Mclaren 570s spider 2018

Engine, Transmission, and Performance

The 562-hp twin-turbo 3.8-liter V-8 that lives in the middle of the 570S runs as if it comes from a company that competes in Formula 1—which it does. Paired with a quick-shifting dual-clutch automatic transmission, in our testing, it launched the lightweight 570S with such brute force that the muscles in our neck had a tough time coping with it. From inside the car, the sound is intoxicating, begging you to floor the accelerator first and ask questions later. It’s also a car that’s magnificently one-sided, skewed so far toward annihilating back roads at insane velocities that it inspires both awe and terror when driven as its makers intend. We love it for that brilliance and purity of purpose, but other cars in this class offer a more refined and more comfortable driving experience. Few vehicles in the world, however, can match the 570S for sheer driver engagement. Its tactile steering, a chassis that feels alive, and its bottomless well of power kept us wanting more time with it on our favorite roads. The 570S will never be particularly cozy or convenient, so drivers must weigh the transcendent driving experience against daily utility before buying. Out on the road, the 570S’s brakes remain unfazed no matter how hard they are used, although the car dances when they are squeezed with full force at high speeds. For the right customer, this hint of instability only adds to the thrill.


McLaren

Интерьер

Но не одна из этих вещей в продвинутой приборной панели не нравится, как самая крутая вещь показывающая внимание к деталям, которые вы видели на машинах машин. Когда вы включаете 570s gt4, появляется небольшой индикатор на приборной панели, которое показывает вам на сколько дней вы можете оставить вашу машину припаркованной

Понимаете, владельцы таких машин обычно имеют в своем гараже 10, 12, 15 суперкаров и у них не всегда есть много времени, чтобы их водить. Так что часто такие машины простаивают, а эта машина сообщает вам, конкретно на сколько дней вы можете оставить ее в простой, перед тем как сядет аккумулятор. Эта фишка показывает, что McLaren действительно понимают своих покупателей.

Пойдём дальше по фишкам, в 570 Макларене уникальный ручки управления поворотниками. И дворниками. Многие люди не понимают, что ручки, кнопки салона — очень дорогие в разработке вещи для автопроизводителей. Поэтому многие автомобильной компании, наверное, как и в вашей машине, просто используют скучно выглядящий ручки, но не McLaren. Эти ручки прекрасные, также очень круто выглядят и наощуп приятные. В них даже есть отверстие. Но больше нравится ручка управления дворниками, она не только красивая и круто выглядишь сейчас, но они ещё написано быстро медленно авто и выкл. Так что вам не придется гадать в какой именно режим вы их переключаете.

Далее переходим к центральной части 570, где разумеется ещё больше высокотехнологичных наворотов и функций. В данном случае управления режимами езды. Здесь есть один переключатель подписанный буквой I, отвечающий за силовой агрегат и один переключатель, подписанный Н, за управление и подвеску. Всего есть три режима: нормальный спортивный и трек. Вы можете переключаться между ними, но только есть небольшая проблема, а именно: когда вы переключаете, то ничего не происходит. Можно крутить переключатели, и не появляется никакой индикации, что вы изменили настройку, а на экране приборной панели написано «изменение режима недоступно». Что-то сломалось? –Нет.

Чтобы изменить режим, вам надо сначала нажать кнопку Activе, которая затем загорается, и после этого вы можете менять режим, сколько вашей душе угодно. И вы сможете выбрать любимый для гонщиков режим трек, который полностью изменяет внешний вид экрана панели приборов, на более подходящий, который меняет внешний вид приборной панели на более подходящий для езды по треку.

Он даже показывает вам топлива в процентах, чтобы вы знали, когда надо заехать на пит-стоп. Что касается остальных органов управления в центре, то они не особо интересно. Тут есть кнопка запуска сверху, затем переключатели слева, кнопка лаунчконтроля и кнопка системы Старт Стоп справа. Даже Макларен на защищен от нормативов расхода горючего. Далее, в центре расположен селектор переключения передач, и выглядит просто как куча кнопок.

Производные

540C

McLaren 540C
McLaren 540C
отметка Макларен
Годы производства
Класс Спортивная машина
Сборочный завод (а) Уокинг, Соединенное Королевство
Двигатель и трансмиссия
Энергия Бензин
Мотор (ы) V8 битурбо
Смещение 3799  см 3
Максимальная мощность 540  л.с.
Максимальный крутящий момент 540  Нм
Передача инфекции Движение
Коробка передач
Вес и производительность
Вес без патронов 1311 кг
Максимальная скорость 320 км / ч
Ускорение От 0 до 100 км / ч за 3,5 с
Смешанное потребление 9,2 л / 100 км
Выбросы CO 2 258 г / км
Габаритные размеры
Длина 4530 мм
Ширина 2100 мм
Высота 1200 мм
Колесная база 2470 мм
Объем багажника 144 дм 3

Задняя часть 540C.

540C является версией начального уровня серии Sports . Это упрощенная версия 570S, оснащенная тем же двигателем, мощность которого снижена до 540 лошадиных сил и поступила в продажу через месяц после 570S. Он менее оборудован, чем его предшественник, и поэтому не имеет определенного оборудования, такого как карбон-керамические тормоза, подвеска с гидравлическим управлением или выдвижной спойлер. По сравнению с 570S, его кузов отличается упрощенным передним спойлером, изысканными боковыми юбками и более легким задним диффузором.

600 литов

McLaren 600LT
отметка Макларен
Годы производства С 2018 г.
Класс Суперкар
Сборочный завод (а) Уокинг, Соединенное Королевство
Двигатель и трансмиссия
Энергия Бензин
Мотор (ы) V8 3.8 битурбо
Положение двигателя Центральный задний
Смещение 3799  см 3
Максимальная мощность 600  DIN л.с. (441  кВт )
Максимальный крутящий момент 620  Нм
Передача инфекции Движение
Коробка передач
Вес и производительность
Вес без патронов 1356 кг
Максимальная скорость 328 км / ч
Ускорение От 0 до 100 км / ч за 2,9 с
Смешанное потребление 11,7 л / 100 км
Выбросы CO 2 276 г / км
Шасси — Кузов
Тело (а) 2 двери, 2 места
Тормоза Передняя часть: вентилируемые угольно-керамические суппорты (394 мм), 6 поршней Задняя часть: вентилируемые угольно-керамические суппорты (380 мм), 4 поршневые суппорты
Габаритные размеры
Длина 4,604 мм
Ширина 1930 мм
Высота 1194 мм
Колесная база 2670 мм
Пути  Передняя / задняя 1680 мм / 1591 мм
Объем багажника 150 дм 3

В июне года McLaren представила 600LT, эксклюзивную и радикальную версию, основанную на 570S. Она отличается углеродным волокном телом , взятое из P1, заднего диффузора, фиксированный заднего спойлера и 3,8 V8 двигателем в 600  л.с. .

620R

McLaren 620R
отметка Макларен
Годы производства
Производство 350 шт.
Класс Суперкар
Сборочный завод (а) Уокинг, Соединенное Королевство
Двигатель и трансмиссия
Энергия Бензин
Мотор (ы) V8 4.0 твин-турбо (M838TE)
Положение двигателя Продольный центральный задний
Смещение 3799  см 3
Максимальная мощность 620  DIN л.с. (456  кВт )
Максимальный крутящий момент 620  Нм
Передача инфекции Движение
Коробка передач 7-ступенчатое автоматическое двойное сцепление
Вес и производительность
Вес без патронов 1386 кг
Ускорение От 0 до 100 км / ч за 2,9 с
Шасси — Кузов
Тело (а) 2 двери, 2 места

В декабрь 2019McLaren представляет 620R, омологированную дорожную версию соревновательного 570S GT4, выпущенную ограниченной серией в 350 единиц.

Overview

Aspirations are for those who hope to make it big; the 2020 McLaren 570S is for those who actually do. Make no mistake, this mid-engine sports car isn’t just meant to cruise the boulevard or attract gawkers everywhere it goes. No. Both models–the sporty 570S and the topless 570S Spider—have driver engagement engrained into their DNA. Each feature a soulful 562-hp twin-turbo V-8 that provides amazing acceleration and wails like a heavy-metal band. Combine that with the sharp-edged cornering of an Olympic figure skater and the grip of a vise and you essentially have the highlights of driving any of these magnificent McLarens. There’s a big difference between a supercar pretender and a supercar contender—the 2020 570 clan is the latter.

Related HD wallpapers

  • 4096
    x
    2732
    px

    mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k

  • 4096
    x
    2731
    px

    mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k

  • 4096
    x
    2732
    px

    mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k, blurred motion, mode of transportation

  • 4096
    x
    2732
    px

    mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k

  • 2560
    x
    1440
    px

    Mclaren, 2018, 720s

  • 6000
    x
    3375
    px

    mclaren 570s spider, mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k, 5k

  • 4096
    x
    2732
    px

    mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k

  • 5000
    x
    2812
    px

    mclaren senna, 2018 cars, 4k, hd, f1

  • 4096
    x
    2304
    px

    Novitec McLaren 720S 4K, transportation, mode of transportation

  • 7680
    x
    4320
    px

    McLaren 720S Spider 2019 4K 8K

  • 3840
    x
    2160
    px

    Marvel Spider-Man wallpaper, video games, Spider-Man (2018), Marvel Comics

  • 3840
    x
    2160
    px

    Marvel Spider-Man digital wallpaper, Marvel Comics, Spider-Man (2018)

  • 3840
    x
    2160
    px

    Coupe, Mclaren, 720s

  • 1920
    x
    1080
    px

    car, car parts, McLaren 720S, mode of transportation, motor vehicle

  • 4096
    x
    2304
    px

    Mclaren, Novitec, 2018, 720s

  • 3840
    x
    2160
    px

    McLaren, McLaren 720S GT3, Car, Orange Car, Race Car, Sport Car

  • 3000
    x
    2000
    px

    car, McLaren, logo, vegetation, McLaren 720S, McLaren 570S Spider

  • 3840
    x
    2160
    px

    Marvel Spider-Man digital wallpaper, video games, digital art

  • 1920
    x
    1080
    px

    McLaren 720S, Rostislav Prokop, car, vehicle, concept art

  • 3840
    x
    2160
    px

    Marvel Spider-Man logo, simple background, Spider-Man (2018)

  • 5488
    x
    3659
    px

    5K, McLaren 720S

  • 4720
    x
    2950
    px

    red-and-black Air Jordan basketball shoes, McLaren, car, 2018 McLaren Senna

  • 7680
    x
    4320
    px

    McLaren 720S GT3 4K 8K, mode of transportation, car, motor vehicle

  • 3840
    x
    2160
    px

    car, mclaren, vehicle, sports car, supercar, manhattan bridge

  • 1990
    x
    1080
    px

    Super Car, vehicle, McLaren 570S, Khyzyl Saleem, mode of transportation

  • 7680
    x
    4320
    px

    Spider, Spark, Mclaren, 570S, 2019, MSO, Papaya

  • 3000
    x
    2000
    px

    mclaren 570s spider, mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k, plant

  • 4096
    x
    2731
    px

    mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k

  • 1920
    x
    1080
    px

    Marvel Spider-Man wallpaper, video games, superhero, Marvel Comics

  • 1920
    x
    1080
    px

    car, vehicle, Rostislav Prokop, concept art, McLaren, McLaren 720S

  • 1920
    x
    1080
    px

    McLaren, McLaren 720S, Blue Car, Convertible, McLaren 720S Spider

  • 1920
    x
    1080
    px

    black McLaren coupe, Driveclub, car, racing, McLaren 570S, transportation

  • 4096
    x
    3072
    px

    mclaren 720s gt3, 2019 cars, hd, 4k

  • 4096
    x
    2304
    px

    Mclaren, Novitec, 2018, 720s

  • 4096
    x
    2731
    px

    mclaren senna, 2018 cars, 4k, hd

  • 4096
    x
    2304
    px

    F1 cars, F1 2018, 4K, Formula One, McLaren MCL33, transportation

  • 4096
    x
    2731
    px

    mclaren 570s spider, mclaren 720s, 2018 cars, hd, 4k, mode of transportation

  • 6529
    x
    3673
    px

    McLaren 570S Spider, 2018, 4K

  • 2160
    x
    3840
    px

    mclaren 720s, car, sports car, tunnel, mode of transportation

  • 3840
    x
    2160
    px

    spiderman into the spider verse, 2018 movies, animated movies

  • 1920
    x
    1080
    px

    McLaren, McLaren 570S, McLaren 570S Spider, blue, technology

  • 1920
    x
    1080
    px

    McLaren, McLaren 570S, McLaren 570S Spider, transportation

  • 2560
    x
    1440
    px

    black sports car, vehicle, McLaren P1, transportation, sports race

  • 2208
    x
    1242
    px

    McLaren, Hypercar, McLaren P1 GTR, 2018 McLaren Senna, custom-made

  • 1920
    x
    1080
    px

    McLaren 720S, red, Super Car , mode of transportation, motor vehicle

  • 7680
    x
    4320
    px

    mclaren 720s, sports car, 2018, luxury car, supercar

  • 1920
    x
    1280
    px

    black cars, vehicle, artwork, McLaren, McLaren 720S, purple

  • 4200
    x
    1760
    px

    black and white concrete building, Spider-Man, superhero, Spider-Man: Into the Spider-Verse

  • 5540
    x
    3116
    px

    2018 Cars, 4K, McLaren 570S Spider

  • 1920
    x
    1281
    px

    McLaren, McLaren 720S, Car, Silver Car, Sport Car, Supercar

McLaren 570S Review

Abhishek Katariya says

With the latest 570S in Malaysia, McLaren has brought to the market the highest levels of minimalism and the vehicle is a true testament to the statement “less is more.” The 570S is the very first model in McLaren’s Sports Series range and the latest version comes with quite a few new upgrades. 

It is said that the entry-level Sports Series McLaren 570S was made to compete against the more mainstream rivals like Mercedes-Benz AMG GT and Audi R8 V10 and sits below the Ultimate Series and the Super Series from the British carmakers. As a matter of fact, McLaren has put in more thoughts about the daily usability of the car more than it being a track vehicle. This has made the car an excellent package of sports and convenience. 

Known to be the “everyday McLaren” here’s what the sports coupe brings with it in the Malaysian auto market. The 570 is available in three body styles, which are: coupe, convertible, and GT hatch.

Read More
Read Less

Price, specs and rivals

McLaren’s most focused Sports Series car is priced from £150,815, and that’s before you address the extensive options list. Furthermore, if you want the Spider version the price jumps to £165,000. The 570S bridges the gap between the entry-level and range-topping Sports Series models in the shape of the McLaren 540C and McLaren 600LT respectively.

When it comes to configuring a 570S, restraint is necessary – the scope for costly customisation is endless. To gain some exclusivity you may spend extra on the paintwork: blue and silver are the only cost-free finishes of the 35 choices listed ranging from £1500 to near five figures.

McLaren also offers plenty of carbonfibre addenda with individually specified options and packages. One example is the Carbon Fibre Exterior Pack 2, which includes aero blades, side skirts and a diffuser, all made from carbonfibre, which adds almost £10k to the bottom line. Should you want the lightweight material to trim your interior, too, McLaren will equip you with the (£5k) Carbon Fibre Interior Pack.


26

evo considers the security pack essential, despite its £4k price tag. The added convenience of vehicle lift, front and rear parking sensors and a rear view camera are welcome extras that make the 570S easier to live with, especially in urban environments.

Porsche’s new 911 Turbo S and Audi’s R8 V10 Performance provide compelling alternatives priced within range of the 570S. Both utilise a four-wheel drivetrain, however they deliver unique driving experiences.

The R8 subscribes to the traditional supercar formula – and is all the better for it – locating a naturally aspirated engine within its wheelbase. Its high-revving, howling 631bhp V10 accounts for much of the appeal, offering a rare experience in a world of downsized, turbocharged engines. Priced from £139,850, it still undercuts its rivals though. 


26

The new 992-generation £155,970 Turbo S is at another level of performance, with claimed figures easily out-stripping all of its major rivals at 2.6sec to 62mph and 640bhp. More than just a point and squirt super sports car, the new Turbo S is also the most entertaining, the most effervescent and desirable it’s been in a generation.

The latest Lamborghini Huracan Evo RWD is also within touching distance at £165,256, and even if you’re not the biggest fan of the theatre that constantly follows the Italian supercar around, is a lot of V10 supercar for the money.

Alternatives

  • The archrival: The Ferrari 488 Spider is an obvious candidate to challenge the 570S Spider. The Maranello-made roadster has the edge in the performance stakes, but that’s not going to change that many minds at this end of the market.
  • The rear-driven Lambo: The Huracan LP580-2 Spyder offers howling naturally aspirated thrills from its 5.2-litre V10 engine. If it’s ultimate aural stimulation (at the cost of some driver involvement) you’re after, the Huracan is a winner.
  • If you only have R3.5 million to spend: The Porsche 911 Turbo S Cabriolet equals the competition in the power stakes but doesn’t have the same dramatic, make-a-statement styling.
  • «Bargain» Audi ragtop: Well, with an asking price of just over R2.9 million, the R8 5.2 V10 Spyder quattro offers genuine mid-engined wind-in-the-hair excitement, even if some will bemoan that it offers only 397 kW and 540 Nm (as opposed to 449 kW/560 Nm of the Plus hard-top derivative).

User Reviews of McLaren 570S

Write a Review

4.75/5

Very Good

based on 8 reviews

  • All (8)
  • Features (1)
  • Specs (3)
  • Mileage (5)
  • Engine (1)
  • Thing of pride

    Supercars are meant for the rich and famous and car collectors. It requires enough experience to take command and handle such a car. Thanks to the…

    Read More

    J

    Junada
    May 31, 2022 for McLaren 570S

  • Class apart

    The McLaren 570S is an amazing sports car and I think it seriously is a car that is a class apart and is better than any other car in the segment. I…

    Read More

    D

    Danny
    Mar 28, 2022 for McLaren 570S

  • Outstandingly styled Sportscar

    The car comes with outstanding engine performance and delivery of rich power and conduction. I am so blown away by the top-class driving experience I…

    Read More

    J

    jasper
    Nov 22, 2021 for McLaren 570S

  • Too good to be missed!

    If you are searching for a luxurious performer with an affordable price tag, then there is nothing better than a McLaren 570S. Driving the coupe…

    Read More

    A

    abumusa
    Sep 07, 2021 for McLaren 570S

  • My Supercar

    This supercar by McLaren turned out to be a perfect car for people like me who are in search of both stunning performance at an affordable price….

    Read More

    H

    Harrison
    Jun 15, 2021 for McLaren 570S

  • My Dream Supercar

    This supercar by McLaren is the perfect car for people like me who are in search of a stunning performer at an affordable price. This can be your…

    Read More

    A

    Aryan
    May 05, 2021 for McLaren 570S

  • Your dream supercar

    If you look to own a supercar that performs like a beast and comes at a moderate price, then the McLaren 570S is one of the finest options you have…

    Read More

    S

    shahzil
    Apr 12, 2021 for McLaren 570S

  • Very agile car and good to drive

    I had the pleasure of driving the McLaren 570S last month and I must say that I was awe-struck by its driving experience. There are a lot of things…

    Read More

    D

    danial
    Dec 05, 2019 for McLaren 570S

Verdict

Producing supercars that can capably negotiate the demands of everyday, real-world driving are nothing new, nor exclusive to one marque – but it should be said that McLaren leads the industry in this regard.

We now live in an era where consumers expect their new supercar or hypercar to be as comfortable fetching groceries as it is at carving out the racetrack – one car for every occasion. Throughout the entire line-up, McLaren shows remarkable consistency and innovation in its implementation of this increasingly important parameter.

For the 570 line, the GT now offers the best of both worlds with the introduction of the Sport Pack option. With every new update and revision, McLaren inches closer to perfecting the “everyday supercar”, and the new 570 models are amongst the latest and greatest examples of this.

In my opinion, this should make the 570S and particularly the 570GT, one of the most desirable new supercars in this new-age market.

Verdict

McLaren predicts that the Spider version will account for most of the 570S sales. That’s probably why this junior supercar was designed from the ground up to be a Spider, rather than as an afterthought, which is often, but not always, the case with mainstream manufacturers.

It feels every bit as good to drive as the hard top; having the raw soundtrack of the twin-turbo V8 piped into your ears while driving with the roof down is a major bonus.


Comfortable seats for long stints in the saddle and a very simple instrument layout makes the McLaren a driver-focused tool.

The 570S Spider admittedly struggles to feel settled on less than optimal surfaces, where it can track and pull at the wheel as the surface dictates. Open it up on a smooth section of road, however and the McLaren comes to life with precision, agility and brutally fast acceleration that vividly separates it from humdrum sportscars.

What’s more, the real trump card of the McLaren 570S Spider is it’s day-to-day usability. It’s comfortable to drive in town, easy to manoeuvre in parking lots and simple to get in and out of despite its low-slung seating arrangement. There are very few drawbacks to owning it, provided you can afford the R4.5-million (starting) price tag.

Watch the McLaren 570S launch review video:

голоса

Рейтинг статьи

Дверь открывается вверх

Дверь, как и положено марке Woking, открывается вверх, что значительно упрощает доступ в кабину. Еще помню, как их первым моделям приходилось почти акробатически лазить за рулем, но здесь таких проблем нет, даже для длинноногих. Первое впечатление от салона: простой, но с использованием высококачественных материалов. Качество изготовления конечно отличное, эргономика тоже. Сиденья кожаные, приборная панель и обивка — алькантара. Руль? Никаких кнопок (кроме кнопки для трубы), что является первой редкостью в современном автомобильном мире. Органы управления сосредоточены на центральной консоли, где есть семидюймовый сенсорный ЖК-дисплей (который, конечно, ориентирован вертикально), а под ним находятся все необходимые кнопки — от самых простых для кондиционирования воздуха до кнопок для управлять трансмиссией и выбирать режим движения (Normal / Sport / Track с возможностью отключения электроники стабилизации) и трансмиссию или коробку передач (теми же методами и возможностью включения полностью ручного переключения с помощью рычагов на рулевом колесе). Конечно, есть также кнопки для активации полностью автоматической работы и включения режима запуска. Ах да, еще есть кнопка включения / выключения системы старт / стоп. Знаете, чтобы сэкономить топливо…

Динамика

Двигатель здесь – хорошо знакомый по другим моделям 3,8-литровый twin-turbo, но дефорсированный, как следует из названия, до 570 “лошадей” (600 Нм). В целом, в конструкции агрегата было изменено до 30% его компонентов, так что он получил собственный индекс M838TE. Тяга передается на колеса задней оси посредством 7-диапазонной роботизированной трансмиссии SSG с двумя сцеплениями. На разгон с места до сотни McLaren 570S тратит 3,2 секунды, а до 200 км/ч ускоряется за 9,5 сек. Для сравнения, 650-сильный вариант делает это за 3,0 и 8,4 с, соответственно. Максималка достигает 328 км/ч.

Автомобиль поставлен на разноразмерные колеса, “обутые” в покрышки Pirelli P Zero Corsa размерностью 225/35R19 спереди и 285/35 R20 – сзади, подвеска – на двойных поперечных рычагах со стабилизаторами поперечной устойчивости, а также адаптивными амортизаторами по кругу и тремя режимами работы: Normal, Sport и Track. Комплектации и цены Цена нового McLaren 570S стартует с отметки в 190 000 евро. В стандартное оснащение включены карбон-керамические тормоза и аудиосистема с 4 колонками. За доплату предлагается музыка с восемью динамиками, либо продвинутая система Bowers & Wilkins мощностью 1 280 Вт с 12 спикерами. Как и на старших моделях, в качестве трансмиссии у McLaren 570S применяется 7-ступенчатый робот с двумя сцеплениями, а вот от активной гидропружинной подвески решено было отказаться.

Начальный Макларен довольствуется привычной подвеской на пружинах со стабилизаторами поперечной устойчивости, а за разницу поведения в режимах «Normal», «Sport» и «Track» отвечают адаптивные амортизаторы. Еще одно упрощение 570S заключается в отсутствии выдвижного заднего спойлера, что не только лишило новую модель регулировки аэродинамического сопротивления в более широких пределах, но и обусловило отсутствие аэродинамического тормоза. Правда, создатели нового суперкара утверждают, что аэродинамика McLaren 570S тщательно рассчитана на обеспечение оптимального соотношения прижимной силы, коэффициента обтекаемости и эффективного охлаждения двигателя и тормозов.

Магический компонент: углерод

В McLarn у них более 30 лет опыта работы с карбоновыми монококами — Джон Ватсон участвовал в гонках на их болиде Формулы 1 с карбоновым монококом и также выиграл в 1981 году. Неудивительно, что они используют этот материал и в дорожных автомобилях. Все McLarns имеют углеродную структуру (нынешнее поколение монококков называется Monocell III), поэтому они намного легче своих конкурентов. Малый вес — основная причина того, что новый McLaren имеет 419 «лошадиных сил» на тонну веса и в то же время на 25 процентов более жесткая конструкция по сравнению с жесткостью того же алюминиевого кузова. Ну, этот металл тоже присутствует в 570S Spider, но не на несущих частях: от него передняя крышка, двери, задние крылья и задняя часть кузова между ними. Стоит отметить, что в McLarn алюминий «надувают» в форму, так как это делает производство более точным и снижает вес. Разумеется, 570S Spider производится на заводе в Уокинге, для производства требуется 11 дней (или 188 рабочих часов), а производственная линия состоит из 72 рабочих станций и 370 технических специалистов.

Engine, transmission and 0-60mph time

The 570S uses the same Ricardo-sourced twin-turbo V8 that serves throughout the McLaren line-up – right up to the £1.98m P1 GTR.

Compared to the 650S’s 3.8-litre power unit the engine is 30 percent different with new internals and valve gear. In this application it’s rated at 562bhp at 7500rpm and 443lb ft from 5000rpm the 570S’s engine; some way down on the old 650S’s (641bhp and 500lb ft), but keeps the same high redline and linear torque curve. The flat-plane crank V8 uses a dry sump lubrication system and a stop-start function is included.

The gearbox is the familiar seven-speed twin clutch unit, or Seamless Shift Gearbox in McLaren speak, driving the rear wheels through an open differential. The engine and gearbox can be switched from Normal mode into Sport or Track to improve response and cut shift times. The 570S manages 0-60mph in 3.1 seconds and has a top speed of 204mph.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *