Mclaren 600lt
Содержание:
- Что внутри
- Tolerable on road
- Chassis & Handling
- Прибавка мощности МакЛарену longtail
- Pricing
- Single-purpose technology
- Fire breather
- Инженерные изменения внешности
- 4 Nissan Skyline GT-R
- Привод
- Хардкор салона
- Asphalt 8: Airborne
- Multiple modes
- Design, Styling & Interior
- Final Verdict
- Огнедышащие
- Warranty
- Сколько стоит
- Limited run
- 1 Mitsubishi Lancer Evolution
- 6 Subaru Brz
- Track rats
- Цены
- An exotic statement
Что внутри
Салон также был местом, где инженеры стремились сэкономить вес. Поскольку цель состояла в том, чтобы сделать автомобиль как можно более легким, пришлось пожертвовать комфортом, начиная с сидений.
В прошлом мы критиковали сиденья McLaren Senna, и хотя сиденья 765 LT Spider не такие неудобные, они все равно неудобны. Наши спины начали болеть через 40 минут из-за плохой амортизации сидений. Действительно, 765LT Spider — не особенно удобный автомобиль. Помимо сидений, место для ног достаточно, но в салоне нет ни одного уголка, где можно было бы спрятать свои вещи, и вся машина постоянно вибрирует — даже на холостом ходу.
Отделка из углеродного волокна в изобилии, наряду с алькантарой. На маленьком сенсорном экране отсутствует функция Apple CarPlay или Android Auto, он прост в использовании и является хорошим способом скрыть все кнопки, управляющие кондиционером и радио.
Tolerable on road
Top up or down, the 600LT Spider is a head-turner, with a silhouette that closely mimics that of the Coupe. The Myan Orange paint on my test car contrasts nicely with the generous amounts of exterior carbon fiber on the wide front splitter, side sills, fixed rear wing and diffuser. The addition of this weight-saving aerodynamic material contributes to 220 pounds of downforce at 155 mph, which is super handy on the track.
Enlarge Image
A looker with the top up or down.
Jon Wong/Roadshow
The electronic roof takes just 15 seconds to open, and can be operated at speeds up to 25 mph. My specific tester exhibits a few creaks, but hopefully those won’t carry through to final-spec cars. But even with the top up, wind noise is still prevalent, with lots of tire chatter from the sticky Pirellis at all four corners.
Over the course of a 2.5-hour road drive, the 600LT Spider’s interior is just fine. The seating position in the carbon-fiber buckets is perfect for sporty driving, and I love the Alcantara that lines the dashboard and door panels. My tester’s fixed seating position, firm ride quality and loud interior environment will likely get old if you constantly find yourself road-tripping in a 600LT, but for short stints, you won’t mind. Just remember to pack light: the frunk only has 5.3 cubic feet of cargo space.
Enlarge Image
Alcantara is everywhere inside of the 600LT Spider.
Jon Wong/Roadshow
If you want the latest and greatest tech in your supercar, the 600LT Spider probably isn’t for you. The 7-inch Iris infotainment system comes with a USB input, and that’s about it. Navigation is a no-cost option, but it’s housed in a system that’s clunky and confusing to use. Want to use Apple CarPlay or Android Auto? Too bad.
On the other hand, if you’re the type who subscribes to the less-is-more mantra, the 600LT is for you. Buyers can delete air conditioning and radio, and add more carbon fiber than you can shake a stick at. With the lighter suspension components, brake hardware, windshield and wiring harnesses, you can have a 600LT Spider that’s a full 219 pounds lighter than the 570S Spider on which it’s based.
Chassis & Handling
Many of the most impressive features of the Spider come from how little they have changed – if at all – relative to the Coupe. As mentioned before, this has never been an easy feat, even given today’s technological offerings. Yet in spite of this, the 600LT Spider ways a mere 50 kg more than the Coupe and produces the same 100 kg of downforce at 155 mph as the latter.
This was the result of some visually unassuming but important revisions, such as a longer front splitter that has been extended by 27 mm, new side sills designed to channel turbulent air, a redesigned rear diffuser, and a fixed rear wing.
The marginal 50 kg weight penalty comes from the retractable roof mechanism, but this is essentially offset by McLaren’s carbon fibre MonoCell II monocoque – also featuring in the Coupe – which allows the convertible to be no less rigid than the fixed-roof version, and by all accounts that matter, a negligible difference in performance with the top up.
The Spider does in fact weigh around 100 kg less than the 570S convertible on which it is based with the appropriate options selected; meaning it has undergone some weight reduction measures if you look at it from this perspective. The 600LT Spider continues to use the same lightweight aluminum double-wishbone suspension setup as the Coupe (and by that relation, the 720S), matched with coil springs and adaptive dampers. The front and rear anti-roll bars have also been stiffened for improved steering response and chassis stability. Ultra-grippy Pirelli P Zero Trofeo R tires provide contact with the pavement.
McLaren’s torque vectoring and traction control systems enhance the mechanical suspension components on the car, allowing it to ride as smoothly as it does capably, whether on the winding mountain roads or the esses at the race track. ‘Normal’, ‘Sport’ or ‘Track’ modes each offer this experience to varying degrees of fun and purpose.
Прибавка мощности МакЛарену longtail
Тип | Объем | Мощность | Крутящий момент | Разгон | Максимальная скорость | Количество цилиндров |
---|---|---|---|---|---|---|
Бензин | 3.8 л | 600 л.с. | 620 H*m | 2,9 сек. | 328 км/ч | V8 |
Подробнее
Машина оснащается тем же 3,8-литровым V8 M838T с парой турбин. Отдача двигателя увеличена до 600 лошадиных сил (+30 л.с.) при 7500 об/мин и 620 H*m крутящего момента при 5500 об/мин. В пару двигателю идет тот же 7-ступенчатый робот SSG с двумя дисками сцепления в масляной ванне. Привод остался задним.
Динамика стала лучше:
- разгон до 100 км/ч – 2,9 секунды;
- разгон до 200 км/ч – 8,2 секунды;
- максимальная скорость – 328 км/ч (не изменилась).
Улучшили управляемость инженеры решили разными способами. В подвеске 570S поменяли геометрию установки рычагов со стабилизаторами поперечной устойчивости. Перенастроили поведение электронноуправялемых амортизаторов. Плюс расширилась передняя колея и уменьшился клиренс на 8 мм.
Рычаги подвески 600LT – кованные от 720S, а систему охлаждения позаимствовали с 675LT. Еще мощнее стала тормозная система, а усилитель руля сильнее откликается на поворот баранки. Тормозит суперкар со 100 км/ч за 31 метр, а с 200 км/ч тратится 117 метров.
Машина уже началась продаваться по базовому ценнику 185 500 фунтов (15,1 миллиона рублей). В цену входит сам автомобиль и один день на треке с опытным инструктором. Ограниченного тиража не будет, компания решила просто выпускать модель один год, соответственно таких машин будет немного. Хотя, вдруг они собрали тысячи предзаказов.
Вывод: Выпускать такую версию стоило, она найдет свою аудиторию, предпочитающую больше скорость. Здесь только спорт и минимум комфорта, редко идущий рука об руку со спортом. Мы давно думаем, что МакЛарен предпочтительней Lamborghini, ведь за тот же ценник едет быстрее. 600LT еще раз доказывает свое превосходство, хоть и продается хуже, по статистке продано 28 моделей.
Pricing
Following the tradition of open-top variants, the McLaren 600LT Spider commands a notable premium over the Coupe. This is thanks in large part to the retractable roof mechanism, and other tweaking needed to ensure that the usual performance penalties associated with open-top driving were mitigated.
Starting at $256,500 USD, the 600LT Spider still manages to occupy the same price range and market position as its fixed-roof variant. This continues to place it well below its spiritual competitors such as the Porsche 911 GT2 RS and Ferrari 488 Pista Spider, in terms of overall cost, reiterating the McLaren 600LT’s remarkable bang-for-buck in the hyper-performance segment.
Single-purpose technology
As a street legal track car, the 600LT makes few concessions to passenger convenience or entertainment (beyond the thrills of high-G cornering). Like the 570S, the 600LT features a 7.0-inch vertically oriented touchscreen display that remains as finicky, slow to respond, and visually underwhelming as ever. Sure, housing all the infotainment and HVAC functions within one slender screen cuts down on the cabin’s clutter, but we wish the 600LT had adopted the 720S’ improved module. Oh, and those who wear polarized sunglasses will have a heck of a time reading the screen unless they tilt their head sideways –seriously.
In a straight line, the 600LT is ferocious: Zero to 60 mph takes 2.9 seconds and top speed is reached at 204 mph.
Thankfully, the 7.0-inch TFT driver display is better executed with sharper graphics, a smarter layout, and cool visuals. When dialed up to track mode, the 600LT’s gauge cluster turns into a full-screen, horizontal rpm monitor with shift indicator lights. If that doesn’t make you feel like a hero, what does? In addition to these standard screens, McLaren offers a 12-speaker Bowers & Wilkins sound system (which can’t beat the 600LT’s natural soundtrack) and, more appropriately, a three-camera system plus a data recorder app to review track day footage.
Fire breather
The 600LT’s 3.8-liter twin-turbocharged V8 produces 457 pound-feet of torque to complement the aforementioned 592 horsepower. Throttle response is snappy, and power arrives in a linear fashion. My only complaint is the whiny soundtrack at lower revs before the engine really starts to sing as you wind it up. And either least or most importantly, depending on how much you like fun, yes, the 600LT Spider will shoot flames out of its top-exit exhausts, just like the Coupe.
Bolting up to the engine is seven-speed dual-clutch transmission supplied by Italian firm Graziano. Each pull of the large, carbon-fiber paddle shifters is accompanied by a slight jerk and loud crack from the exhaust on upshifts, while downshifts are ripped off in a rapid manner. Without question, it’s a very good gearbox — just not quite as good as ones found in Ferraris.
Enlarge Image
Yes, the 600LT Spider can shoot flames from its top-exit exhaust.
Jon Wong/Roadshow
With the drivetrain toggled to Normal, power is still plentiful, but the Spider will easily cruise at 80 mph without breaking a sweat — unlike some supercars, it never feels like it’s constantly trying to get away from you. In its full-auto setting, the dual-clutch transmission performs fairly fluidly, swapping cogs seamlessly in traffic.
Not that it really matters, but the 600LT Spider will return an EPA-estimated 15 miles per gallon in the city and 22 mpg on the highway. Not a terrible showing, all things considered.
Инженерные изменения внешности
На углепластиковый монокок теперь устанавливаются композитные панели вместо алюминиевых для облегчения веса, которую мы обсудим позже. Спереди установили другой сплиттер, поменяли пороги на более массивные, увеличили размер диффузора и форму спойлера. Также переехали трубы выхлопа на крышку моторного отсека.
Суперкару достались более легкие колеса (225/35/R19 спереди и 285/35/R20 сзади) на резине Pirelli P Zero Trofeo R.
Кажется, что остальные детали остались прежними, в реальности 23% кузовных элементов собственные.
Это как раз дало приставку «LT» ведь за счет обвеса длина увеличилась на 74 мм. Плюс изменения улучшили аэродинамику кузова, которая на скорости 250 км/ч добавляет 100 кг прижимной силы. Кстати, на днище никаких элементов аэродинамики – полностью ровная панель.
4 Nissan Skyline GT-R
Nissan Skyline всегда был мощным автомобилем и фаворитом среди любителей гонок; возможно, большая часть его популярности связана с кинофраншизой Форсаж. Skyline — это транспортное средство выше среднего на дрейфующих гусеницах с задней частью, которая легко скользит наружу, но сохраняет постоянное ускорение, позволяющее поддерживать скорость.
Игроки могут захотеть применить дифференциал для спортивного дрифта, чтобы максимизировать боковое расстояние и обеспечить максимальную производительность и ощущение при прохождении поворотов. Nissan Skyline — зверь на любой улице, и он сохраняет лидерство в категории дрифта в рамках Need for Speed Heat.
Привод
На протяжении нескольких дней тест-драйва McLaren 765LT Spider 2022 года выпуска, реакция каждого — будь то водитель или пассажир, была одинаковой: сначала улыбка, сопровождаемая смехом, но после остановки все были поражены тем, что только что испытали.
На бумаге среднемоторный суперкар мощностью 755 л.с. и крутящим моментом 590 Нм в паре с семиступенчатой коробкой передач с двойным сцеплением уже смотрится идеально. Трансмиссия — это всего лишь один элемент, а кузов из углеродного волокна и другие детали тоже заслуживают высокой оценки. Инженеры сосредоточились на том, чтобы сделать 765LT как можно более легким, используя титан, а не сталь для выхлопной системы, плюс материалы трансмиссии класса Формулы 1 и даже легкое остекление для боковых окон. По сравнению с McLaren 720S Spider, 765LT Spider примерно на 77 кг легче. Результат просто безумный.
На прямой, по собственным заявлениям McLaren, 765LT Spider разгоняется до 100 км/ч за 2,7 секунды, а для достижения 200 км/ч требуется 7,2 секунды — и мы подозреваем, что эти цифры являются заниженными. В конце концов, McLaren 720S 2018 года выпуска, который мы тестировали, разгонялся с 0 до 100 км/ч за 2,5 секунды. Хотя эта модель была в кузове купе, а не кабриолетом, мы почти уверены, что наша команда тестировщиков сможет превзойти показатели McLaren.
Помимо звука, отображение положения дроссельной заслонки — одна из вещей, которая нам больше всего понравилась в McLaren 765LT Spider 2022. Мягко нажимаем на педаль газа, и автомобиль мягко сдвигается с места, сильно нажимаем, и спина вдавливается в сиденье. Мощность мгновенно поступает на колеса, коробка передач переключается очень быстро, а рулевое управление настолько точное, насколько можно это представить.
Когда мы ехали на купе 765LT по трассе, были впечатлены насколько оно было быстрым. «Это один из тех редких автомобилей со средним двигателем, который учит водителя быть лучше, а не бросает ему вызов, чтобы он был лучше», — писал в то время глава международного бюро Ангус Маккензи. То же самое относится и к 765LT Spider. Конечно, ощущения на дороге отличаются от ощущений на трассе, но извилистые дороги каньона Малибу не были проблемой ни для автомобиля, ни для его водителя. Посаженное шасси, гибкое рулевое управление и совершенная трансмиссия обеспечивали огромную уверенность. Ознакомиться с 765LT несложно, если знать свои пределы.
Мы выехали на Декер-Каньон-роуд в Малибу, и хотя некоторые повороты были слишком крутыми, другие идеально подходили для McLaren. Именно здесь на первый план выходили подвеска и рулевое управление. Точность рулевого управления не уступает точности Porsche, но McLaren обеспечивает большую отдачу и вес, чем многие Porsche, на которых мы поездили за последнее время.
Как и следовало ожидать от такой машины, подвеска жесткая — возможно, слишком жесткая. Даже в комфортном режиме наши спины потребовали визита к мануальному терапевту. Небольшие неровности ощущаются в салоне независимо от того, какую настройку подвески мы активируем.
Конечно, крыша — это самая большая разница между купе и Пауком. Одним нажатием кнопки крыша опускается за 11 секунд на скорости до 50 км/ч. Это позволяет открывать или закрывать верхнюю часть на светофоре или даже на автостраде в час пик. Одна интересная особенность 765-го Spider заключается в том, что его заднее стекло может подниматься или опускаться независимо от крыши: если есть желание ехать с поднятым верхом, но хочется услышать больше потрясающего звука от двигателя, можно просто опустить заднее стекло.
McLaren говорит, что верхняя часть добавляет 48,9 кг к общему весу, что является незначительным компромиссом, учитывая отличные показатели производительности кабриолета. С положительной стороны, жесткий кузов и шасси из углеродного волокна не требуют дополнительной жесткости, чтобы компенсировать откидной верх.
Хардкор салона
Интерьер идентичен базовой модели и всей линейке. Здесь такой же 3-спицевый скошенный руль с линией центрального положения. Приборная панель 600LT также представляет собой дисплей, отображающий тахометр, скорость, температуру и другие полезные данные.
По центру остался вертикальный дисплей мультимедиа с навигацией и аудиосистемой Bowers & Wilkins. Сиденья – спортивный каркас с огромными боковыми стенками и приклеенными подушками. Естественно никакого комфорта нет.
Почти все внутри обшито алтькантарой, а карбона используется, наверное, столько же. Опционально предлагается пакет MSO Clubsport с установкой композитного каркаса кресел. Кстати в пользу веса убрали даже коврики и перчаточные ящики, заменив их сеточками.
Asphalt 8: Airborne
Summary
The McLaren 600LT was added in the 2019 Spring Update as a high-end Class S car with the following statistics:
- Starting rank: 1321
-
MAX rank: 1639 (+318
This was changed to 1595 (+274) in the 2019 Halloween Update
)
-
MAX+PRO rank: 1860 (+221
This was changed to 1860 (+265) in the 2019 Halloween Update
)
-
Tuning Kit bonus: +68
This was changed to +56 in the 2019 Halloween Update
- Stock to MAX+PRO rank difference: 539
- Upgrade rank percentages: 1.6/72.3/1.6/24.5
- Nitro Efficiency: 6/11.5/14.5
Performance
At MAX PRO, the 600LT has quick acceleration, high top speed, good handling, tight drift radius, and acceptable nitro efficiency. In multiplayer, it closely rivals the 2018 McLaren X2, Ferrari FXX K, Lamborghini Centenario LP 770-4, Koenigsegg Jesko and Bugatti Divo.
Usage
Though inferior to the 2018 McLaren X2, it is competitive with its well-rounded performance at MAX+PRO. Should a McLaren-only event appear, the 600LT will be among the best choices, alongside the X2.
Price
As of the 2020 Halloween Update, the McLaren 600LT can be purchased for 4,000,000 which was previously only obtainable from its R&D event. Between November 29 — December 2, 2019, it could be purchased for 18,000.
The 600LT was on sale during the following dates:
May 25 — June 1, 2021: 12,000 (40% off)
Upgrades cost 4,126,000 while Pro Kits require 15 of each Legendary Drivetrain, Legendary Exhaust, Legendary Suspension, Legendary Tires, 60 Legendary Tech, 60 Legendary Engine and 3,720,000.
Multiple modes
Likewise, the handling options are Normal, Sport, or Track. As with previous McLarens, you can set these independently of whatever setting you chose for the powertrain. Honestly, I couldn’t tell much difference on the finely surfaced roads of Arizona; even in Track, the ride was never particularly harsh and was always well-damped. The car rides slightly lower (-0.3 inches/-8mm) than the 570S, on stiffer front (+13 percent) and rear (+34 percent) springs, and its antiroll bars (+50 percent front, +25 percent rear) are much stiffer. The suspension wishbones and uprights are borrowed from the current Super Series car, the 720S (more on that one this time next week), which also cuts a helpful 22.5lbs from the car’s unsprung mass.
Escalating through the handling modes stiffens the twin-valve adaptive dampers at each corner, and it also changes the thresholds for intervention by the car’s traction and stability controls. Changing modes doesn’t do anything to the steering, however. McLaren is a bit of an outlier in that it’s still using electrohydraulic power steering, and the company says it’s judged the ratio on the 600LT perfectly. The car is very well weighted, with plenty of feel and feedback coming in from the front wheels (like the rears, clad in 600LT-specific Pirelli Trofeo R tires).
Jonathan Gitlin
We were able to delve a little deeper into the 600LT’s handling on track. Located next to Luke Air Force Base, Arizona Motorsports Park offers a good mix of medium and low-speed corners with a backdrop of F-35As taking off and landing every so often. It proved to be nimble, switching direction willingly and with little fuss even when trail-braking into a hairpin. I was given instructions to use the curbs as much as possible in order to show off the suspension’s ability, something more than one of us also tested inadvertently on a particular cattlegrid on the drive there.
Even in Track, the 600LT’s electronic safety net (called Proactive Chassis Control) has your back. This was obvious on my final couple of laps when Charlie (the exceedingly affable instructor) poked one more button to enable Dynamic mode. Now the car stopped flattering my driving style and exposed how I needed a more progressive throttle application out of that same hairpin. I imagine my smile would only have grown larger with more time to get to know the car in Dynamic on track, but the demands of airline schedules afforded me only a couple of 20-minute sessions.
The price of all this extra honing over the standard 570S Spider is not inconsiderable. That car starts at $208,000, which sounds like an awful lot but is actually quite competitive with peers like the Porsche 911 Turbo S Cabriolet or the Ferrari Portofino. If you want all the lightweight focus of a 600LT Spider, be prepared to cough up at least $265,500, and it doesn’t take too much enthusiasm on the options list to make that first digit a three. If that still sounds tempting, there’s good news: unlike the 675LTs, this hardcore McLaren isn’t a limited-edition production run, and up to 20 percent of the Sports Series output at Woking could be 600LT models in 2019.
Design, Styling & Interior
The most notable design cue in the 600LT Spider continues to be, in my opinion, the exhaust exits at the top of the engine cover, rather than through the rear bumper. Not just for crowd pleasing, this design also allows for further weight savings over the 570S and room to fit a larger rear diffuser. In conjunction with the rest of the car’s aerodynamic elements, the Spider produces over 100 kg of downforce at 155 mph – just like the Coupe.
As a Longtail edition, the McLaren 600LT Spider is decidedly around 3 inches longer than the 570S convertible on which it is based. Inside the body, the 600LT Spider and Coupe also share the same shortcomings, which are few and easily overlooked when considering what the car was truly designed to do.
For example, both trims employ a laggy and cumbersome infotainment system that precludes a sense of refinement and convenience that such devices are supposed to provide. The stiffer engine mounts, lack of sound insulation, and overall spartan interior offerings make for a cabin filled with road and mechanical noise.
Track-day purists and weight-reduction junkies will be happy to know that the 600LT Spider does not feature satellite navigation, a sound system or air conditioning as standard fare. However, buyers on the opposite end of the spectrum will be just as pleased to know that these options can be added just by asking – this is done as complementary by McLaren.
Final Verdict
Foreword: As my fellow Supercars.net colleague, Nick Dellis once remarked, “The world is full of armchair commentators when it comes to cars. At Supercars.net we have a number of journalists and automotive publications we rely on when we want to get unbiased opinions from people we admire.”
Below are snippets from some of our favorite car reviewers and automotive personalities regarding the McLaren 600LT Spider. As always, we ask that you support the amazing publications they release, so that the automotive community continues to benefit from the hard work and enthusiasm they put into providing us with content that we love.
Autocar
Nothing short of sublime on the road. – 4.5/5
“The 675LT left you in absolutely no doubt about the extra level of oft-imposing, always rewarding driver appeal that the Longtail brand stands for.
While the 600LT offers a similar upgrade on track purpose, its overall driver appeal, as unearthed by this test, is considerable – but isn’t quite so transformed.”
- FOR: Convertible roof adds another dimension of enjoyment to scintillating 600LT, Incredible feel and handling balance make it a delight on road
- AGAINST: Engine’s aural character not as pleasing as that of rival supercars, Not so open to improvisational fun on track.
Car Magazine
Less roof, same blistering performance. – 5/5
“Used thus, I’d list the 600LT Spider as my favourite modern McLaren. It is richly entertaining yet surprisingly usable. Blindingly fast yet unexpectedly capable.
Go-kart agile yet brutally powerful. And I’d choose the Spider over the Coupé.
There is no discernible reduction in speed, handling or entertainment compared with the Coupé – plus the added charm of wind-in-the-hair pleasure.”
Top Gear
[quote cite=’Top Gear‘ align=’right’]The 600LT was one of our favourite supercars of last year. Now there’s a roadster. One for the boulevard – 9/10
“As we said at the start, it’s tempting to see the 600LT Spider as just another box-ticking exercise within McLaren’s massive Track25 business plan (18 new cars to be launched by 2025). But then you drive it, and you realise that there’s more to this LT than just the fact it’s a faster, harder Sports Series model.
It delivers such compelling handling accuracy, tactility and sharpness that it’s something else entirely – another roadster in the mould of the 675LT Spider that gives away so little ability to its hard-top sibling that all sneering comments about roadsters not being for serious drivers can be ignored.”
- FOR: Handling accuracy and sharpness, engine noise with rear window lowered, steering, brakes, driving position
- AGAINST: Not much, we’ll even tolerate the lack of carpets
evo Magazine
The benefits of open-air motoring will easily offset the small weight increase for most buyers. It remains a genuinely thrilling car. – 5/5
“The 600LT is a car with a very high level of ultimate performance, but one that also involves and thrills at much more modest velocities as well – which was the secret of its evo car of the year success.
It’s equally at home on road or track, but also surprisingly friendly in a way that encourages you to improve your own abilities without penalising too harshly your mistakes.
Feedback through the steering wheel is outstanding, and the car always feels hyper agile and immediate, without being nervous, while the sturdy brake pedal feel and iron-grip damping composure breed immediate confidence.”
- FOR: All the things we like about the 600LT coupe but with more fresh air and noise
- AGAINST: Slightly heavier
Огнедышащие
Добавление стерео кажется бессмысленным, поскольку не может быть более красивой песни, чем рёв 3,8-литрового твин-турбо двигателя V8 600LT через выхлопные трубы, установленные сверху и выходящие непосредственно за водителем. Если обычного режима вождения недостаточно, переключите суперкар в режим «Спорт» и наблюдайте за пламенем из выхлопной трубы на своем виде сзади. Да, так и должно быть. Заднее крыло даже специально покрыто тепловым барьером, чтобы фейерверк не расплавил его.
Вместе со стрельбой огнем из выхлопных труб, двигатель выдаёт 592 лошадиные силы и 620 Нм крутящего момента. Конечно, это не сногсшибательные цифры. Но в легком и проворном 600LT 592 л.с. больше похожи на 1000 могучих скакунов, исполняющих ваши приказы. Надави на газ и, ооо, тебя уже нет.
Извините за такой подход. Просто все эти показатели производительности и технические детали не дают вам ощущения автомобиля. Это не просто хладнокровный научный эксперимент, это взлёт на колесах. 600LT Spider необузданный и впечатляющий. И он обязательно испортит вашу причёску, но вам это понравится. 600LT Spider может быть сложным на бумаге, но это автомобиль, предназначенный для водителя, который хочет почувствовать не только ветер в лицо, но и извилистую дорогу через рулевое колесо и ограничители треков своим копчиком.
Warranty
All new McLaren vehicles come with a three-year unlimited mileage warranty. Though supercar maintenance is more frequent and expensive, owners put far fewer miles on their cars than a more traditional vehicle. As such, McLaren’s “unlimited” mileage offer isn’t that wild of a proposition, and in fact matches up with Ferrari and Lamborghini’s new vehicle protection. Owners desiring additional coverage can choose an extended warranty for up to 12 years after purchase (bought in 12 or 24 month increments). Best of all, buyers can add this coverage at any time for a McLaren that’s less than 10 years old and has less than 100,000 miles on the odometer.
Сколько стоит
Если вы подумываете о покупке McLaren 765 LT Spider 2022 года выпуска, «Сколько?» — это, вероятно, последний вопрос, который нужно задавать, но стартовая цена составляет 388 000 долларов. Однако наша тестовая модель шла с длинным-длинным списком дополнительного оборудования, что увеличило ее стоимость до 532 680 долларов. Это большие деньги, и трудно оправдать такую цену. С другой стороны, это самый мощный кабриолет McLaren из когда-либо существовавших.
McLaren планирует выпустить 765 экземпляров (но, конечно же) этого LT Spider, и большинство из них уже продано. Это неудивительно — учитывая его высокую цену, он отлично выглядит, прекрасно ездит и звучит еще лучше. Да, его комфорт и ценность могут быть против него, но если вы покупаете суперкар, эти две вещи не имеют большого значения, не так ли?
Limited run
McLaren won’t divulge the exact number of 600LT Spiders that will be built, instead saying the Long Tail models combined won’t account for any more than 20 percent of the total 570- and 600-series lifetime production. In other words, seeing one of these won’t exactly be a frequent occurrence.
Enlarge Image
McLaren 600LT Spiders will be a rare sight in the wild.
Jon Wong/Roadshow
The 600LT Spider is available to order now, and the first deliveries are expected to take place in April. The convertible starts at $256,500, excluding $2,500 for destination, which represents a $16,500 premium over the 600LT Coupe. That’s no small chunk of change, but for the well-heeled customer who wants to let a bit more light shine in, it’s a small price to pay for a convertible that’s just as capable and lovely as its fixed-roof kin.
1 Mitsubishi Lancer Evolution
Стенды автомобилей класса Mistubishi Lancer и является заметным элементом в сообществе дрифтинга и раллийных гонок. Lancer Evolution является одним из лучших автомобилей с отличными дорожными и внедорожными характеристиками; тем не менее, Lancer Evolution также выделяется в категории дрифта своей превосходной управляемостью и ускорением выше среднего.
Помимо своих механических возможностей, Lancer Evolution также является визуально привлекательным автомобилем с гладким и компактным дизайном. что привлекает многих любителей и профессионалов. В Need for Speed Heat правильные модификации и визуальные настройки создадут демона скорости, который расправится с остальными и оставит конкурентов далеко позади.
6 Subaru Brz
Subaru Brz – это основной элемент Жажда скоростимир, а также сообщество уличных гонок; Brz известен своей управляемостью и скоростными возможностями. Brz был совместным предприятием японских компаний Toyota и Subaru и был выпущен с большим интересом благодаря своему элегантному внешнему виду и различным дополнительным комплектациям.
Subaru Brz частично основан на 2000GT, и поэтому автомобиль быстро появился на улицах в качестве гоночного соперника. При правильной сборке Subaru Brz может пристыдить своих сверстников тем, как он изгибается в поворотах, достигает полного бокового заноса и чисто скользит по всем типам местности.
Track rats
McLaren’s 600LT is neither an entry point nor an upscale member of the dedicated track car set. Those with less than $200,000 to spend will gravitate towards Porsche’s 911 GT3 RS. With a 4.0-liter, naturally aspirated flat-six engine, a 9,000-rpm redline, and 520 hp at its disposal, the GT3 RS is a glutton for punishment. Unlike more exotic offerings, the GT3 RS is based on a sports car (not a supercar), and therefore lacks some of the wow factor of its rivals.
Buyers who scrape together $275,000 can buy into Lamborghini’s Huracan Performante and its 630-hp naturally aspirated V10. With an advanced aerodynamic system and a screaming exhaust note, the Performante is arguably the most exciting of the three. Around a circuit, we reckon the 600LT and Huracan would put down similar lap times, with the less potent GT3 RS trailing by a short margin.
Цены
600LT Spider 2020 вступает в элитный клуб. Он создан для того, чтобы быть еще легче, быстрее и более ориентированным на трек, чем не-LT модели компании McLaren, которые уже легки, быстры и максимально сфокусированы для езды на треке. Со стартовой ценой в 256 500 долларов этот McLaren явно не из дешевых. Но если вы хотите приобрести опыт, который изменит вашу жизнь, то это главный претендент.
Как Гэндальф говорит Фродо в «Властелине колец»: «Все, что нам нужно, это решить, что делать со временем, которое нам дано». Если вы решите провести часть своей жизни на треке в McLaren 600LT Spider, то это будет отлично проведенное время.
An exotic statement
Those who’ve spent some time behind the wheel of the Senna hypercar seem to have forgiven its appearance — its form does, after all, facilitate incredible function — but when competing against style icons like Ferrari and Lamborghini, McLaren can’t completely give in to practical design.
Miles Branman/Digital Trends
Graciously, the 600LT’s aerodynamic improvements in fact enhance its curb appeal. An extended carbon fiber front splitter channels air around, over, under, and through the car’s body. The flat floor includes two new intakes to direct cooling air onto the front brakes. Carbon fiber side skirts and oh-so-badass aero winglets just behind the front wheels further optimize airflow.
To press into more nerdy details, the side intakes have been enlarged by 0.6 inches, which, along with improved cowling and ducting, lead to a four-degree cooling improvement. The rear bodywork has been extended by 1.9 inches, which allows the fixed rear wing to be mounted further back for greater aero efficiency. A new carbon fiber rear diffuser is wider, taller, and has deeper vanes than the 570S. As a package, the 600LT is three inches longer than other Sport Series models.
McLaren’s 600LT is neither an entry point nor an upscale member of the dedicated track car set.
The 600LT’s integrated barbecue – we mean its lightweight, top-exit exhaust ports and mesh engine cover – serves several purposes. The principal engineering gain is weight savings (as previously noted), but the top-exit system also allows for a slipperier rear end — where the outlets would normally appear — and more effective engine cooling.
As a final perk, the exiting exhaust flows over the rear wing (which has been coated in heat-resistance material so as not to melt), which generates a small bit of additional downforce. The sum of all these aerodynamic improvements is 220.5 extra pounds of downforce at 155 mph.
While maintaining the curvaceous appeal of Sport Series models, the track-honed LT adds the athletic muscle tone we’ve been missing from the 570S.