Skoda представила родстер slavia на базе scala

Рождение легенды

Важной вехой для компании L&K стало слияние с фирмой Pilsen Skoda, произошедшее в 1925 году. Последняя ведет историю с 1869 года, когда Эмиль Шкода купил механический завод, а в 1923 году сумел зарегистрировать логотип, включавший собственное имя

Дела компании шли в гору и она участвовала в знаковых проектах того времени — сооружении Суэцкого канала и строительстве электростанции на реке Ниагара. Знак L&K присутствовал на радиаторе фирменных автомобилей вплоть до 1926 года, после чего окончательно заменился на логотип Шкода.

Логотип Skoda (1926—1933)

Объединение двух брендов имело коммерческую цель — увеличить производство и расширить присутствие на автомобильном рынке. Новому игроку понадобился собственный логотип. Это был овал, по периметру которого располагался лавровый венок, а внутри находилась надпись. Но такая эмблема Шкода оказалась не слишком удачной (перестала использоваться с 1933 года) и параллельно с ней появился другой вариант, положивший начало современному логотипу.

Речь идет о знаменитой парящей стреле индейца — такой рисунок победил в организованном дизайнерском конкурсе, проходившем в Праге. Было предложено два изображения — одно со стрелой, стилизованной пятью перьями, а другое тремя. Первый логотип не прижился и существовал только в 1924-1925 годах, а второй просуществовал не одно десятилетие.

Логотип Skoda (1926—1996)

Но почему индейская тема? Существует немало предположений, но ни одно не имеет точного подтверждения. По одной версии это заслуга коммерческого директора компании Т. Маглича, предполагавшего поместить на значок Шкода голову индейца в шляпе, украшенной перьями. Другая версия отсылает за авторством шильдика к Эмилю Шкода, который во время визита за океан сдружился с местным индейцем, везде сопровождавшим его. Возможно, это и не так, но картина с профилем брутального индейца долгое время украшала кабинет босса компании. Некоторые исследователи считают, что этот портрет и послужил основой для логотипа.

В любом случае выбор оказался верным, ведь именно с этим логотипом автоконцерн пережил взлеты и падения, став хорошо известным массовому автолюбителю. Правда, имя автора нетленного шедевра осталось неизвестным. Круглый знак сине-белых тонов со стрелой и тремя перьями наносился на машины вплоть до 1990 года, после чего стал использоваться в производстве некоторых оригинальных комплектующих.

Practical and modern

In its interior, too, the SLAVIA remains a typical representative of the Czech car brand. The distinctive horizontal lines emphasise the interior space, while the large free-standing infotainment display (up to 10 inches diagonal) leaves no doubt about the car’s modern tech credentials. These two elements converge at the point of the display, and the horizontal line that follows the shape of the bonnet ridge is a convenient place for resting the hand beneath the display, making it easier to operate the infotainment system. The SLAVIA also has circular air-conditioning outlets.

It goes without saying that the SLAVIA comes with a powerful air-conditioning system as standard, with Climatronic air-conditioning with a touch-sensitive control panel and extra ventilation outlets at the rear of the car available on more expensive versions. The SLAVIA can also be fitted with leather upholstered and ventilated front seats. Other options customers can order include an electrically operated sunroof, an automatically dimmable interior rear-view mirror or KESSY keyless unlocking. ŠKODA Connect online services are also available in higher trim versions. It goes without saying that there is mobile phone connection via Bluetooth and USB, as well as the SmartLink function for accessing the phone’s functions on the dashboard display. There is also the option of wireless charging of mobile phones.

Of course, the car is crammed full of other practical and Simply Clever features. The rear seats recline and split 60:40, and the cup holder has a specially designed bottom so that drink bottles can be easily opened with one hand. Rubber straps in the door compartments keep items securely in place. Reflectors in the doors warn other road users when the doors are opened. And like the KUSHAQ, the SLAVIA comes with a multi-purpose compartment on the dashboard as standard. 

Данные о продажах[]

Модель 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Škoda Felicia 172 000 210 000 261 000 288 458 261 127 241 256 148 500 44 963
Škoda Octavia 47 876 102 373 143 251 158 503 164 134 164 017 165 635 181 683 233 322 270 274 309 951 344 857 317 335 349 746 387 200 409 360 359 600 389 300 432 300 436 300 418 800 388 200
Škoda Fabia 823 128 872 250 978 264 641 260 988 247 600 236 698 243 982 232 890 246 561 264 173 229 045 266 800 255 025 202 000 160 500 192 400 202 800 206 500 190 900
Škoda Superb 177 16 867 23 135 22 392 22 091 20 989 20 530 25 645 44 548 98 873 116 700 106 847 94 400 91 100 80 200 139 100 150 900 138 100
Škoda Roomster 14 422 66 661 57 467 47 152 32 332 36 000 39 249 33 300 29 600 16 600
Škoda Yeti 11 018 52 604 70 300 90 952 82 400 102 900 99 500 95 600 69 500 13 100
Škoda Rapid 1 700 9 292 103 800 221 400 194 300 212 800 211 500 191 500
Škoda Citigo 509 36 687 45 200 42 500 40 200 40 700 37 100 39 200
Škoda Kodiaq 100 000 149 200
Škoda Karoq 6 300 115 700
Škoda Kamiq 27 900
Всего 172 000 210 000 261

000

336 334 363 500 385 330 435 403 460 252 445 525 449 758 451 675 492 111 549 667 630 032 674 530 684 226 762 600 879 200 949 412 920 800 1 037 200 1 055 500 1 127 700 1 200 500 1 253 700

Спонсорство и благотворительность[]

Škoda — партнёр чешского Олимпийского комитета с 1992 года. А во время XXIX Олимпийских игр в Пекине (2008) и XXII Олимпийских игр в Сочи (2014) компания являлась официальным автомобильным партнером Олимпиады, как одна из марок концерна Volkswagen, предоставляя до 650 машин для трансферов спортсменов и сопровождающих их лиц.

Чешский автопроизводитель имеет длительную историю поддержки турниров по хоккею с шайбой. Škoda с 1993 года непрерывно является генеральным спонсором чемпионата мира. Такое долговременное сотрудничество даже послужило поводом для включения в 2007 году в книгу рекордов Гиннесса за «самое продолжительное главное спонсорство мирового чемпионата». В 2017 году контракт с Международной федерацией хоккея на льду был продлён до 2021 года. Также Škoda поддерживает ряд турниров рангом ниже, например с 2011 года — Кубок Первого канала, являющийся этапом Еврохоккейтура. Кроме этого, проводит собственные турниры по хоккею с шайбой, например — Международный юношеский хоккейный турнир «Кубок Škoda», проводящийся в России с 2012 года. Оказывает поддержку национальным сборным командам Чехии, Словакии, Швейцарии, Германии, Венгрии. С 2010 года Škoda выступает партнёром Федерации хоккея России и национальной сборной страны. На российском рынке для некоторых моделей чешской марки предлагается специальная комплектация Hockey Edition.

Škoda является транспортным партнёром двух из трёх самых престижных соревнований в шоссейном велоспорте — Гранд Туров: Тур де Франс (с 2004 года) и Тур Испании (Вуэльта, с 2011 года). Во время проведения веломногодневок для организации и сопровождения гонок предоставляется до 250 автомобилей разных моделей. Плюс Škoda выступает спонсором награды за спринтерскую номинацию, обладатель которой получает «зелёную майку» (Green Jersey), и на Тур де Франс, и на Вуэльте. Причём, руководитель гонок пользуется специально подготовленной версией модели, в которой установлено различное оборудование, радиосвязь, в крыше сделан большой люк нестандартной формы и установлены поручни, для возможности оперативно выглядывать из машины на ходу. Также чешский производитель поддерживает ряд других международных, национальных и любительских событий в велоспорте. Это связано в том числе с историческими корнями, ведь компания Laurin & Klement (предшественник Škoda) начала свою деятельность в 1895 году с производства велосипедов.

С 2011 года Škoda Auto сотрудничает с международной благотворительной организацией Детские деревни — SOS по поддержке детей-сирот, детей, оставшихся без попечения родителей, и детей, которым грозит потеря семьи. Новые автомобили Octavia и Kodiaq используются «Детскими деревнями» в Москве, Томилино, Лаврово, Санкт-Петербурге, Пушкине, Пскове, Вологде, Череповце, Кандалакше, Мурманске и Казани для многочисленных логистических нужд (от небольших ежедневных поездок по всевозможным текущим вопросам до многосоткилометровых пробегов в проблемные семьи, на воссоединение семей и многое другое). Помимо предоставления машины, Škoda оплачивает страховку, техническое обслуживание, ремонт.

Quick Facts about Skoda Slavia

Skoda Slavia, a Sedan, is available from ₹ 11.29 — 18.40 Lakh in India. Skoda offers the latest Slavia in 8 versions in India. The base model Active 1.0L TSI MT starts at ₹ 11.29 Lakh in Delhi and the top model Style 1.5L TSI DSG priced at ₹ 18.40 Lakh in Delhi. If you are looking for 5 seater car then you should consider Slavia.

Slavia comes in 8 Petrol version (s).

The Petrol version comes with 999cc engine capacity and Manual,Automatic (TC) transmission mode(s). It generates 114 bhp @ 5000 rpm. Another petrol version comes with 1498cc engine capacity and Manual,Automatic (DCT) transmission mode(s). It generates 148 bhp @ 5000 rpm.

Skoda Slavia comes in 5 colors which include Tornado Red , Candy White , Brilliant Silver , Carbon Steel , Crystal Blue.

Read MoreRead Less

Skoda Slavia News Updates

Enyaq iV Becomes Second All-Electric Skoda To Bear The ‘RS’ Badge

27 Oct, 2022
1264 views

The Enyaq iVis the latest Skoda product to bear the famed ‘RS’ badge. In fact, it’s the second all-electric Skoda after the Enyaq Coupe iV to get the… read more

Skoda Auto To Debut In Vietnam With Help From Indian Arm

7 Oct, 2022
529 views

Skoda is partnering with Thanh Cong Motor for sales and local production in Vietnam.
Initially, it plans to introduce fully imported models in the southeast Asian… read more

Skoda’s Charismatic India Head Zac Hollis Will Be Missed

26 Sep, 2022
2790 views

Zac Hollis became the Director of Sales, Services and Marketing in November 2018.
He oversaw the India 2.0 project that gave us the Kushaq and Slavia among other… read more

Skoda Slavia: engine and performance

Like in the Kushaq, the Slavia comes with a choice of 1.5 and 1.0 TSI engine, but for this review we have focused only on the smaller 1.0 TSI engine. This compact three-cylinder 110hp unit punches well above its weight and, for the most part, doesn’t feel like a small capacity motor. Available with a 6-speed manual and a 6-speed torque converter automatic, not surprisingly, it’s the manual form that is the more sprightly. The short throw, smooth shifting gearbox coupled with a light and progressive clutch makes the Slavia an easy manual sedan to live with and for the enthusiast is the more enjoyable option.

1.0-litre turbo-petrol motor puts out 115hp, 175Nm. For the enthusiast, manual gearbox is the more enjoyable option.

On part throttle, the 1.0-litre motor responds well to keep up with the flow of fast moving traffic, but when you press down a bit harder, you get a bit bogged down by turbo lag. This can be annoying when you want to quickly overtake and you need to use the gears frequently to keep the engine on the boil. Above 1,800rpm this engine is well and truly awake and spins vigorously all the way till its 6,600 rpm deadline. At max revs, the engine gets audible but not in an uncomfortable way, and for a three-cylinder, there it is incredibly smooth.

The way the Slavia gathers pace is impressive – well-judged gearing helps to make the most of its wide powerband and torque.

The 1.0 Slavia despatches the 100kph mark from rest in an impressive 11.1 seconds and in our third and fourth gear acceleration tests, it’s even quicker than the Honda City! The well-judged gearing helps the Slavia make the most of its wide powerband and torque, and except for a bit of sluggishness at low revs, you won’t find yourself wanting for more power.

The 6-speed auto works well too if you want everyday convenience. Sure, it’s not as quick as the manual, but a 0-100kph time of 12.1 seconds is not too shabby either. The 6-speed auto works particularly well in stop-start traffic. The torque converter is calibrated to engage the transmission smartly as soon as you tap the throttle pedal so it feels really responsive moving off from a standstill. However, turbo lag raises its ugly head when you press down further and that initial quick response gives way to a bit of hesitation before the 1,800rpm mark after which the engine again picks up strongly.

Skoda Slavia 1.0 TSI performance
Speed 1.0 TSI MT time 1.0 TSI AT time
10kph 0.57s 0.70s
20kph 1.20s 1.54s
30kph 1.93s 2.23s
40kph 2.68s 3.07s
50kph 3.83s 4.17s
60kph 5.01s 5.27s
70kph 6.27s 6.66s
80kph 7.59s 8.40s
90kph 9.83s 10.84s
100kph 11.16 12.13s

The good thing about this Aisin-sourced six-speed automatic is that it masks the turbo lag quite well and though not as quick shifting as a DSG, you won’t find it lacking on the highway when you want to drive and overtake at a brisk pace.

The manual Slavia is pretty fuel-efficient, on paper. However, with a turbo-petrol engine, real world figures will be sensitive to driving style.

With an ARAI-rated fuel efficiency figure of 19.47 km/l for 1.0 TSI MT and 18.07 km/l for 1.0 TSI AT, the Slavia, especially the manual, is pretty fuel-efficient. However, real world figures could be quite different, especially with turbo petrol engines which are very sensitive to driving style.

Skoda Slavia: exterior

The Slavia looks best from the front where it is unmistakably a Skoda with its signature grille. In fact, the vertically slatted grille, winged headlights, sharply cut bumper and two prominent creases running down the bonnet to give a sort of power dome effect, look quite emotive and could be a strong selling point over its soon-to-arrive cousin, the VW Virtus, which has a simpler looking nose.

Slavia looks the best from the front, with the signature Skoda grille and winged headlights.

In contrast, the Slavia’s sides are quite straightforward, but have some stand out elements like the chrome strip that runs across the window line and curves into the rear quarter glass and a pair of sharp creases that stretch from the front doors to the rear lights. These character lines which give a nice tension to the body are similar to those on the Kushaq and other India 2.0 cars.

From the sides you can tell the Slavia is nicely proportioned, despite the large rear overhang which goes into carving out the biggest boot in its class. The Slavia can gobble up 521 litres of luggage and if you flip the seats 60/40, it expands to 1,050 litres.

With a capacity of 521 litres, Slavia has the biggest boot in its class.

The Slavia looks good from the rear as well with an attractive set of tail lights and a nicely sculpted boot lid. The badging too looks premium with Skoda lettering nicely spaced out.

Rounding off the car is a smart set of ten-spoke alloys, but the raised ride height which gives a very useful 179mm ground clearance spoils the stance to some extent.

At 179mm, ground clearance is ample, but spoils the stance to some extent.

The Slavia sits on the Indianised version of the VW Group’s proven MQB-A0 platform that underpins millions of global models from the VW Group. This platform is the new foundation for both Skoda and VW brands and will be shared across India 2.0 models, which other than the Slavia, include the Kushaq and Taigun SUVs and the soon to arrive VW Virtus.

The benefits of the MQB-A0 platform can be seen in the Slavia. It has the best in class wheelbase (2,650mm) and is a highly rigid structure which is great for driving dynamics. The doors have a nice heft to them and shut with a satisfying thunk which buyers on the hunt for a solid and safe sedan will appreciate. Mention must be made of the outstanding paint finish. Our red test car had a wonderful lustre with almost no ‘orange peel’.

Skoda Slavia Latest Updates

Introductory prices of the Slavia have come to an end as the carmaker has hiked the sedan’s prices by up to Rs 60,000. The 1.5-litre Style trims have garnered the maximum price hike. The carmaker recently unit. This is due to the semiconductor shortage that has been plaguing the industry for a while now. It’s yet to be known when Skoda will roll back to the larger unit.

Skoda Slavia Engine

The Skoda Slavia gets two turbo-petrol units: a 115PS/178Nm 1-litre TSI and a 150PS/250Nm 1.5-litre TSI engine. Transmission duties are carried out by using a standard 6-speed manual and an optional 6-speed automatic (for the 1-litre engine) and a 7-speed DSG (1.5 litre).
The sedan is 4541mm long, 1752mm wide, 1487mm tall, and has a 2651mm wheelbase. It has a boot space of 521 litres.

Skoda Slavia Variants

The Slavia is offered in three broad trims: Active, Ambition, and Style. The more powerful 1.5-litre TSI engine is limited to the top-spec Style trim.

You can choose from five colour options: Candy White, Brilliant Silver, Carbon Steel, Tornado Red, and Crystal Blue.

Skoda Slavia Features

The compact sedan’s features list includes an 8-inch touchscreen infotainment system, an 8-inch digital driver’s display, a wireless phone charger, ambient interior lighting, touch-based climate controls, a sunroof, cruise control, and ventilated front seats. Safety is taken care of by up to six airbags, ABS with EBD, electronic stability control, traction control, hill hold control, rear parking camera with sensors, and tyre pressure monitoring.

Skoda Slavia: ride and handling

When we drove the pre-production Slavia prototype back in October 2021, we were blown away with the ride quality, and in finished form, it’s even better. In fact, it’s safe to say that no other midsize sedan comes close to the ride comfort the Slavia offers. On the undulating Goa terrain, it felt incredibly stable at high speeds, the long travel suspension and fantastic body control flattening out the bumpy tarmac to deliver a rock steady ride. Even at low speeds, there is a nice supple edge to the Slavia’s suspension which smoothens out sharp ruts and broken tarmac in a firm and authoritative way but without upsetting the calm of the cabin.

Light steering and softly sprung suspension don’t encourage you to attack corners. But the Slavia has phenomenal stability and ride quality.

The 1.0 variant with its lighter engine is eager to change direction but sprung on the soft side, there is a fair bit of body roll and the Slavia prefers to be eased into corners rather than flung into them. No, it’s not a sharp tool and the light steering doesn’t encourage you to attack corners but that doesn’t mean you can’t drive the Slavia fast. In fact, given its phenomenal stability and a 1.0 TSI engine that’s eager to be exploited, it’s possible for even an average driver to hold astonishingly high speeds with confidence.

About Skoda Slavia

The new-generation Skoda Slavia has been showcased in Russia. The new Slavia is expected to be introduced in the country by mid-2021. The new model is based on the MQB A0 platform, while the India spec model is expected to be based around the MQB AO-IN architecture. Post launch the vehicle will complete against the likes of Honda City, Hyundai Verna and the Maruti Suzuki Ciaz.

In India, the new Skoda Slavia is expected to be powered by 1.0-litre three-cylinder TSI unit that will produce 114bhp and 200Nm. It will be available with a six-speed manual gearbox or a seven-speed DSG automatic.

In terms of design, the new Rapid gets dynamic lines and revised optics, which offer a modern aura to the car. The vehicle features arrow-shaped LED headlamps, a 3D butterfly radiator grille, purposeful character lines and machined alloys in profile, and LED taillights that are inspired by the Scala.               

User Reviews for Slavia

4.7

Overall

5

Exterior

5

Interior

5

Ride Qlty

  • 5

    SEXY BEAST ON ROAD

    06/09/2022 14:34:52 | Kunal Piplani

    My Overall Experience is Good.
    I have Driven this Car 600 Km in 15 days.
    Riding experience is very Good.
    Premium Cabin Look.
    Road Presence is Awesome, Looks Premium on Road.
    Smooth is Ride,Gear Shift are very Smooth..
    Ground Clearance Is very good,You feel like you Are Riding an SUV.

    AC is Average according to my expectations,I have honda City it’s AC is Awesome..

    Rear Camera is Average According to me as Honda City Camera Is better.

    Average City -9-11
    Average Highway — 15-17

    As we Now no Car gives 100% Satisfaction.
    Every Car have some Pros And Cons.
    So as this car also Have.

    In This Price this is One of the best Car In Segment..

    Go for it.

    Mileage Details

    • Mileage (City)
      10 kmpl
    • Mileage (Highway)
      16 kmpl
    • Maintenance
      750 per month

    User ratings

    • 5

      Exterior

    • 5

      Interior

    • 5

      Ride Qlty

    Read
    MoreCollapse

  • 5

    Skoda slavia 1.0 style (mannual top model)

    05/05/2022 13:21:14 | Aman Sharma

    Skoda is comfort, it gives you the best driving comfort, mileage is less in start but joe it’s fine too, I am happy

    Mileage Details

    • Mileage (City)
      12 kmpl
    • Mileage (Highway)
      17 kmpl
    • Maintenance
      1000 per month

    User ratings

    • 5

      Exterior

    • 5

      Interior

    • 5

      Ride Qlty

View All
Slavia User Reviews

Символы современности

За последнюю четверть века логотип Шкода претерпевал неоднократные изменения, но ни одно из них нельзя назвать радикальным. В 1991 году Skoda приобрела права на зарегистрированную торговую марку. Спустя два года, при изображении логотипа начали использовать зеленый и черный цвета, причем оба имеют глубокий смысл. Первый олицетворяет заботу об окружающей среде, а второй — богатые традиции производства. Кроме того, над индейцем появилась надпись Skoda, а стрела и лавровая ветвь стали объемными.

Логотип Skoda Auto (1999—2011)

В 1995 году, когда праздновался вековой юбилей, одна из моделей компании Skoda Felicia отметилась специальным логотипом, узнаваемым по цифре «100», помещенной в центр зеленого круга. В 1999 году знак Шкода лишился привычного лаврового венка, но сохранил узнаваемый корпоративный стиль. Знакомая зеленая стрела была помещена на белом поле, вписанном в черный круг.

В 2011 году увеличился размер стрелы, которая стала сильнее акцентировать внимание на себе. Ушел в прошлое естественно-зеленый цвет, уступивший место более насыщенному оттенку Skoda Green

На внешней кромке появилась стильная хромированная окантовка. Надпись покинула круг и расположилась над ним, лишившись слова auto. По мнению авторов обновленного значка, он более точно отражает важные принципы автоконцерна — свежесть и целеустремленность. На современных автомобилях эмблема применяется в монохромном варианте без зеленых оттенков, что соответствует динамичности и приверженности высоким технологиям.

Логотип Skoda (с 2011)

Skoda Slavia News

Skoda Kushaq exports commence from India

by Gajanan Kashikar

10/04/2022 10:01:46

The Kushaq is the third MQB A0 IN-based and the first made-in-India Skoda to be exported from the country.

Skoda Auto India digitises showrooms across the country

by Aditya Nadkarni

05/27/2022 04:42:48

Skoda Auto India has introduced a new showroom experience with immersive and interactive technologies in order to enhance customer engagement. We tell you all about these new features.

Skoda Slavia to get Ceat SecuraDrive tyres

by Gajanan Kashikar

03/22/2022 12:32:46

The Skoda Slavia comes in three variants.

Skoda Slavia Overview

The Skoda Slavia is one of the most acclaimed and popular models from the house of Skoda. Prices for this Sedan start from Rs. 11.29 Lakh to Rs. 18.40 Lakh and buyers can pick from as many as 8 different versions.. The transmission options on the Skoda Slavia include both Manual and Automatic gearbox. The Slavia offers a max power of 113.98 — 147.52 bhp. Some of the main rivals include Volkswagen Virtus, Honda City and Mahindra Thar. The Skoda Slavia is one of the most popular cars in the Sedan segment in India.

Skoda Slavia have 8 variants ranging from Rs. 11.29 Lakh to Rs. 18.40 Lakh.
Under the hood, Slavia is powered by a 4 cylinder, 999 cc, 1.0 L TSI Petrol.
It is able to produce 178 Nm @ 1750-4500 rpm torque and 113.98 bhp @ 5000-5500 rpm power with a fuel efficiency/mileage of 19.47 kmpl.
Skoda Slavia can store up to 45 Litres fuel in one go at max. Head to our Slavia Specifications page for a complete specs list.

Monthly Sales

91wheels experts bring you the latest update on market insight and sales performance for your favourite car models.

Model Name Units Sold in Month 2022
July 2022 August 2022 September 2022
Skoda Slavia 1895 1941 937

Source: Monthly SIAM Data 2022

Slavia Dimensions & Measurements

Slavia has 4541 mm Length, 1752 mm Width, 1487 mm Height, 2651 mm WheelBase, 179 mm Ground Clearance, 45 Litres Fuel tank Capacity, 521 Litres Boot Space, 195/65 R15 Front Tyre Size, 195/65 R15 Rear Tyre Size.

Keep reading to explore more about Slavia’s updated specs, latest prices, mileage, genuine user reviews, colours,
exclusive images & videos, best offers near you, Skoda car dealers.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *