Subaru outback 2020: семейный универсал с реальными внедорожными характеристиками
Содержание:
- Обзор
- Фильтр по маркам и моделям все новости и новинки
- Side: original test
- Moderate overlap front
- Атмосферные моторы Субару никуда не делись
- Экстерьер
- Outback 2020 в России — пока под вопросом
- 2020 Subaru Outback Performance
- Сколько топлива потребляет? 7/10
- The 2020 Subaru Outback, By the Numbers
- Бездорожье Против Outback XT
- 2020 Subaru Outback Comfort
- Small overlap front: driver-side
- Скрытые функции солнцезащитного козырька, о которых мало кто знает. Их не используют практически все водители
- Subaru In-Vehicle Technology
- Атмосферные моторы Субару никуда не делись
- Что Нового?
- Small overlap front: passenger-side
- Incrementalism.
- 2020 Subaru Outback Structure and Safety
Обзор
Глядя на Subaru Outback 2020 модельного года, мы становимся свидетелями того, как эволюция превращает универсалы повышенной проходимости в кроссоверы. Аутбек, долгое время носивший титул одного из самых надежных и практичных семейных авто компакт-класса, уже сейчас готов предложить владельцам полный привод и целых 220 мм. дорожного просвета.
При этом машина радует просторным салоном, рассчитанным на комфортную посадку пяти человек, и все это каким-то образом базируется на платформе, архитектура которой взята от относительно небольшого седана Legacy.
Мы имеем дело уже с пятым поколением Субару Аутбек 2020, которое выпускается с 2014-го, поэтому модификация 2020 года унаследовала от предшественника большинство основных эксплуатационных характеристик.
Этот универсал/кроссовер будет комплектоваться следующими агрегатами: 2,5-литровым (185 л. с.) и новый турбированный 2,4-литровый мотор (264 л. с.), для России, Subaru скорее всего урежет мощность второго до налого выгодных 249-ти лошадиных сил.
На пару с этими двигателями готовы работать 6-МКПП, 5-АКПП и вариатор, являющийся аналогом 7-скоростного «автомата».
В результате рестайлинга Субару Аутбек 2020 модельного года получила увеличенный в размерах кузов:
- длина – 4780 мм.,
- ширина – 1821 мм.,
- высота – 1669 мм.
По заверениям японских инженеров, новый кузов также стал намного крепче, поэтому готов выдерживать качественно другие эксплуатационные нагрузки.
Фильтр по маркам и моделям все новости и новинки
- A Acura
- Alfa Romeo
- Alpina
- Alpine
- Aston Martin
- Audi
- Aurus
- B Bajaj
- Bentley
- BMW
- Brilliance
- Bugatti
- BYD
- C Cadillac
- Caterham
- Changan
- Chery
- Chevrolet
- Chrysler
- Citroen
- D Daewoo
- Daihatsu
- Dartz Motors
- Datsun
- Detroit Electric
- DFM
- Dodge
- F FAW
- Ferrari
- Fiat
- Ford
- Foton
- G GAC
- GAZ
- Geely
- GMC
- Great Wall
- GTA Motor
- H Hafei
- Haima
- Haval
- Hawtai
- Hennessey
- Honda
- Hummer
- Hyundai
- I Icona
- Infiniti
- Iran Khodro
- Isuzu
- J JAC
- Jaguar
- Jeep
- K KIA
- Koenigsegg
- L Lada
- Lamborghini
- Land Rover
- Lexus
- LIFAN
- Lincoln
- Lotus
- Luxgen
- M Marussia
- Maserati
- Maybach
- Mazda
- Mazzanti
- McLaren
- Mercedes-Benz
- MG Cars
- MINI
- Mitsubishi
- N Nissan
- O Opel
- P Pagani
- Peugeot
- PGO
- Porsche
- Proton
- Q Qoros
- R Ravon
- Renault
- Rolls-Royce
- S Saab
- Samsung
- SEAT
- SeAZ
- Skoda
- Smart
- SsangYong
- Subaru
- Suzuki
- T TagAZ
- Tata
- Tesla Motors
- Toyota
- Troller
- TVR
- V Volkswagen
- Volvo
- W W Motors
- Wiesmann
- Z ZAZ
- Zotye
- ZXAuto
- Ё Ё-авто
- У УАЗ
- Ascent
- BRZ
- Forester
- Impreza
- Impreza WRX
- Impreza WRX STI
- Impreza XV
- Justy
- Legacy
- Levorg
- Outback
- Stella
- Trezia
- Tribeca
- WRX
- WRX STI
показаны 1 — 18 из 18 новостей
Side: original test
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Subaru Outback 2.5i wagon 4wd
The Subaru Outback was redesigned for the 2020 model year. Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Subaru as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTS1924 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -23.5 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | VTS1924 |
---|---|
Head HIC-15 | 78 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.6 |
Compression (kN) | 0.3 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 34 |
Lateral force (kN) | 1.4 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 31 |
Average deflection (mm) | 28 |
Maximum deflection rate (m/s) | 3.57 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.55 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.5 |
Acetabulum force (kN) | 2.4 |
Combined force (kN) | 2.8 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 1.0 |
L-M moment (Nm) | 95 |
A-P moment (Nm) | 21 |
Passenger injury measures
Test ID | VTS1924 |
---|---|
Head HIC-15 | 95 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.9 |
Compression (kN) | 0.2 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 24 |
Lateral force (kN) | 1.2 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 15 |
Average deflection (mm) | 13 |
Maximum deflection rate (m/s) | 1.66 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.13 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.8 |
Acetabulum force (kN) | 1.7 |
Combined force (kN) | 2.3 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 0.7 |
L-M moment (Nm) | 92 |
A-P moment (Nm) | 41 |
Moderate overlap front
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Subaru Legacy 2.5i Premium 4-door 4wd
The Subaru Legacy was redesigned for the 2020 model year. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Subaru as part of
.
The moderate overlap frontal crash test ratings also apply to the station wagon version of the Legacy, known as the Outback, also redesigned for 2020.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1922 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 3 |
Left (cm) | 6 |
Center (cm) | 7 |
Right (cm) | 6 |
Brake pedal (cm) | 1 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | |
Right (cm) | 1 |
Steering column movement | |
Upward (cm) | -1 |
Rearward (cm) | |
A-pillar rearward movement (cm) | 2 |
Driver injury measures
Test ID | VTF1922 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 228 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.4 |
Extension bending moment (Nm) | 9 |
Maximum Nij | 0.25 |
Chest maximum compression (mm) | 33 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 0.3 |
Femur force — right (kN) | 1.0 |
Knee displacement — left (mm) | |
Knee displacement — right (mm) | 1 |
Maximum tibia index — left | 0.44 |
Maximum tibia index — right | 0.75 |
Tibia axial force — left (kN) | 2.4 |
Tibia axial force — right (kN) | 2.8 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 54 |
Right | 51 |
Атмосферные моторы Субару никуда не делись
Правда, с младшим двигателем ничего подобного не проделали. Он по-прежнему имеет безнаддувную конструкцию и объём 2,5 литра, несмотря на то, что 90% деталей – новые. Мощность – 185 сил при 5800 об/мин, а тяга – 239 Н∙м при 4400 об/мин. О разгоне и максимальной скорости Subaru также пока не сообщает, но вряд ли они всерьез интересуют покупателей этой версии. Оба мотора сочетаются с единственным типом трансмиссии – это клиноцепной вариатор Lineartronic (он подражает автомату с 8 передачами) и муфта полного привода на задней оси.
Несмотря на внешнюю схожесть, общих кузовных деталей с прежним Аутбеком у нового нет. Да это и невозможно хотя бы потому, что Subaru Outback шестого поколения построен на свежей платформе Subaru Global Platform (как у нового Форестера – читайте обзор у нас в блоге). Новая «тележка» позволила значительно увеличить жесткость кузова как на кручение, так и при столкновениях. Поэтому заявлено, что «Аут» стал послушнее в управлении и безопаснее в авариях.
Экстерьер
Subaru Outback 2020 года основан на платформе Legacy (шестое поколение). Глобальная платформа платформа Legacy взята как основа построения всего модельного ряда марки Субару.
Кузов нового Субару Аутбек — универсал, внедорожная подвеска, прочная несущая рама с зонами программируемой деформации, изготовленная по технологии горячего прессования.
Плавные линии кузова повышают аэродинамичность нового Субару Аутбек. Решётка радиаторная с большим количеством хромированных элементов. Лобовое стекло теперь плоское и установлено под большим наклоном.
Сзади Subaru также приобрёл некоторый тюнинг. Стекло заднее несколько уменьшилось в размере, но обеспечивает хороший обзор благодаря заниженной линии окна. Багажное отделение с мощной и выштамповкой под номерным знаком.
Outback 2020 в России — пока под вопросом
Салон стал просторнее во всех основных зонах: голова, плечи и ноги пассажиров получили больше пространства, чем в прошлом «Ауте». Не поскупились на USB-порты – тут их аж 4, а в дополнение есть 2 гнезда питания 12 Вольт. Дверь багажника открывается шире и делает это автоматически, стоит лишь махнуть рукой перед эмблемой Subaru. В помощь водителю Outback оснастили адаптивным круизом с удержанием в полосе, системой слежения за усталостью на основе инфракрасной камеры и алгоритма распознавания лица, проекционным дисплеем, передней камерой и рядом более привычных технологий вроде предупреждения об объектах в слепой зоне зеркал.
По поводу судьбы нового Субару Аутбек в России пока ничего не известно, но если он и доберется до нашего рынка, то это вряд ли случится раньше 2020 года. Модель уходящего поколения продается у нас с моторами 2.5 и 3.6 и стоит от 2,66 до 3,51 миллиона рублей соответственно. Недешево, поэтому пожелаем новому Аутбэку удачи.
2020 Subaru Outback Performance
2020 Subaru Outback Performance
The 2020 Outback delivers the optimal blend of SUV capability and car-like ride and handling with standard Subaru Symmetrical All-Wheel Drive, Active Torque Vectoring, Vehicle Dynamics Control and X-MODE with Hill Descent Control. The 8.7 inches of ground clearance for all Outback models is greater than that in many SUVs, yet the Outback maintains a comfortably low step-in height for both front and rear passenger entry.
For the first time since 2009, the Outback lineup offers a turbocharged engine. Standard on XT models, the 2.4-liter turbocharged BOXER engine delivers robust all-around performance with 260 horsepower at 5,600 rpm and 277 lb-ft of torque at 2,000 rpm. Meanwhile, the standard naturally aspirated 2.5-liter BOXER, with direct injection and nearly 90 percent of its parts new, delivers 182 horsepower at 5,800 rpm and 176 lb-ft of torque at 4,400 rpm.
All 2020 Outback models are paired with a Lineartronic CVT featuring an 8-speed manual mode function with steering wheel paddle shifters. The 2020 Subaru Outback 2.4-liter turbo engine delivers a 3,500-lb. towing capacity, the most of any Outback in history, while the 2.5-liter provides more than a 600-mile range on a single tank. Subaru estimated fuel economy is 26/33 mpg city/highway for the 2.5-liter and 23/30 mpg city/highway for the turbo.
Complementing the more refined powertrains is an all-new suspension that is lighter and more responsive. The front suspension utilizes MacPherson struts with new internal rebound spring, aluminum lower L-arms, and new 23mm hollow stabilizer bar. The rear suspension renders a double-wishbone layout with subframe, coil springs and new 19mm hollow stabilizer bar.
Сколько топлива потребляет? 7/10
Официальный показатель расхода топлива в комбинированном цикле — это заявленная экономия топлива, которую, по мнению бренда, вы должны достичь при смешанном вождении — составляет 7.3 литра на 100 километров.
Это очень хорошо, и этому способствует технология старт-стоп двигателя, которая даже имеет показания, которые сообщают вам, сколько миллилитров топлива вы экономите, когда она активна. Мне нравится это.
В наших реальных испытаниях мы увидели возврат — на насосе — 8.8 л / 100 км по шоссе, городу, проселку и тестированию в пробках. Это неплохо, но при аналогичной езде на гибридной Toyota RAV4 я увидел экономию около 5.5 л/100 км.
Мы предполагаем, что Subaru Australia в какой-то момент добавит гибридную версию Outback (как это было с XV Hybrid и Forester Hybrid), но на данный момент бензиновый двигатель — ваш единственный выбор.
Емкость топливного бака составляет 63 литра, и он может заливать обычный неэтилированный бензин с октановым числом 91.
The 2020 Subaru Outback, By the Numbers
- Base Price (as Tested): $27,655 (Limited: $34,455 | Onyx Edition XT: $35,905)
- Powertrain: 2.5-liter DOHC boxer four-cylinder or 2.4-liter DOHC turbo boxer four-cylinder | continuously variable transmission | all-wheel drive
- Horsepower: 182 hp @ 5,800 RPM (base) | 260 hp @ 5,600 RPM (turbo)
- Torque: 176 lb-ft @ 4,400 RPM (base) | 277 lb-ft @ 2,000-4,800 RPM (turbo)
- EPA Fuel Economy: 26 mpg city, 33 mpg highway, 29 mpg combined (base) | 23 city, 30 highway, 26 combined (turbo)
- Ground Clearance: 8.7 inches
- Seating Capacity: 5
- Cargo Volume (EPA): 32.5 cubic feet (rear seats raised) | 75.7 cubic feet (rear seats folded)
- Quick Take: With a few needed improvements, the newest Outback is steeling itself for an epic battle against higher-roof crossovers with three rows of seats.
Бездорожье Против Outback XT
Мы ожидали, что ориентированные на езду по бездорожью Subaru Outback Wilderness 2022 фишки, повредят его производительности. Как показывают результаты тестов, Subaru проделала впечатляющую работу по смягчению этих негативных последствий.
Wilderness разогналась с места до 100 км/ч за 6,1 секунды, а расстояние в 400 метров (четверть мили) преодолела за 14,7 секунды, достигнув скорости 146,6 км/ч. Это всего на 0,2 секунды отстает от Outback Onyx XT 2020 года (ранее самого «внедорожного» Outback) в тесте 0-100 км/ч и всего на 0,1 секунды отстает (но на 3,21 км/ч быстрее) от Outback Onyx в тесте на пробег 400 метров. Мы подозреваем, что пересмотренные вариаторы Outback Wilderness и 17-дюймовые колеса помогают внедорожнику ускоряться.
Несколько удивительно, что внедорожные шины на Outback Wilderness, казалось, улучшили характеристики торможения и управляемости по сравнению с Outback Onyx. Потребовалось 38,7 метров в длину в нашем тесте на экстренное торможение со скорости 100 км/ч, превзойдя Оникс на 0,6 метров, и Wilderness преодолел наш тест на езду по траектории «восьмерка» за 27,2 секунды, с перегрузкой 0,63 g в среднем.
Менее удивительными являются рейтинги EPA по расходу топлива в сельской местности. Автомобиль расходует 10,68/9,04/9,79 л/100 км пробега по городу/шоссе/в смешанном цикле.
Благодаря плоской четверке с турбонаддувом Subaru Outback Wilderness 2022 года относится к числу редких современных субару, которые не чувствуют себя недостаточно мощными. Вариатор быстро «переключается» и запускает двигатель в полную силу, и он достаточно умен, чтобы удерживать соответствующее количество оборотов при агрессивном вождении. Несмотря на то, что его подача мощности немного более плавная, чем у внедорожников с турбонаддувом меньшей мощности, турбо-четверка Wilderness и вариатор все еще могут создавать неудобства в городском движении.
2020 Subaru Outback Comfort
The 2020 Subaru Outback offers a peaceful cabin that is almost 3 dB quieter at highway speeds. Subaru engineers worked extensively to find ways to reduce unwanted noise coming into the cabin, fitting the Outback with new door weatherstrips that feature a baffle in the mid-section and dual lips on the roof side for improved quietness. Sound-insulated glass, which uses a sound-insulating inner film for the windshield and front-door glass, has been adopted, while glass thickness all-around has been increased for quietness.
2020 Subaru Outback Interior
Limited and Touring models feature 10-way power front seats with lumbar support, adjustable cushion length (driver only) and heated front/rear seats. For 2020, seat heaters come with three levels of temperature adjustment as well as extended coverage up to the shoulders for improved comfort. Touring models add ventilated front seats and a heated steering wheel to their roster of standard features. Comfort and convenience in the Outback have been optimized for passengers with increases in the rear head, shoulder, and legroom. For powering and pairing personal devices, up to four USB ports and two 12-volt DC power sockets are available.
2020 Subaru Outback Cargo space
With a cargo floor length of 78 inches with the rear seatbacks folded, the 2020 Outback offers up to 75.7 cu ft of cargo space. And with a wider rear gate opening, the Outback can comfortably accommodate long items such as camping gear, golf clubs, or strollers. For added convenience, while loading the vehicle, a new Hands-Free Power Gate allows the owner to open the rear gate by simply waving in front of the Subaru emblem (positioned in the center of the rear gate) as well as a new single-touch lifting cargo cover. Both features are a first for Subaru and are standard on most 2020 Outback models. For additional cargo versatility, the Outback offers standard roof rails with integrated and retractable crossbars and tie-downs.
Small overlap front: driver-side
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Subaru Legacy 2.5i Premium 4-door 4wd
The Subaru Legacy was redesigned for the 2020 model year. Driver-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Subaru as part of
.
The driver-side small overlap frontal crash test ratings also apply to the station wagon version of the Legacy, known as the Outback, also redesigned for 2020.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTN1914 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 2 |
Footrest (cm) | 3 |
Left toepan (cm) | 2 |
Brake pedal (cm) | 3 |
Parking brake (cm) | |
Rocker panel lateral average (cm) | |
Upper occupant compartment | |
Steering column | |
Upper hinge pillar max (cm) | 1 |
Upper dash (cm) | 1 |
Lower instrument panel (cm) | 1 |
Driver injury measures
Test ID | VTN1914 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 131 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.2 |
Extension bending moment (Nm) | 11 |
Maximum Nij | 0.21 |
Chest maximum compression (mm) | 25 |
Femur (kN) | |
Left | 0.4 |
Right | 0.7 |
Knee displacement (mm) | |
Left | |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.59 |
Right | 0.48 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 2.5 |
Right | 2.5 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 58 |
Right | 119 |
Скрытые функции солнцезащитного козырька, о которых мало кто знает. Их не используют практически все водители
Советы
Standart
Стандартно новый Subaru Outback 2020 года будет оснащаться:
- рычагами для ручного переключения передач;
- полностью светодиодной светотехникой;
- полным приводом;
- бесступенчатым вариатором;
- электронно управляемыми стояночным тормозом и усилителем руля;
- электрорегулируемыми внешними зеркалами с подогревом;
- 3,5-дюймовым цветным дисплеем, размещаемым на приборной панели;
- системой бесключевого доступа в салон и запуска мотора;
- мультифункциональным рулем;
- семью подушками безопасности.
- помощи при движении по склону и торможении;
- ABS с EBD;
- предупреждения пробуксовки;
- удержания выбранного скоростного режима;
- динамической подсветки поворотов;
- контроля давления в колесах.
Водительское кресло в этой версии универсала дополняется электроприводом, запоминающим выбранные настройки. В состав доступного оснащения включены еще и двухзонная климатическая установка, камера заднего вида, мультимедийный комплекс с 7-дюймовым сенсорным монитором и шестью динамиками. Кроме того, по умолчанию универсал укомплектован системой помощи при движении по бездорожью.
Elegance
Разница в стоимости между этой и базовой комплектациями хоть и составляет практически 200 тысяч рублей, уровень оснащения у них примерно одинаковый. В данной модификации японский универсал получает датчики освещения и дождя, сервопривод дверцы багажника, подогреваемый руль и электрорегулируемые передние кресла с функцией запоминания положений. Также в комплектации Elegance встречаются декоративные вставки под дерево и алюминиевые накладки на педали.
Premium
Третья по списку комплектация отличается от предыдущих за счет навигационного модуля, камер кругового обзора и систем управления дальним светом, мониторинга «слепых» зон и адаптивного освещения дороги.
Premium ES
Субару Аутбек 2020 года в исполнении Premium ES дополняется виртуальной панелью приборов, мультимедийным комплексом с 11,6-дюймовым сенсорным экраном и системами контроля за полосой движения, предупреждения столкновений, мониторинга состояния водителя и адаптивного удержания выбранной скорости.
Последняя по списку комплектация Black Line (за рубежом — Onyx Edition) отличается от предыдущей в основном за счет новых декоративных элементов и специального окраса кузова. Кроме того, в этой модификации сидения обшиты водоотталкивающим материалом.
Subaru In-Vehicle Technology
SUBARU STARLINK In-Vehicle Technology offers an integrated cockpit experience by allowing the driver to control entertainment and vehicle settings through a large touchscreen display. All STARLINK multimedia systems for the 2020 Outback feature a high-resolution touchscreen; new on-screen controls for audio, HVAC, X-MODE and vehicle features; combination meter integration; smartphone integration with Apple CarPlay, Android Auto and new STARLINK SmartDeviceLink apps; Bluetooth hands-free phone and audio streaming connectivity; AM/FM stereo; Rear Vision Camera; SiriusXM All Access Radio (4-month free subscription) and SiriusXM Travel Link (3-year free subscription); HD Radio and over-the-air updates.
2020 Subaru Outback Entertainment
Front and center, and highlighting Outback’s upscale interior, is an all-new tablet-style 11.6-inch Full HD multimedia display, the largest, most advanced infotainment screen ever in a Subaru. Standard on all but the Base trim, the 11.6-inch Multimedia display offers direct touch controls for multimedia, HVAC, X-MODE and vehicle settings, and includes Near Field Communication to its list of features. Like with a smartphone, app icons can be moved and configured based on personal preference.
Talking about the 2020 Subaru Outback changes the Subaru’s SUV will be the first vehicle to offer the new Chimani app, which provides a comprehensive guide to more than 400 national parks in the U.S. and includes park history and highlights written by local traveler experts. The top-of-the-line 11.6-inch Multimedia with Navigation adds navigation powered by TomTom and voice-activated navigation.
For the first time the 2020 Subaru Outback, available with in-vehicle Wi-Fi hotspot provides smooth internet access via high-speed LTE communications. Framing the large multimedia screen is a new multilayer instrument panel featuring a soft-touch wrapped surface with available real double-stitching for a high-quality appearance.
The wrapped surface material and stitching employ the same color combination as the seats and door trim for a uniform look and feel. An available 12-speaker Harman Kardon audio system, with Clari-Fi, compressed audio restoration technology, and GreenEdge high-efficiency speakers and amplifier, delivers premium sound.
2020 Subaru Outback Prices
2020 Subaru Outback Price
2020 Subaru Outback Price
Source: Subaru Of America
Атмосферные моторы Субару никуда не делись
Правда, с младшим двигателем ничего подобного не проделали. Он по-прежнему имеет безнаддувную конструкцию и объём 2,5 литра, несмотря на то, что 90% деталей – новые. Мощность – 185 сил при 5800 об/мин, а тяга – 239 Н∙м при 4400 об/мин. О разгоне и максимальной скорости Subaru также пока не сообщает, но вряд ли они всерьез интересуют покупателей этой версии. Оба мотора сочетаются с единственным типом трансмиссии – это клиноцепной вариатор Lineartronic (он подражает автомату с 8 передачами) и муфта полного привода на задней оси.
Несмотря на внешнюю схожесть, общих кузовных деталей с прежним Аутбеком у нового нет. Да это и невозможно хотя бы потому, что Subaru Outback шестого поколения построен на свежей платформе Subaru Global Platform (как у нового Форестера – читайте обзор у нас в блоге). Новая «тележка» позволила значительно увеличить жесткость кузова как на кручение, так и при столкновениях. Поэтому заявлено, что «Аут» стал послушнее в управлении и безопаснее в авариях.
Что Нового?
На новом Outback Wilderness Subaru отточила самые популярные внедорожные фишки, чтобы предлагать их в дилерских центрах вместе с заводской гарантией. Основанный на Outback XT и оснащенный 2,4-литровым двигателем с турбонаддувом мощностью 260 лошадиных сил и крутящим моментом 277 Нм, новый внедорожник Outback Wilderness пересел с 18 на 17-дюймовых колеса. Теперь они обуты шинами Yokohama Geolandar для вездеходов, которые придают уже и так поднятому полноприводному универсалу дополнительный дорожный просвет 0,8 дюйма, всего 9,5 дюймов.
Функционально Subaru дополняет пакет Outback Wilderness новой накладкой, слегка измененной бесступенчатой автоматической трансмиссии (вариатор) для улучшения низкоскоростной управляемости на бездорожье и более мощных рейлингов на крыше. Помимо увеличения дорожного просвета до 9,5 дюймов, изменения также улучшают относительно слабые углы дорожного просвета: углы захода/отрыва/вылета улучшаются с 18.6/19.4/21.7 до 20.0/21.2/23.6 градусов.
Small overlap front: passenger-side
Rating applies to 2020-23 models
Tested vehicle: 2020 Subaru Legacy 2.5i Premium 4-door 4wd
The Subaru Legacy was redesigned for the 2020 model year. Passenger-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Subaru as part of
.
The passenger-side small overlap frontal crash test ratings also apply to the station wagon version of the Legacy, known as the Outback, also redesigned for 2020.
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Passenger restraints and dummy kinematics The dummy’s head contacted the right side of the frontal airbag but began to move into the gap between the frontal and side curtain airbags, leaving the head vulnerable to contact with forward structure. The inflated side curtain airbag has sufficient forward coverage to protect the head from contact with side structure and outside objects. | A |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Hip/thigh | G |
Lower leg/foot | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on passenger side
Test ID | VTP1929 |
---|---|
Lower occupant compartment | |
Lower hinge pillar max (cm) | 1 |
Footrest (cm) | 3 |
Right toepan (cm) | 2 |
Center toepan (cm) | 1 |
Rocker panel lateral average (cm) | 1 |
Upper occupant compartment | |
Center dash (cm) | 1 |
Upper hinge pillar max (cm) | 1 |
Upper dash (cm) | 3 |
Right lower dash (cm) | 2 |
Passenger injury measures
Test ID | VTP1929 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 76 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 0.8 |
Extension bending moment (Nm) | 19 |
Maximum Nij | 0.19 |
Chest maximum compression (mm) | 20 |
Femur (kN) | |
Left | 0.6 |
Right | 0.2 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 1 |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.33 |
Right | 0.40 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 1.6 |
Right | 1.2 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 29 |
Right | 48 |
Driver injury measures
Test ID | VTP1929 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 73 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 0.9 |
Extension bending moment (Nm) | 17 |
Maximum Nij | 0.21 |
Chest maximum compression (mm) | 25 |
Femur (kN) | |
Left | 0.3 |
Right | 0.3 |
Knee displacement (mm) | |
Left | 1 |
Right | 1 |
Knee-thigh-hip injury risk (%) | |
Left | |
Right | |
Maximum tibia index | |
Left | 0.36 |
Right | 0.38 |
Tibia axial force (kN) | |
Left | 1.0 |
Right | 1.0 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 25 |
Right | 44 |
Incrementalism.
Subaru’s model overhauls are all about incrementalism. It makes sense. People hate change, and Subaru loves giving its people what they want. The Outback is Subaru’s best-selling model, and the new one is better than the old one. It’s now more spacious in the back seat, more powerful, and has more modern features. It doesn’t feel like a revelation, but it doesn’t need to. If there’s a ceiling to the demand for Subarus, we haven’t found it yet. We can’t blame the company for building profitable, consistent products, even if they are a little boring. And if a sea change comes, Subaru will be ready for it. It’s probably already running a study.
Specifications
Specifications
2020 Subaru Outback Touring
VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door wagon
PRICE AS TESTED
$38,355 (base price: $38,355)
ENGINE TYPE
DOHC 16-valve flat-4, aluminum block and heads, direct fuel injectionDisplacement
152 cu in, 2498 ccPower
182 hp @ 5800 rpmTorque
176 lb-ft @ 4400 rpm
TRANSMISSION
continuously variable automatic
CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 12.4-in vented disc /11.8-in vented disc
Tires: Yokohama Avid GT, 225/60R-18 100H M+S
DIMENSIONS
Wheelbase: 108.1 in
Length: 191.3 in
Width: 73.0 in
Height: 66.1 in
Passenger volume: 105 cu ftCargo volume: 33 cu ft
Curb weight: 3753 lb
C/DTEST RESULTS
Rollout, 1 ft: 0.3 sec
60 mph: 8.5 sec
100 mph: 26.2 sec
Rolling start, 5–60 mph: 9.1 sec
Top gear, 30–50 mph: 4.8 sec
Top gear, 50–70 mph: 6.1 sec
¼-mile: 16.7 sec @ 84 mph
Top speed (C/D est): 130 mph
Braking, 70–0 mph: 171 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.80 g
C/DFUEL ECONOMY
Observed: 21 mpg
75-mph highway driving: 28 mpg
Highway range: 510 miles
EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 29/26/33 mpg
–
2020 Subaru Outback Touring XT
VEHICLE TYPE
front-engine, all-wheel-drive, 5-passenger, 4-door wagon
PRICE AS TESTED
$40,705 (base price: $40,705)
ENGINE TYPE
turbocharged and intercooled DOHC 16-valve flat-4, aluminum block and heads, direct fuel injectionDisplacement
146 cu in, 2387 ccPower
260 hp @ 5600 rpmTorque
277 lb-ft @ 2000 rpm
TRANSMISSION
continuously variable automatic
CHASSIS
Suspension (F/R): struts/multilink
Brakes (F/R): 12.4-in vented disc /11.8-in vented disc
Tires: Yokohama Avid GT, 225/60R-18 100H M+S
DIMENSIONS
Wheelbase: 108.1 in
Length: 191.3 in
Width: 73.0 in
Height: 66.1 in
Passenger volume: 105 cu ft
Cargo volume: 33 cu ft
Curb weight: 3917 lb
C/DTEST RESULTS
Rollout, 1 ft: 0.3 sec
60 mph: 6.3 sec
100 mph: 20.6 sec
130 mph: 38.6 sec
Rolling start, 5–60 mph: 6.6 sec
Top gear, 30–50 mph: 3.7 sec
Top gear, 50–70 mph: 4.6 sec
¼-mile: 14.8 sec @ 96 mph
Top speed (governor limited): 130 mph
Braking, 70–0 mph: 176 ft
Roadholding, 300-ft-dia skidpad: 0.78 g
C/DFUEL ECONOMY
Observed: 20 mpg
75-mph highway driving: 28 mpg
Highway range: 510 miles
EPA FUEL ECONOMY
Combined/city/highway: 26/23/30 mpg
2020 Subaru Outback Structure and Safety
Introduced in 2017, the Subaru Global Platform has been optimized for the Outback, boasting a structure that is 70-percent stiffer in both torsional and front-suspension rigidity and 100-percent stiffer in both front lateral flexural and rear subframe rigidity compared to the previous Outback’s platform. Crash protection is improved, as the new body absorbs over 40-percent more energy in front/side crashes than the current model.
When a crash is unavoidable, the 2020 Subaru Outback protects with 8 standard airbags, including a driver knee airbag. Subaru expects the Outback to achieve top safety scores when it is tested later this year, including a Top Safety Pick+ rating from the Insurance Institute for Highway Safety (IIHS).
2020 Subaru outback EyeSight
Standard on all trims is Subaru’s EyeSight Driver Assist Technology that now includes Advanced Adaptive Cruise Control with Lane Centering, which provides steering assist when the vehicle veers outside its lane, helping the driver maintain a direct path. Segment-exclusive DriverFocus Distraction Mitigation System uses a dedicated infrared camera and facial recognition technology to identify signs of driver fatigue or distraction and provides audio and visual warnings to alert the driver and passengers.
Additional available driver-assist technologies include LED Steering Responsive Headlamps; Reverse Automatic Braking; Blind Spot Detection with Lane Change Assist and Rear Cross Traffic Alert; and EyeSight Assist Monitor with a head-up display.
In another Outback first, the 2020 model offers a Front View Monitor, which captures images within the driver’s blind spots in front of the vehicle and displays a 180-degree view on the 11.6-inch display, providing safety and assistance when checking road conditions ahead or parking.