing the rank 20 — «The Final Test».

 Police Rank 20 { Undercover }   Tech Level 4 Complete Undercover Assignment 20 
 Top Speed   14.8  Accel   9.3  Control   7.7  Strength   7.3  Durability   6.8

RCPD — Enforcer

The enforcer specification of the Venom GT is unlocked upon completing the rank 20 — «It Ends Here».

 Police Rank 20 { Enforcer }   Tech Level 4 Complete Enforcer Assignment 20 
 Top Speed   14.8  Accel   9.3  Control   7.5  Strength   7.7  Durability   7.8

Need for Speed: No Limits

Stub — This article section needs expanding with relevant information.

The Venom GT appears in Need for Speed: No Limits as part of the «Blackridge Rumble» special event that took place from January 3, 2018 to January 10, 2018. The starting performance rating is 869.

Stock

The Venom GT is a hyper class car that requires 60 legendary blueprints to unlock. The blueprints required to unlock the vehicle can be found from various sources:

«Blackridge Rumble» event

 Hyper 8205 6900 7553 869
 x60 Legendary Blueprints 11219 11656 11437 1103

Stage Upgrades
 x45 Legendary Blueprints x45 Legendary Blueprints x60 Legendary Blueprints x60 Legendary Blueprints x85 Legendary Blueprints

16247 13144 15016

SS 953
Requires 999 blueprints to produce

Top Speed 965

Acceleration 962

Nitro Capacity 932

Strength 620

Durability 680

Характеристики

Шасси

Venom GT использует сильно модифицированный Лотос Элиза /Exige шасси. Производитель заявляет, что модифицированное шасси использует компоненты от Lotus Exige, включая крышу, двери, боковое стекло, ветровое стекло, кабину, днище, систему HVAC, дворники и фары, хотя производитель не имеет отношения к Lotus Cars. Для использования на дорогах автомобиль зарегистрирован как Lotus Exige (модифицированный) и не является серийным автомобилем.

Venom GT имеет снаряженная масса 2743 фунтов (1244 кг) с помощью углеродное волокно кузов и колеса из углеродного волокна. Тормоза есть Brembo 6-поршневые суппорты спереди и 4-поршневые сзади. Роторы представляют собой углеродно-керамические блоки диаметром 15 дюймов (380 мм), предоставленные Surface Transforms.

Трансмиссия

Вид сзади с отображенным двигателем.

Venom GT оснащен с двойным турбонаддувом 427 у.е. в (7,0 л) . Архитектура LS9 включает в себя особые конструктивные особенности, такие как усиленные внутренние компоненты и дополнительные болты с алюминиевыми головками, включая двойные турбонагнетатели Precision с двумя шарикоподшипниками. Двигатель развивает мощность 1244 л.с. (928 кВт; 1261 л.с.) при 6600 об / мин и крутящий момент 1155 фунт-фут (1566 Нм) при 4400 об / мин. Мощность двигателя регулируется тремя настройками: 800 л.с. (597 кВт; 811 л.с.), 1000 л.с. (746 кВт; 1014 л.с.) и 1200 л.с. (895 кВт; 1217 л.с.). Двигатель имеет ограничение на 7200 об / мин.

Расположенный посередине двигатель соединен с задними колесами с помощью Рикардо 6-ступенчатая механическая коробка передач, у которого также было предыдущее приложение в Ford GT.

Программируемая система контроля тяги управляет выходной мощностью. Вычислительная гидродинамика проверенный кузов и прижимная сила также помогают сохранять устойчивость автомобиля. В различных условиях как на дороге, так и на гоночной трассе срабатывает активная аэросистема с регулируемым задним антикрылом. Регулируемая система подвески позволяет регулировать высоту дорожного просвета на 2,4 дюйма (61 мм) в зависимости от скорости и условий движения. Автомобиль оснащен Мишлен Шины Pilot Sport 2

Specifications

Chassis

The Venom GT uses a Lotus Exige chassis. The manufacturer, Hennessey Performance Engineering, claims the modified chassis uses components from the Lotus Exige, including the roof, doors, side glass, windscreen, dashboard, cockpit, floorpan, HVAC system, wiper and head lamps. Hennessey Performance and the Venom GT are not associated with Lotus Cars. For road use, the car is registered as a Lotus Exige (modified) and is not a series production car.

The Venom GT has a curb weight of 2,743 pounds (1,244 kg) aided by carbon fiberbodywork and carbon fiber wheels. The brakes use Brembo 6-piston calipers in the front and 4-piston calipers in the rear. The rotors are 15 inches (380 mm) carbon ceramic units provided by Surface Transforms.

Drivetrain

The Venom GT is powered by a twin turbocharged 427 cu in (7.0 L) V8 GM LS7 engine with an iron block and aluminum heads including twin Precision dual ball bearing turbochargers. The engine produces 1,244 bhp (928 kW; 1,261 PS) of power at 6,600 rpm and 1,155 lb·ft (1,566 N·m) of torque at 4,400 rpm. Engine power output is adjustable by three settings: 800 bhp (597 kW; 811 PS), 1,000 bhp (746 kW; 1,014 PS) and 1,200 bhp (895 kW; 1,217 PS). The engine revs to 7,200 rpm.

The mid-engine V8 is mated to the rear wheels with a Ricardo 6-speed manual transmission right out of a Ford GT .

A programmable traction control system manages power output. Computational fluid dynamics tested bodywork and downforce also help keep the Venom GT stable. Under varying conditions on both the road and racetrack, an active aero system with adjustable rear wing will deploy. An adjustable suspension system will allow ride height adjustments by 2.4 inches (61 mm) according to speed and driving conditions. Michelin PS2 tires will also help put power to the ground.

Speed records

On January 21, 2013, the Venom GT set a Guinness World Record for the fastest production car from 0–300 kilometres per hour (0–186 mph) with an average acceleration time of 13.63 seconds. In addition, the car set an unofficial record for 0–200 mph (0–322 km/h) acceleration at 14.51 seconds, beating the Koenigsegg Agera R’s time of 17.68 seconds, making it the unofficial fastest accelerating production car in the world.

On April 3, 2013, the Hennessy Venom GT crested 265.7 mph (427.6 km/h) over the course of 2 miles (3.2 km) during testing at United States Naval Air Station Lemoore in Lemoore, California. Hennessey used two VBOX 3i data logging systems to document the run and had VBOX officials on hand to certify the numbers.

On February 14, 2014, on the Kennedy Space Center’s 3.22-mile (5.18 km) shuttle landing strip in Florida, the Hennessey team recorded a top speed of 270.49 mph (435.31 km/h) with Director of Miller Motorsport Park, Brian Smith, driving. As the run was in a single direction, and only 16 cars have been sold to date (to qualify Hennessey must build 30), it does not qualify as the world’s fastest production car in the Guinness Book of Records.

Trivia

  • The rear wing stays permanently up. It can be customized to be permanently down as well.
  • In Forzavista, the engine cover and front hood cannot be opened.
  • The hood is always painted the same color as the body and cannot be painted a different color.
  • Despite clocking a higher top speed than the Bugatti Veyron Super Sport, which achieved 267.856 mph (431.072 km/h), the Venom GT did not officially qualify in the Guinness Book of World Records as the «fastest production car», as its top speed run was not done in two directions. It also has to be classified as a production car, requiring Hennessey to build 30 or more units, of which only 29 were built.
  • The engine’s power output is incorrect as it should produce 1,244 hp.

Venom GT Spyder

Venom GT Spyder — это версия Venom GT с открытым верхом. Решив заказать Venom GT, Aerosmith ведущий певец Стивен Тайлер обратился к Хеннесси в середине-конце 2011 года и спросил, можно ли создать версию с открытым верхом. Это повлекло за собой структурные изменения, которые добавили 30 фунтов (14 кг) к снаряженной массе. Tyler’s был первым из пяти автомобилей, запланированных на 2013 модельный год. Позже автомобиль был выставлен на аукцион 20 января 2017 года и продан компанией Барретт-Джексон в Скоттсдейле, Аризона для 800 000 долл. США.

В 2016 модельном году Spyder развил 207 л.с. (154 кВт), получив в общей сложности 1451 л.с. (1082 кВт).

Производство Spyder было ограничено пятью экземплярами, при этом один Spyder производился в качестве модели «Final edition», в результате чего общее количество экземпляров достигло 6.

Upgrades (26)

Upgrade Duration R G
1 Engine: Cold Air Intake 12 Hours 166,000 46
2 Engine: Competition Engine Tuning 65
3 Engine: Competition Throttle Body 100
4 Engine: Increase Engine Bore 1 Day 12 Hours 560,400 155
5 Engine: Competition Intake Manifold 230
6 Engine: Competition Cam-shaft 2 Days 1,260,800 350
1 Drivetrain: Ultra-Lightweight Flywheel 12 Hours 154,500 42
2 Drivetrain: Uprated Sports Driveshaft 60
3 Drivetrain: Race-Spec Lightweight Differential 95
4 Drivetrain: Competition Sports Gearbox 1 Day 12 Hours 521,400 140
1 Body: Polycarbonate Window Replacements 12 Hours 122,700 34
2 Body: Aero Optimised Undertray With Diffuser 50
3 Body: Aerodynamic Detailing 75
4 Body: Advanced Body Refinement 1 Day 12 Hours 414,200 115
1 Suspension: Advanced Suspension Tuning 12 Hours 141,600 38
2 Suspension: Fully Adjustable Performance Shocks 18 Hours 212,400 55
3 Suspension: Fully Adjustable Racing Shocks 85
1 Exhaust: Ultra-Flow Catalytic Converter 12 Hours 140,000 38
2 Exhaust: Custom Titanium Exhaust Headers 55
3 Exhaust: Custom Titanium Turbo-back Exhaust 85
1 Brakes: Uprated Competition Brake Pads 12 Hours 108,300 30
2 Brakes: Uprated Competition Calipers 45
3 Brakes: Uprated Carbon Ceramic Vented Brake Discs 1 Day 243,600 65
1 Tires & Wheels: Camber & Toe Adjustments 12 Hours 129,900 36
2 Tires & Wheels: Elite Racing Compound 50
3 Tires & Wheels: Ultra Light Competition Rims 1 Day 292,400 80
Colour keys

For upgrades including PR values, please see the project page , please be aware that PR values can vary depending on the upgrade order.

Hennessey Venom GT вновь стал самым быстрым

Американское тюнинг ателье Hennessey в борьбе за абсолютный рекорд скорости среди серийных автомобилей с ДВС, вновь сделала неплохую заявку на победу. Со своим сверхмощным и очень быстрым детищем Venom GT и автогонщиком Брайном Смитом за рулем болида достигла внушительной скорости в 270 миль в час, в переводе на километры это составляет 434 км/ч.. К разочарованию инженеров команды и пилота гоночного кара, из-за некоторых причин скоростной заезд Книгой рекодров Гинесса зачтен не будет. Однако, результат все равно примечательный, показанная Venom GT на треке скорость выше, показанной его основным конкурентом, Bugatti Veyron Super Sport, разогнавшегося до 267.81 миль в час (430.98 км/ч).

Заезд состоялся 14 февраля 2014 года на пятикилометровой взлетно-посадочной полосе Космического центра Кеннеди, штат Флорида. Для подтверждения рекорда за скоростным «пролетом» следила умная телеметрическая GPS система Racelogic Vblox, плюс различная измерительная аппаратура, применяющаяся в таких случаях. Именно эти девайсы зафиксировали скорость заезда.

Новости по теме: Hennessey Venom GT:Побит очередной рекорд скорости

Невероятно, но 1.244 сильный Venom GT достигнув 270 миль в час все еще продолжал разгонятся и неизвестно какую скорость мог бы показать, если не ограниченные возможности полосы. Для установления рекорда в распоряжении пилота болида, Брайна Смита, было 4 километра, оставшийся километр потребовался для торможения. Как заявил Смит: «Он еще разгонялся. Если бы у нас была возможность проехаться по восьмимильному овалу, мы смогли бы разогнаться еще быстрее».

Но даже в том случае, если в этом заезде гиперкар смог бы «выжать» еще несколько миль в час, Гинесс все равно не засчитал бы рекорд. Объяснение простое и печальное. Для квалификации автомобиль должен завершить два заезда сперва в одну сторону, потом обратно (таким образом можно максимально исключить воздействия внешних факторов, например ветра, в конечном результате заезда) после чего средняя скорость будет являться основным показателем. Но все что команде Хеннесси позволило NASA- один единственный заезд. Причем чтобы этого добиться основателю ателье- Джону Хеннесси пришлось два года проводить переговоры с космическим агентством. Обидно, но бюрократия губит многие хорошие начинания.

Плюс к этому Книга рекордов Гиннесса ставит условие, по которому, чтобы автомобиль считался серийным (в этом классе и соревнуется Venom) необходимо произвести по меньшей мере 30 экземпляров транспортного средства. Пока тюнинг ателье построило 29 подобных машин.

Так, что победа близка. Рукодельникам из Hennessey осталось сделать всего несколько небольших шагов и основные рекорды не заставят себя долго ждать!

Synopsis

The Hennessey Venom GT is built on a heavily modified Lotus Exige chassis, driven by a 1000+ horsepower General Motors ‘LSX’ V8 engine, while also weighing only 2685 lb (1218 kg) thanks to carbonfiber bodywork and wheels.

The LSX has been converted to a twin-turbo aspiration, and produces 1200 hp (895 kW) at 6,600 rpm and 1155 ft·lb (1566 N·m) at 4,400 rpm. It is mounted behind the driver as part of a mid-engine, rear wheel drive platform, and mated to a Ricardo six-speed manual transmission shared with the 2005 Ford GT.

The Venom GT is built entirely out of a carbon fiber composite, resulting in a weight of 2685 lb (1218 kg), which results in a very high power-to-weight ratio of 985 hp (735 kW) per tonne.

Availability

The HENNESSEY VENOM GT is available in three series:

  • Breakneck Legends bonus series in the Legend group
  • Hypercar Charge bonus series in the Legend group
  • Hennessey Venom GT (Exclusive Series) in the Exclusive Series category.

This vehicle was added in the released in April 2016 and can be unlocked by earning 8 trophies in Hypercar Charge, 28 trophies in Breakneck Legends. Fully-upgrading this car, once owned, will unlock Hennessey Venom GT (Exclusive Series)

This vehicle can be acquired for 950 or 760 with showcase discount. It can sometimes be bought for 665 as a ‘Get it Now’ price, unlocking Hypercar Charge and Breakneck Legends.

This vehicle was available to win in these following special events:

  • Front-Runner available in the of April 2016.
  • Front-Runner (v5.5.0) available in the of September 2017.
  • Front-Runner (v7.3.5) available in the Le Mans (2019) Update (v7.3.5) of June 2019. This was available in Event Archives from until archives were removed in on July 24th, 2021.
  • Hennessey Venom GT Championship available in the of March 2021.

For the project page containing all events for this car see:

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *