Porsche cayman gt4 (ultimate guide)

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS: Not The Poor Man’s 911

via Evo

There was a time when the Porsche Cayman was deemed t poor man’s 911. But given the state of how things are, the 718 GT4 stands at a touch over $100,000 making it more expensive than the 911 Carrera. The Cayman is not entirely to be blamed as the product was soo good that Porsche had to make special versions of that. Because Porsche is a brand that charges extra for trivial things like a backup camera, what would you’ve expected of them when a special edition was to pop up. Naturally, they’d charge more and as a consequence, the price difference became thinner as years went by and now we’re at a point where the special edition baby 911 costs more than the 911 itself.

That gap is only to widen when the 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS is revealed. Of course, no concrete info is available regarding prices. But, Motor1 speculates the cost of the upcoming 718 GT4 RS to be in the ballpark of $130,000. That’s a significant premium over the GT4 which begs the question, is the RS worth the extra money? Should you wish to own one, well, Porsche is yet to disclose anything let alone the release date but expect a reveal later this year.

Sources: CarAndDriver, Motor1

NEXT: Thank Goodness For Depreciation: The 2006 Porsche 987 Cayman Is Now A Sports Car Bargain

Новый БМВ M2, конкурент познается в сравнении

Последнее предложение на сегодняшний день от BMW. Быстрая, заряженная версия от эпатажного M Division, версия 2-Серии БМВ, М2. 3.0 литровый двигатель, 370 л.с., 464 Нм крутящего момента, сможет ли новая версия «M-ки», перетянуть на свою сторону фанатов БМВ и обогнать по популярности один из свои самых знаковых автомобилей, легендарную M3? Вопрос остается открытым.

На примере Porsche Cayman GT4, постараемся ответить на этот вопрос, благо у Порше уже есть аналогичный M2 автомобиль в своих рядах, Cayman GT4, сумевший в короткий срок завоевать сердца любителей Porsche и переманить немалую часть от иконы автоспорта- 911 серии. Обе новинки схожи во многом. Обе являются новичкам брендов, и обе имеют все шансы, чтобы стать фаворитами.

Новый M2 от BMW, станет конкурентом Porsche Cayman GT4?

Управляемость и фактор драйва могут существенно различать эти две машины. GT4 сделан, чтобы стать точным инструментом, в исконно гоночном понимании. У него гоночная подвеска и компоненты шасси, облегченный и продуманный под гоночные нужды интерьер. Моторный отсек располагается по центру автомобиля, а мощный и отзывчивый двигатель с продуманной трансмиссией довершают картину.

BMW идет своим путем. Как обычно «M-ка», это автомобиль оторва, уличный хулиган, но, похоже, он всеми силами рвется в автоспорт. У М2 имеется довольно много алюминия в подвеске и шасси, у него стоит продвинутый дифференциал и гоночные технологии. Точку над всем этим поставят реальные тестирования и спортивные состязания двух близких по характеристикам, но таких разных по духу автомобилей.

Еще одним фактором в выборе между двумя автомобилями является цена. БМВ М2, по слухам, начинаются от $51.000 в то же время Porsche Cayman GT4, стоит 5.034.000 рублей или $85,000 в США.

2/10 Its Louder

via roadandtrack

The engine may come from the 911 GT3, but when placed in the 718 Cayman, it is tuned slightly differently, and it sounds great. Being a mid-engined car, it has slightly different requirements to maximize the cooling and efficiency of the car. This one has a longer exhaust compared to the 911 GT3 simply because of the engine placement.

via Topgear

Another thing different will be the intake. As opposed to a regular quarter panel glass found on the other 718 Caymans, this offers a carbon-fiber wind tunnel that goes directly into the engine, which also alters the acoustics and the interior sound.

Design

Aerodynamic downforce is where much of those improved lap times come from, and you might have noticed that fairly substantial rear wing dangling from the rear struts on the boot lid. The swan neck design is derived from the 911 RSR racing car, and was first transferred to the new 911 GT3 but now finds its way onto the 718. By having the wing suspended from the top, the airflow over the bottom part of the wing is able to flow undisturbed.

That wing can be set to one of three angles, and the front diffuser adjusted four ways. Put them in their most extreme settings and you get 25% more downforce than the regular GT4 can provide.

Also marking out the design of the GT4 RS are Naca ducts on the bonnet, which channel airflow towards the brakes, to help cool them without creating drag, and vents on the top of the front wheel arches to reduce excess pressure from the wheels’ rotation and thereby reduce front lift at speed.

There are also air intakes where the rear quarterlights would be, allowing the mid-mounted flat-six engine to breathe, along with more Naca ducts under the car and a rear diffuser to help cool the engine, suck the car to the ground and clean up the airflow behind the car.

All of which is very clever, but the best thing about it is that the 718 GT4 RS just looks sensational. A beautiful bit of design combining form with function in the most hardcore way.

Verdict: Porsche 718 GT4 RS review

The 718 GT4 RS is what Porsche does best: track-focused sports car capable of netting astonishing lap times in the right hands while also possessing the kind of accessibility and fine balance to not be a handful for amateurs. Any enthusiast could grab this car by the scruff of its neck and learn to wring out every last drop of performance. That’s where the fun factor, which Porsche is keen for us to be aware of, comes in.

However the most fun we’ve had on track recently has been with another Porsche — the new 911 GT3 — and after our time with the GT4 RS that opinion hasn’t changed, but its damn close, shares the same wonderful flat-six engine and is more than £20,000 more affordable. That puts the £108,370 asking price in perspective, and as mentioned above you’re unlikely to lose money on the GT4 RS.

If I were driving to or from the track, the 911 GT3 is the car I’d want to be in, as the 718 GT4 RS is too noisy and has too harsh a ride to make long-distance journeys anything less than tiresome. In fact, the regular GT4 is probably the sweet spot as an all-rounder. But go to a circuit and the GT4 RS is unbeatable.

Tweet to @wdronFollow @wdron

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS: A Sharper And Lighter GT4

Via: Motor1

As the 718 Cayman GT4 turned out to be a hoot on a track, we’d expect nothing less and a bit more engagement from its upcoming RS version. It’s easy to make out the fact that, the GT4 RS would be lighter than its non-RS version. Judging by what many outlets have to say, the 718 GT4 RS is likely to get at least 500 horsepower from its naturally aspirated flat-six, up from the GT4’s 414 horses. The added power and reduced weight is a classic combo for improved performance but since it’s Porsche, expect a bit more flair along the process.

Via topspeed.com

We sure hope Porsche is keeping the 6-speed manual for the RS since it added to the experience in the 718 GT4. But reports suggest the GT4 RS could be PDK-only and frankly, that doesn’t come as a surprise because Porsche hasn’t offered a manual RS since the 997 GT3 RS 4.0. All of the 991 generation GT products were limited to the PDK except for the Gen 2 GT3.

Chassis-wise, the GT4 RS is expected to inherit some of the GT3’s underpinnings. Much like how the GT4 and the 718 Spyder took the 991 Gen 2 GT3’s suspension geometry, we expect the upcoming RS to use bits from the recently launched 992 Porsche GT3.

Сравнение бок о бок. Технические характеристики

Cayman GT4, самая заряженная версия серии. Комплектуется 3,8-литровым шестицилиндровым двигателем от 911 Porsche. Этот двигатель производит целых 385 л.с., раскручивается до 7.800 об/мин и работает в паре с вышеупомянутой шестиступенчатой механической коробкой передач. Но GTS, это не просто обычный Кайман с большим двигателем. О нет. В его шасси и подвеске установлены элементы 911 GT3, а его аэродинамика всецело улучшена и заточена под гоночные нужды. В продвинутый аэродинамический пакет входит карбоновое антикрыло, которое обеспечивает дополнительную прижимную силу, добавлены активные крепления двигателя и трансмиссии, которые не позволят силовым агрегатам сдвинуться ни на миллиметр во время прохождения крутых поворотов на больших скоростях, что улучшает жесткость конструкции. Шасси и рулевое управление перешли от 911 GT3, сделав Cayman GT4 быстрым и точным, словно скальпель.

BMW M2 подошло к проблеме с другой стороны. Здесь действительно и всецело преобладает школа BMW. Его турбированный 3,0-литровый рядный шестицилиндровый двигатель производит 370 л.с.. Крутится мотор до 7.000 об/мин и может идти в паре с механической коробкой передач, либо с шестиступенчатым или семиступенчатым DCT. М2 также поставляется с более продуманными узлами, рассчитанными на скорость и управляемость, они то в конечном счете и отличают его от скромного M235i собрата. Шасси и подвеска были модернизированы, в них теперь используется алюминий, это позволит автомобилю резче откликаться на движения рулем. Active M Differential устанавливается в качестве стандартного оборудования. Все эти доработки на BMW M2 говорят об одном, автомобиль будет управляться сверхточно и при этом он будет неимоверно быстрым.

С точки зрения производительности, оба автомобиля равны друг другу. Porsche, оценивает динамику Cayman GT4 в 4.2 секунды, именно столько ему требуется для разгона с 0- 100 км/ч. BMW говорит, что динамика M2 в спринте до 100 км/ч составляет 4,3 секунды. Из этих данных выходит, что Porsche на 0.1 секунды быстрее BMW и у него будет определенное преимущество на гоночном треке. Но на деле это вряд ли будет иметь решающее значение, тем более, если учесть факт того, что БМВ достаточно консервативны в измерениях технических данных динамики автомобилей, зачастую показатели на бумаге несколько ниже фактических возможностей машины.

Масса M2 практически 1.5 тонны (1.495 кг), в этом BMW явно проигрывает Cayman GT4, у которого вес купе на 89 кг, меньше. Значительный бонус для Porsche перед M2 и явный проигрыш BMW. GT4 будет более быстрым автомобилем, поскольку он одновременно мощнее и легче. Но и здесь BMW М2 сдаваться не собирается, пиковая мощность приходит к мотору M2 на более ранних оборотах, также у баварского двигателя более плоская кривая крутящего момента, благодаря применению турбины. Таким образом, несмотря на то, что более высокотехнологичный и подготовленный Кайман GT4 должен быть быстрее, чем М2, разница окажется невелика.

Because That’s What Heroes Do

Is the 911 GT3 a more engaging car? Sure, if by “engaging” you mean more difficult to drive. There is a certain satisfaction one gets hustling the GT3 around on a good lap, but honestly, 99 percent of all drivers will probably be faster and have more fun (and do less crashing) behind the wheel of a GT4 RS. Isn’t that what we all want? To be faster and have more fun? 

Obviously, because it’s Porsche, that fun comes at a price. Base Cayman GT4 RSes start at $143,050, but the Arctic Gray test car I drove came with optional paint ($3,540), the front-axle lift system ($3,040), the Weissach Package ($13,250), carbon-ceramic brakes ($8,000), and forged magnesium wheels ($15,640). The total MSRP for the test car came to $195,190. Nobody said fun was cheap.

But I see now how Porsche factory driver Jörg Bergmeister set his insane Nürburgring Nordschleife time of 7:04.511 in the RS—an astonishing 23.6 seconds quicker than 982 GT4. The Nürburgring is one of those tracks that demands that a driver show up with a car they have absolute confidence in. The GT4 RS is that car.

What does all this mean to the average driver? The exact same thing that it does to the pro driver. In fact, it probably means even a bit more. It’s as I said at the beginning of this review: The more comfortable any driver is in their car, the faster and harder they can push it. And when they do go beyond the limit, it’s easier to reign that car back in on pure skill, without help from any electronics. In short, it makes you a better driver.  

The 2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS is the one that allows everyone—everyone who’s lucky enough to drive one, anyway—those pleasures. It’s the car we all deserve because it makes us heroes as soon as we get behind the wheel. 

Robb Holland is an American race car driver and automotive journalist. He has competed in the British Touring Car Championship, Pikes Peak, the World Touring Car Championships, and more.

Correction: An earlier version of this story said the Robin was made by Renault, not Reliant. We regret the error. 

Got a tip? Send us a note: tips@thedrive.com

Комплектации и цены

Цена новой генерации в начальном типе исполнения, составит 3 620 000 руб., а том на 100 000 руб. больше. Так в чем же столь не значительная разница? Основная причина кроется в выборе кпп, если в базовой версии это механика, то топовая модификация понятно щеголяет с роботом.

Так вот, для стандартного оснащения, характерен такой список оборудования и систем: четыре ассистента шасси, электро тормоз, безупречная акустика, би-ксенон, модернизированный и разделенный климат, комплект подушек, традиционная система мультимедиа.

Как уже говорилось это база, что касается, топ комплектации, то она оснащена парочкой дополнительных систем, а также «роботом». Помимо этого, за отдельную доплату, предлагается обширный выбор опционального оборудования, такого как: светотехника на основе диодов, комплексы помощи при парковке, улучшенная подвеска, навигация, кардинально новый тип отделки салона и другое.

Различия начинаются с технических характеристик

На бумаге, две машины вряд ли можно назвать похожими. Расположение двигателя Порше Кайман GT4- центральное, в то время как BMW М2 идет с классическим, передним расположением мотора. Оба используют шестицилиндровые двигатели, но у М2 типичный рядный мотор BMW, в то время как Porsche использует классическую оппозитную установку.

Объем двигателя BMW, скромные 3.0 литра с турбонаддувом, в то время как у Порше он больше,- 3,8 литра и поступление воздуха в цилиндры у последнего производится за счет наддува. Оба доступны с механическими коробками передач, только на BMW M2 опционально может быть установлена коробка передач с двойным сцеплением, в то время как Кайман предлагается лишь с классическим педальным узлом, в который входит три педали. Таким образом, можно сказать, что эти автомобили, очень разные в своем подходе, несмотря на ряд схожих нюансов, и очень близкого позиционирования. И созданы они были для одних и тех же целей, быть быстрыми на треке и привносить в рутинную жизнь своих владельцев разнообразие.

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS: A GT4 With RS Goodies

Via carscoops.com

We know how capable the existing 718 Cayman GT4 is and the fact that Porsche’s GT division found reasons to improve on that is worthy of applause. Of course, we as enthusiasts are happy to welcome cars of this nature and the GT4 RS should be nothing short of magnificent.

With the limited availability of information and mostly spy shots to back our claims, it’s hard to pick out the specifics. However, there are a few modifications done to the GT4 from what we can tell of the photos. To start would be the pronounced air curtains on the front bumpers with were present in the 718 GT4 but we reckon has been polished a bit.

TopSpeed

A new addition to the GT4 RS would be the NACA ducts on the hood, a characteristic feature of an RS product. Also, we are to see that the rear quarter window has been replaced with some sort of an air channel/ louvers. The position seems rather odd and we think it has to do with improving the aerodynamics but can’t quite figure out the measure of its importance. Porsche knows better and we’ll leave it to the experts for now.

Panamera 2021

Кроме знакомства со спортивной линейкой Porsche нам удалось опробовать на кольце и семейство Panamera. Причем были доступны как топовые модели Turbo, так и базовые версии. По старшинству в первую очередь была выбрана наиболее мощная версия. Однако, сказать честно, после спорткаров большой седан-купе-хечтбэк выглядит на трассе не слишком выразительно. Информативный руль позволяет хорошо контролировать машину, но только до заданного предела: немного переборщил в повороте – и тяжелый нос неожиданно уплывает с траектории. Единственное, что оставило по-настоящему яркое впечатление, – карбоно-керамические тормоза. Кажется, они не знают усталости и совершенно не боятся нагрева. Особенно их преимущество стало заметно после того, как мы пересели в аналогичную Panamera Turbo, но с обычными тормозами. От интенсивной эксплуатации их основательно повело, и при торможении руль сильно дергается в руках. А ведь пара замен подобных дисков как раз и окупит один комплект карбоновых.

Пересев в базовую Panamera, ожидалось, что данная модель станет аутсайдером всех заездов, но не тут-то было. Такой Porsche с задним приводом заметно легче и, хотя не дотягивает до характеристик спорткаров, для своей массы и габаритов смотрится на гоночной трассе на удивление бодро и уверенно. По информативности на руле даже семейный седан все равно остается настоящим Porsche. А если отключить страхующую электронику, то на нём даже можно немного пошалить, отправляя машину в занос тягой или провокационным контрсмещением, но в нашем тест-драйве во время такого манёвра машину занесло, и вытащить её из кювета помог ближайший эвакуатор в Харькове. По результатам тестового заезда можно сделать выводы, что базовой версии не помешали бы карбоновые тормоза – стальные бьют и перегреваются уже через несколько кругов.

Navigation

PORSCHE (50)
911 TARGA (1974)911 CARRERA 2 SPEEDSTER (1993)911 TURBO (2009)911 GT3 RS911 GT3 RS 4.0911 CARRERA RS 3.8 (1995)911 GT3 CUP911 GT2 (2003)911 CARRERA RS 2.7 (1972)959 SPORT911 CARRERA SCAYMAN GT4CAYMAN SCARRERA GTBOXSTER GTS718 RSK918 RSR CONCEPT909 BERGSPYDER911 RSR (2020)718 CAYMAN GT4 RS911 RSR (2021)918 SPYDER CONCEPT918 SPYDER WEISSACH PACKAGE911 GT1-98TAYCAN TURBO S935 (1979)911 GT3 RSR (997)911 GT3 R911 GT3 (2021)919 HYBRID (2014)911 GT3 RS (2018)911 TURBO S911 RSR (2013)RS SPYDER EVO718 CAYMAN GT4 CLUBSPORT911 RSR (2014)911 RSR (2015)911 RSR (2019)911 RSR (2018)911 RSR (2017)911 RSR (2016)911 GT2 RS CLUBSPORT911 GT2 RS935 (2019)936/77 SPYDER917K962C919 HYBRID (2015)PORSCHE 911 GT2 RS CLUBSPORT 25919 HYBRID EVO
Modern Classics
ASTON MARTIN VANTAGE 59CADILLAC CT5-V BLACKWINGPORSCHE 718 CAYMAN GT4 RS

So, which is best?

via Porsche

The problem with answering this is that both cars serve a different purpose despite being quite similar.

It’s quite telling that GT3’s have had around 500 brake horsepower for the last 10 years, Porsche knows that for a track-ready road car you don’t need any more. And watching Chris Harris hammer one of these around a track certainly proves this.

Instead, their focus went towards developing other aspects. Such as 150% more downforce and updating everything you need to daily drive, such as adaptive cruise control, comfort mode and a clean heads up display.

This being said, the Cayman GT4 doesn’t lack any of these things. And for $60k less, it’s definitely a consideration when picking between them.

The Cayman GT4 could be seen as the GT3’s little brother. The GT3 is more of a grand tourer in that sense of the word, it’s bigger, holds more luggage and probably more comfortable for everyday living.

But the GT4 feels nippy and balanced to perfection, an absolute back road devourer, one that asks to be driven with full confidence.

This choice then is all up to the buyer’s needs, if you need a daily that you can take straight onto the track without even changing tyres, go for the GT3. If you want something small and nippy to blast around the lanes, then the GT4 is for you.

NEXT: With The New 2022 Porsche GT3 Out, Now’s The Best Time To Get A 991 GT3

What tech does the Porsche 718 Cayman GT4 have?

As a track-focused model, the 718 Cayman GT4 comes with plenty of gear that will make the car at home on a racing circuit, such as advanced stability assists and adaptive dampers that help improve the vehicle’s cornering prowess.

Porsche is also especially proud of the GT4’s aero parts, which they say generate 50% more downforce than the aero kit on the previous model with the resulting improvements in cornering, braking and high-speed stability.

Regular track day attendees will likely want to specify the carbon ceramic braking option, which offer more stopping power than the standard pads. Also on the options list is a race-inspired Clubsport package, which strips out the cabin to the bare essentials while adding a fire extinguisher, rollcage and six-point safety harness (replacing the standard driver’s seatbelt).

The New 911 GT3

via Porsche

The 911 is by far Porsches most popular and recognisable model. It’s had years of development and has become an absolute classic in the car world.

The new 992 generations have already proven to be popular with the Turbo, Carrera and Targa models gaining praise since their production started in 2019.

The GT3 is the result of Porsche’s GT division in Weissach, and as we know from their past products they are no stranger to working some absolute magic.

Powered by a 4-litre N/A flat 6, it puts down just over 500 brake horsepower, just a small increase over its predecessor. It also brings to the table a 0-60 time of 3.2 seconds, which is very quick indeed and with a redline of 9,000 rpm, the new GT3 absolutely screams.

However, numbers don’t define this car. What does is the way it feels, especially around corners. Built to transition from street to track effortlessly the new GT3 is a race car you can daily drive. Alongside the super quick PDK, it’s also available to order with a manual gearbox.

For the GT3, Porsche has developed a new double-wishbone front suspension, which transforms the way the car drives, the first of its kind on any 911. That, alongside a ride comfort that eats up rough surfaces, this car is extremely manageable at any speed.

via Porsche

On the inside, you’ll be greeted with a lovely alcantara wheel, a sleek centre console and the same Clubsport pack cage and bucket seats as the Cayman GT4.

With its swan-neck rear wing, this car is the benchmark for track-ready sports cars. By now car nerds know that when Porsche releases a new GT3 car, it’s going to be special.

2022 Porsche 718 Cayman GT4 RS

The 718 Cayman GT4 RS amps up the existing 718 Cayman GT4 formula, taking it to the edge without sacrificing its road-going capability. Using a naturally aspirated (non-turbo) flat-six engine sourced from the 911 GT3 Cup car, the GT4 RS puts out 493 horsepower and 331 pound-feet of torque, which boosts output by 79 horsepower and 14 pound-feet over the 718 GT4.

The 718 GT4 RS uses air intakes fitted behind the rear side windows to improve airflow and to supplement the Cayman’s signature side intakes in the rear quarter panels. A seven-speed dual-clutch PDK transmission is standard, with no stick-shift offered. Paddle shifters give the driver direct access to the gear when desired, or they can use the center console shift lever.

Porsche used lightweight materials, including carbon-fiber-reinforced plastic and lightweight glass, to bring in the GT4 RS’s curb weight at 3,227 pounds, 49 less than the GT4. Light and powerful, the GT4 RS can sprint from a standstill to 60 mph in 3.2 seconds on the way to a top track speed of 196 mph.

A new fixed rear wing with a swan neck is unique to the GT4 RS, adapted from the 911 RSR race car, and related to the wing used on the 2022 911 GT3. The wing coupled with a 30-millimeter lowered ride height, front-wheel-well ventilation, underbody air management with a rear diffusor, an adjustable front diffusor and a new front spoiler lip helps the GT4 RS generate up to 25% more downforce than the GT4. Suspension enhancements also improve performance, and 20-inch wheels with center locks dress all four corners of the GT4 RS.

The GT4 RS has a with a starting price of $143,050, including a $1,350 delivery fee, and is available at U.S. dealers. Buyers also can purchase an exclusive Porsche Design Chronograph 718 Cayman GT4 RS watch.

Porsche

1/ GT4 Cayman, предназначенный для соревнований

Кайман GT4 — самая спортивная версия Cayman и первая, получившая обозначение «GTx».

Он был представлен в марте 2015 года на автосалоне в Женеве.

Le Кайман GT4 Clubsport был представлен на автосалоне в Лос-Анджелесе в ноябре 2015 года. Этот одноместный автомобиль предназначен только для гонок, он не омологирован для дорог.

Порше Кайман GT4

  • 6-литровый оппозитный 3.8-цилиндровый двигатель
  • Мощность: 385 л.с. / вес: 1340 кг
  • Отношение мощности к весу: 3.48 / от 0 до 100 км/ч: 4.4 с
  • Максимальная скорость: 295 км/ч

Шасси с передним мостом и амортизаторами 911 GT3 был занижен на 30 мм по сравнению с другим Cayman для использования на трассе.

GT4 выделяется фиксированным задним спойлером, установленным на алюминиевых опорах, и центральным двойным выпускным патрубком.

6/10 The Weissach Package

via Topgear

The Weissach package is also something that is available for the GT4 RS. It is a weight-reducing package that the majority of buyers opt for. It offers a manually adjustable racing bucket seat, so those who want power seats may want to stick with the stock GT4.

via Topgear

It also has a titanium roll cage to not compromise the lighter weight, thinner and lighter glass, lighter door sidings, and less insulation. With all the carbon-fiber and Weissach packages combined, it becomes 35 kg lighter than a PDK equipped GT4, and 20 kg lighter than a PDK equipped 911 GT3. That is a huge amount of weight shaved off.

The New Cayman GT4

via Porsche

As Porsche themselves put it, the new Cayman GT4 is «For those who would rather ask ‘why not?’ than ‘why?’.» And this is the attitude that runs through this car.

Powered by a 4 litre naturally aspirated straight 6, something which Porsche has absolutely mastered over the years, the Cayman GT4 outs down 420 brake horsepower to the rear wheels.

With the engine sitting behind the driver, this classic Porsche recipe is always improving whilst remaining true to itself. It’s small and nimble

Available in a PDK dual-clutch or a highly welcomed manual, the new Cayman GT4 is a drivers car through and through. It brings everything together so well and makes it one of the best all-around packages Porsche offers.

It’s a very well balanced car and if you opt for the manual version (which you probably should) you get the option of switchable rev-matching.

The interior is great. Fresh and updated whilst remaining minimal and elegant. If you were to opt for the Clubsport package you would find not only a steel roll cage but also some of the best looking carbon bucket seats on the market.

Via Porsche

Youtuber Shmee 150 recently collected a Carrara White GT4. And as he took his first drive, it was clear to see that this car is intended for spirited drives on small twisty roads. If you’re expecting mind-blowing 1/4 times this isn’t for you.

It sounds and looks great. And for the money, it’s hard to find anything that offers so much for the price. With a base model starting at $101k, it offers racecar handling that will certainly put a smile on your face.

1/10 Interior Quality

via roadandtrack

Even though the RS usually is the gutted version of the Porsche, the interior quality is still impressive. The materials offered are not completely bare, with cheap plastics all around. Instead, you get Alcantara, carbon fiber trim pieces, and of course, the steering wheel also offers a yellow strip to ensure you know where the center is.

via Topgear

The Weissach bucket seats also may be lighter, but still offer high-quality material. It’s not a flimsy bucket seat with thick foam, instead, it’s a carbon-fiber bucket shell to ensure rigidity over the course of time. It’s also wrapped in high-quality leather with Alcantara inserts in a contrasting color.

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *