Jazz
Содержание:
- Overview
- Комплектации
- Интерьер Хонда Фит 3-го поколения
- ГБЦ
- Does the hybrid drive work?
- Engine, Transmission, and Performance
- Pricing and Which One to Buy
- Moderate overlap front
- Внешний вид Хонда Фит 3
- Автозапчасти для иномарок, ремонт авто
- Side: original test
- 2020 Honda Jazz: verdict
- Описание и дизайн автомобиля
- Does it still have Magic Seats?
- Child seat anchors
- Болячки автомобиля
- Цепь ГРМ
- Interior, Comfort, and Cargo
- Headlights
- How well does it mimic an EV?
Overview
The 2020 Honda Fit might as well be one of those magical clown cars, what with its seemingly impossible ability to hold way more stuff than its small size suggests. Honda’s subcompact hatchback also has more passenger space than most people would think possible, and its multi-way folding back seat is the key to its phenomenal versatility. While this generation of Fit lacks the fun-to-drive personality of its predecessors, it still has a very fuel-efficient engine and smooth ride quality. Of course, the hatch’s buzzy engine and some unspectacular interior materials bely its bargain pricing. Still, the 2020 Fit is among the most practical and versatile small cars on the market.
Комплектации
Комплектации Хонды Фит 3 поколения, предложены в трёх вариациях исполнения:
Базовая:
- 15-диски
- Полный электростеклопакет
- Регулировка руля по вертикали
- Фронтальные подушки безопасности
- Антиблокировочная система
- Система курсовой устойчивости
Средняя:
- Фирменная аудиосистема с выходом AUX, USB и Bluetooth.
- Регулировка руля, как по вертикали, так и по вылету.
- Электропривод боковых зеркал.
- Адаптивный круиз-контроль.
- Система помощи при спуске.
- Система помощи при парковке (Хонда Фит оснащается камерой заднего вида).
- Четыре подушки безопасности.
Максимальная:
- 16-диски
- Персональный пакет «Dynamic» (накладки на передний и задний бампера, спойлер пятой двери, оранжевая строчка рулевого колеса, кулисы КПП и сидений).
- Кожаная оплётка руля
- Кожаный салон
- Светодиодные фары
- Датчик света
Интерьер Хонда Фит 3-го поколения
Салон японца выполнен в достаточно, футуристическом стиле, с развёрнутой центральной панелью, в центре которой расположился сенсорный монитор с диагональю 7 дюймов и простым интерфейсом. Отделка передней панели на уровне — пластик мягкий, даже крутилки регулировок климатической установки работают без намёков даже на малейший люфт! Органы управления автомобилем расположены логично и со вкусом.
Также хочется отдельно отметить водительское место. Панель управления в стиле Хонда с понятными и информативными показателями: посередине расположился массивный колодец со стрелкой спидометра, слева стрелка оборотов двигателя, а бортовой компьютер переместился правее. За счёт бело-лунной подсветки, показатели хорошо читаемы в любое время суток и приятны на вид. Сиденья обладают анатомичной формой с боковой поддержкой, а расширенный набор регулировок позволяет каждому подстроить его под себя. Таким образом, разработчики позаботились о том, чтобы сделать интерьер максимально комфортным и качественным, и это у них получилось.
Багажник
К сожалению, багажник стал меньше, чем у предшественника, и содержит 354 литра полезного объёма, но то не критично и грузить вещи в багажник всё также удобно за счёт широкого проёма, а сложив задний ряд сидений — получаем практически ровный пол и ещё дополнительный объём.
Рестайлинг
В 2020 году состоялся первый рестайлинг Хонда Фит, в результате которого было изменено оформление фар и бамперов, что придало автомобилю немного спортивности, но модель была всё равно узнаваема. Следующий рестайлинг произошёл уже в 2020 году, где экстерьер модели был изменён в большей степени, в соответствии с введением такого стиля дизайна всей линейке автомобилей Хонда.
Фамильная накладка меду фарами увеличилась в ширине, изменился рельеф бамперов. Также была изменена форма фар, как передних, так и задних, которые стали светодиодные. Что касаемо интерьера двух обновлённых моделей, то по фотографиям салона 3-го поколения Хонда Фит, изменений практически никаких, за исключением новой обивки сидений и клавиш на руле, даже на базовой комплектации.
ГБЦ
В головке блока 8-клапанного двигателя Honda L-серии один распредвал, который приводит клапаны через рокеры. Рокеры нанизаны на общую ось, которую в народе называют «флейтой».
В приводе клапанов нет гидрокомпенсаторов. Проверку тепловых зазоров следует проводить раз в 50 000 км.
На неправильные зазоры клапанов указывает стук рокеров («стук клапанов»). Также могут возникнуть пропуски зажигания из-за того, что выпускные клапана поджимаются и перестают плотно прилегать к сёдлам.
Регулировка тепловых зазоров клапанов на двигателе Honda выполняется при помощи щупа, отвертки и ключа на 10. Номинальные зазоры впускных клапанов – 0,15-0,19 мм, выпускных 0,26-0,30 мм. При регулировке зазоров клапанов следует заранее купить прокладку впускного коллектора, прокладку клапанной крышки и шайбы-кольца под винты клапанной крышки. Замена прокладки клапанной крышки может понадобиться, если установленная задубела, присутствуют подтекания масла наружу и в колодцы свечей.
На двигателях Honda L-серии, которые эксплуатировались на неправильном, а именно слишком густом масле типа 10W-40, бывают случаи появления выработки на оси коромысел («флейте»). Более густое масло хуже просачивается через узкие отверстия для смазки коромысел. Поэтому под коромыслами на оси возникает полусухое трение. Если выработка будет значительной, то коромысла начнут постукивать и звенеть. Если владелец сменит масло на правильное, то мотор опять будет звенеть коромыслами из-за увеличенного зазора между коромыслами и их осью.
Выбрать и купить головку блока цилиндров (ГБЦ) для двигателя Honda, вы можете в нашем каталоге контрактных запчастей.
Does the hybrid drive work?
The Honda e:HEV system is ingenious. We could talk at length about nerdy details, but will spare you. In practice, it creates a petrol car that drives as much as it can with the green ‘EV drive’ light in the dashboard glowing.
Because it’s primarily electric, with the petrol engine only supplying the electricity, it leaps off the line smartly. And no gearchanges means seamless acceleration until you lift off.
Two-pedal automatic is, of course standard. Just be careful not to pull the lever back into ‘B’ rather than ‘D’ (it’s surprisingly easily done): when you lift the accelerator, you’ll get more battery-charging regeneration, rather than gentle coasting.
On twisting roads, the petrol engine runs constantly – and cleverly mimics regular automatic gearchanges, rather than wailing annoyingly away at constant revs like less sophisticated systems.
0-62mph acceleration in 9.4 seconds is gutsy on paper but it feels even stronger than this. And economy? After two hours of scooting around on mixed roads, we saw an average of 62mpg recorded. Convincing indeed.
Engine, Transmission, and Performance
The only powertrain decision that Fit buyers must make is the choice between the six-speed manual transmission and the CVT, although horsepower drops to 128 for CVT-equipped models. At the higher engine speeds, however, the engine is buzzy. The manual transmission affords greater control for getting the most power out of the engine; the CVT saps life from the engine and isn’t as satisfying to drive. Only the Fit’s ride quality stands out as a highlight. The car is almost supple when driving over most road imperfections, particularly when equipped with the bigger tires of the base LX iteration. What rides well doesn’t always handle well, though, and the Fit’s soft suspension leaves it dynamically unexceptional. There is still ample body roll in corners and the steering offers zero road feel—nor is it as precise as it was in the previous generation of the Fit. Call it competent, not fun.
Honda
Pricing and Which One to Buy
Most Fit shoppers are looking for an affordable way to get from point A to point B, but they also want more desirable features than the base Fit offers. This includes a 7.0-inch touchscreen with Apple CarPlay and Android Auto capability as well as flashier exterior addenda. In this light, we’d recommend stepping up to the still-affordable Sport trim level. While a manual transmission is standard—and we’re big fans of the added engagement—we think the optional continuously variable automatic transmission (CVT) is worth the extra money because it nets even better fuel-economy ratings. Likewise, choosing the CVT unlocks the Honda Sensing package that adds adaptive cruise control, automated emergency braking, and lane-keeping assist.
Moderate overlap front
Rating applies to 2017-20 models
Tested vehicle: 2017 Honda Fit LX wagon
The Honda Fit was redesigned for the 2015 model year. (The 2014 model year was skipped except for a limited number of plug-in battery-electric variants.) Beginning with the 2017 model year, changes were made to the structure, driver airbag, and steering column. Moderate overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test of a 2017 Fit conducted by Honda as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Chest | G |
Leg/foot, left | G |
Leg/foot, right | G |
Driver restraints and dummy kinematics | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTF1703 |
---|---|
Footwell intrusion | |
Footrest (cm) | 2 |
Left (cm) | 7 |
Center (cm) | 7 |
Right (cm) | 10 |
Brake pedal (cm) | 2 |
Instrument panel rearward movement | |
Left (cm) | |
Right (cm) | |
Steering column movement | |
Upward (cm) | -1 |
Rearward (cm) | -4 |
A-pillar rearward movement (cm) |
Driver injury measures
Test ID | VTF1703 |
---|---|
Head | |
HIC-15 | 258 |
Peak gs at hard contact | no contact |
Neck | |
Tension (kN) | 1.0 |
Extension bending moment (Nm) | 15 |
Maximum Nij | 0.44 |
Chest maximum compression (mm) | 21 |
Legs | |
Femur force — left (kN) | 0.4 |
Femur force — right (kN) | 0.2 |
Knee displacement — left (mm) | |
Knee displacement — right (mm) | |
Maximum tibia index — left | 0.26 |
Maximum tibia index — right | 0.43 |
Tibia axial force — left (kN) | 1.5 |
Tibia axial force — right (kN) | 1.8 |
Foot acceleration (g) | |
Left | 48 |
Right | 80 |
Внешний вид Хонда Фит 3
Дизайн автомобиля выполнен в новом фирменном стиле, присущим всем автомобилям Хонда, а именно обновлённый стиль выполнения фар, бамперов и линий кузова, которые придают агрессивный, а также современный вид. По сравнению с предшественником, размер кузова новой Хонда Фит прибавил в длине — стал на 25 мм больше. Также стала больше на 30 мм колёсная база, которая теперь составляет 2530 мм, а вот клиренс наоборот — уменьшился и теперь не 140 мм, а 135. За счёт применения в конструкции кузова облегчённых деталей из сплавов алюминия, масса автомобиля была снижена до 1120 кг.
Работники японского концерна утверждают, что помимо нового экстерьера, третье поколение содержит полностью обновлённую линейку силовых агрегатов и модернизированное шасси, которое будет обеспечивать комфортабельную езду, даже при поездках на длительные расстояния.
Автозапчасти для иномарок, ремонт авто
Развернуть все фотографии Добрый день, всем читающим данный отзыв. В своем первом отзыве я писал про эксплуатацию Toyota Aqua, было их за 1.
От эксплуатации данных автомобилей остались только положительные отзывы, но один большой минус аквы, то что она не 4ВД. В связи с этим задался вопросом о подборе экономичного автомобиля и 4ВД. Особо выбирать было не из чего, Приус не нравится жене хонда фит 4вд как их очень много работает в таксиаквы уже.
Выбор Хонды был случайным, ехал хонда фит 4вд пробке по нашему славному городу и увидел автомобиль впереди с большим клиренсом, что и привлекло сразу внимание и красивые стопы, при осмотре со стороны очень даже понравился
Но хватит лирики, в итоге посмотрел предложения хонда фит 4вд ДРОМ, отправился я на Зеленый угол, чтобы ближе рассмотреть и посидеть. Первое, что почувствовал, когда сел за руль, как ни странно, было УДОБНО сидеть, так как в старом кузове у Фита было не очень сидишь как в ванне. С моим ростом см.
Салон просторный, задние спинки складываются ровно в пол, образуя довольно большой багажник и хонда фит 4вд плоский пол. Сенсорный климат контроль — печка греет достаточно хорошо, да и работа кондиционера не вызывает нареканий. Не за субарой зачем, а зачем на зеленку. Отец думал, что с тех времен, когда он продавал там машины, ничего не изменилось.
Но, однако, модернизация произошла не в лучшую сторону. В который хонда фит 4вд не обращаем на какие-либо знаки, подсказки судьбы. Наткнулись на фита, который в принципе понравился. Один минус, привоз старый года.
Фитяра был куплен за. Нам, конечно, повезло, отделались только неработающим звуковым сигналом.
Пробег на то время по одометру был около 60. В настоящее время настоятельно рекомендую не повторять данные действия. Как минимум машина окажется хламом. Хонда фит 4вд сегодняшний день на одно хонда фит 4вд лицо разрешено в год ввозить одно транспортное средство.
А потом приходит бабушке письмо из налоговой с счетом на оплату. И пошло поехало. А человек довольный покупкой живет себе спокойно до поры до времени. И тут неожиданно, отмена регистрации транспорта.
Но не об этом.
Honda Fit (Хонда Фит)
Пропустим всеми любимую преамбулу, касаемую регистрации. За период владения, а это около года и несколько месяцев значительных вложений в данную машину не. Хоть и была куплена на рынке, но беспробежный автомобиль выигрывает от третичного рынка. Из длительных поездок была одна. До Октябрьского района Хабаровского края, через Лидогу и хонда фит 4вд в феврале месяце. В два подхода с остановкой в Хабаровске.
Общий путь был около км. До сих пор для меня остаётся загадка, как я на нем проехал столько и так хонда фит 4вд. Иногда крайняя встречная полоса была чище, ехал и по ней в ночи. Букашка так же была испытана и водной преградой. Показал фит себя в этой стихии восхитительно.
Для меня фитяра был как джип. Ездил везде. Иногда думал об установке шноркеля и приподнять. Давайте опишем и оценим машину по группам.
Внешний вид. Перед нами первое поколение одного из хонда фит 4вд, 5-ти дверных хэтчбеков, эконом-класса. Кузов марки GD2. Габариты кузова Д x Ш x Вмм x x Внешне кузов лично мне напоминал хонда фит 4вд, после чего это прозвище закрепилось за.
Состояние кузова на 3,5 балла. Значительных повреждений. ЛКП без глубоких царапин. Но так, как машина стояла на стоянке два года, скорее всего, подверглась окислению в типичных местах.
Головной свет — галогеновые лампы.
Side: original test
Rating applies to 2015-20 models
Tested vehicle: 2015 Honda Fit LX wagon with standard front and rear head curtain airbags and standard front seat-mounted torso airbags
The Honda Fit was redesigned for the 2015 model year. (The 2014 model year was skipped except for a limited number of plug-in battery-electric variants.) Side ratings are assigned by the Institute based on a test conducted by Honda as part of .
Overall evaluation | G |
---|---|
Structure and safety cage | G |
Driver injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | A |
Pelvis/leg | G |
Driver head protection | G |
Rear passenger injury measures | |
Head/neck | G |
Torso | G |
Pelvis/leg | G |
Rear passenger head protection | G |
Technical measurements for this test
Measures of occupant compartment intrusion on driver side
Test ID | VTS1315 |
---|---|
B-pillar to longitudinal centerline of driver’s seat (cm) | -16.5 |
Negative numbers indicate the amount by which the crush stopped short of the seat centerline. |
Driver injury measures
Test ID | VTS1315 |
---|---|
Head HIC-15 | 399 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.9 |
Compression (kN) | 0.2 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 41 |
Lateral force (kN) | 1.3 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 42 |
Average deflection (mm) | 35 |
Maximum deflection rate (m/s) | 4.46 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.88 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 1.0 |
Acetabulum force (kN) | 2.9 |
Combined force (kN) | 3.9 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 1.2 |
L-M moment (Nm) | 157 |
A-P moment (Nm) | 51 |
Passenger injury measures
Test ID | VTS1315 |
---|---|
Head HIC-15 | 139 |
Neck | |
Tension (kN) | 0.2 |
Compression (kN) | 1.0 |
Shoulder | |
Lateral deflection (mm) | 50 |
Lateral force (kN) | 1.5 |
Torso | |
Maximum deflection (mm) | 43 |
Average deflection (mm) | 34 |
Maximum deflection rate (m/s) | 3.79 |
Maximum viscous criterion (m/s) | 0.62 |
Pelvis | |
Iliac force (kN) | 0.2 |
Acetabulum force (kN) | 1.7 |
Combined force (kN) | 1.8 |
Left femur | |
L-M force (kN) | 1.4 |
L-M moment (Nm) | 86 |
A-P moment (Nm) | 38 |
2020 Honda Jazz: verdict
These days, a basic five-door Ford Fiesta with a weedy engine costs £16.5k. so from £19k for the new Honda Jazz isn’t so much of a shock, given standard hybrid and a lot of standard equipment.
The surprise will come to those lumbered with the old one, which was an authentic Jazz in terms of looks and space… but built down to a budge that made it feel cheap.
This one rectifies that. Better still, it brings in an ingenious hybrid drivetrain that really works. A worry-free electric car impersonator that you don’t even have to plug in.
With perfect practicality, a back-up-to-scratch drive and a genuinely welcoming cabin, the allure of the Honda Jazz has returned at last.
Описание и дизайн автомобиля
Honda Fit Hybrid оснащается цельнометаллическим кузовом хетчбек с укороченным моторным отсеком. Машина имеет узкую головную оптику, по бокам бампера имеются дополнительные вентиляционные окна. На боковой части кузова предусмотрено декоративное ребро, проходящее под ручками дверей и заканчивающееся на заднем многофункциональном фонаре. Для доступа в салон используются 4 двери, на боковине кузова присутствуют вклеенные передняя форточка и заднее стекло. Опоры зеркал заднего вида вынесены на боковину металлической обшивки двери.
На крышке багажника, имеющей опущенную к поверхности земли нижнюю кромку, предусмотрен аэродинамический щиток. Элемент отсекает часть потока грязи, обеспечивая чистоту заднего стекла. Эмблема производителя находится на хромированной накладке, являющейся логическим продолжением бокового ребра.
Пластиковые бамперы и ручки дверей окрашены в цвет кузова автомобиля уже в базовой модификации.
В салоне машины используется комбинация приборов с аналоговым спидометром и цифровыми дополнительными приборами. В центральной части панели приборов расположены блок управления климатической системой и сенсорный экран мультимедийного центра. На рулевом колесе находятся дополнительные кнопки управления музыкальным центром. Расположенный на колонке блок переключателей позволяет управлять указателями поворота, внешним освещением и стеклоочистителями.
Does it still have Magic Seats?
The new Jazz does still have Magic Seats. You can flip and fold them up, like collapsible dining room chairs, to magic up space in the rear to swallow a bicycle. But they also fold flat into the floor like origami, turning the Jazz into a van.
They are a key USP of the Honda supermini and are made possible by a fuel tank located under the front seats, not the rear. It’s also why boot space, seats down, is almost on a par with a Volkswagen Golf, at 1,205 litres.
Seats up, it has 304 litres, little better than a Ford Fiesta (visually, the load bay ‘looks’ short and small, albeit deep), but there is a plastic cubby beneath the boot floor to hide things in.
Child seat anchors
Applies to 2018-20 models
Overall evaluation |
A |
Vehicle trim | EX |
Seat type | cloth |
This vehicle has 2 rear seating positions with complete child seat attachment (LATCH) hardware.
It has 1 additional seating position with a tether anchor only.
Overall evaluation |
A |
Vehicle trim | EX |
Seat type | cloth |
123
G | Good |
A | Acceptable |
M | Marginal |
P | Poor |
Seating positions that rely on borrowed lower anchors or have only a tether anchor available are not rated. | |
thether anchor symbol | Tether anchor |
lower anchor symbol | Lower anchors |
Lower anchor(s) can be borrowed from adjacent positions(s) | |
No hardware available |
Details by seating position
1 | |
---|---|
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors | |
2 | |
Tether anchor | |
hard-to-find location | |
other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
none available | |
3 | |
Tether anchor | |
easy-to-find location | |
other hardware could be confused for anchor | |
Lower anchors | |
too deep in seat | |
not too much force needed to attach | |
easy to maneuver around anchors |
Technical measurements for this test
Seat position 21
3
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 2-4 |
Force (lbs) | 2 |
Clearance angle (degrees) | 71 |
Lower anchor B | |
Open access rated | No |
Depth (cm) | 0-2 |
Force (lbs) | 6 |
Clearance angle (degrees) | 65 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | No |
Seat position 22
2
Lower anchor A | |
---|---|
No lower latch for this seat position | |
Lower anchor B | |
No lower latch for this seat position | |
Tether anchor | |
Location | Roof |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | No |
Seat position 23
1
Lower anchor A | |
---|---|
Open access rated | No |
Depth (cm) | 0-2 |
Force (lbs) | 9 |
Clearance angle (degrees) | 72 |
Lower anchor B | |
Open access rated | Yes |
Depth | Not visible |
Force (lbs) | 1 |
Clearance angle (degrees) | 73 |
Tether anchor | |
Location | Middle seatback |
Confusing hardware present | Yes |
Has contrasting label within 3 inches of tether anchor | No |
Болячки автомобиля
Как показывает время, в плане проблем и их устранения Honda Fit II почти идеальна
Но есть нюансы, о которых нужно знать и вовремя обращать внимание:
- Проблемы зажигания, выражающиеся рывками и вибрацией автомобиля при разгоне (у двигателя 1,3 л). Решается своевременной заменой свечей (около 3 000 рублей).
- Смесь стука и вибрации под капотом при разгоне и торможении. Решается заменой подушки вариатора (около 1 000 руб.)
- Очень неудобная замена ламп головного света и габаритов. Если вы не проводили эту операцию раньше сами, то лучше сделать это в специализированном сервисе, так как операция трудоёмкая из-за сложности доступа к блок-фаре.
- Настоящий расходник в условиях России — опоры и подшипники стоек. Ресурс составляет порядка 40 тыс. км, замена обходится около 5000 рублей.
- Проблемы с ЛКП и металлом. Лакокрасочное покрытие со временем тускнеет, а любой скол или царапина приводит к появлению ржавчины.
Также читайте: Бизнес-класс из прошлого: обзор Lexus GS II 300
Цепь ГРМ
На двигателях Honda L-серии используется бесшумная пластинчатая цепь Морзе. Она натягивается не гидравлическим натяжителем. Вместо него используется направляющая с левой стороны, оснащенная рессорной пружиной. Эта цепь служит прекрасно, не растягивается, не изнашивается.
Но случаи ее замены все-таки есть. Износ цепи и обеих ее шестерен случается на моторах, на которых владельцы неудачно поэкспериментировали с моторным маслом. Этому двигателю положено масло с вязкостью 0W-20.
Оценить состояние цепи можно при снятии клапанной крышки. Люфта между пластинами цепи не должно быть, не должно быть выработки на зубьях шестерён. Из-за растяжения цепи нарушается угол опережения зажигания, увеличивается расход топлива, мотор тянет вяло.
Interior, Comfort, and Cargo
Cleanly styled and well assembled from quality materials, the Fit’s interior shines among the best in the segment. Factor in its spaciousness and the interior is a pleasant place to be. In most dimensions, the Fit’s cabin is the largest in the subcompact class. Its rear-seat area in particular is astonishingly roomy and has significantly more legroom than any direct competitor; it nearly matches that of some full-size sedans. The model has built its reputation on the back of its rear Magic Seat. That split bench can fold flat—forming an uninterrupted surface from the rear bumper to just behind the front seats—or can flip its bottom cushion up and into a vertical position, allowing tall, wide items to be loaded through the side doors and set across the rear footwells. The result is unmatched configurability that is bolstered by the boxy Fit’s cavernous interior and cargo volumes. With the rear seats folded, we fit 20 carry-on suitcases inside the Fit’s cabin.
Honda
Headlights
Ratings are given for 2 different headlight variations available on this vehicle.
Trim level(s)
-
LX trim equipped with CVT package
-
Sport trim equipped with CVT package
- EX trim
- EX-L trim
Low-beam headlight type | Halogen reflector |
---|---|
High-beam headlight type | Halogen reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | Yes |
Overall rating | M |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamilluminationHigh-beam assist credit
Low beams On the straightaway, visibility was fair on the left side of the road and inadequate on the right side. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was fair on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.
High-beam assist compensates for some limitations of this vehicle’s low beams on the straightaway and all 4 curves.
Technical measurements for this test
Trim level(s) |
|
---|---|
Low-beam headlight type | Halogen reflector |
High-beam headlight type | Halogen reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | Yes |
Overall ratingApplies to 2019-20 models | M |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 72.4 m | None |
Straightaway left edge | 46.4 m | None |
250m radius right curve, right edge | 50.2 m | None |
250m radius left curve, left edge | 43.7 m | None |
150m radius right curve, right edge | 38.3 m | None |
150m radius left curve, left edge | 37.9 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 140.6 m |
Straightaway left edge | 127.3 m |
250m radius right curve, right edge | 55.7 m |
250m radius left curve, left edge | 54.2 m |
150m radius right curve, right edge | 44.1 m |
150m radius left curve, left edge | 45.7 m |
Trim level(s)
- LX trim
- Sport trim
Low-beam headlight type | Halogen reflector |
---|---|
High-beam headlight type | Halogen reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall rating | P |
Distance at which headlights provide at least 5 lux illumination: |
car-simplercar-simplercar-simplercar-simplercar-simpler0 ft100 ft200 ft300 ft400 ft500 ft600 ftLow beamsOptimal low-beamilluminationHigh beamsOptimal high-beamillumination
Low beams On the straightaway, visibility was fair on the left side of the road and inadequate on the right side. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.
The low beams never exceeded glare limits.
High beams On the straightaway, visibility was fair on the right side of the road and inadequate on the left side. On curves, visibility was inadequate in all 4 tests.
Technical measurements for this test
Trim level(s) |
|
---|---|
Low-beam headlight type | Halogen reflector |
High-beam headlight type | Halogen reflector |
Curve-adaptive? | No |
High-beam assist? | No |
Overall ratingApplies to 2018-20 models | P |
LOW BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) | Amount glare exceeded threshold |
---|---|---|
Straightaway right edge | 72.4 m | None |
Straightaway left edge | 46.4 m | None |
250m radius right curve, right edge | 50.2 m | None |
250m radius left curve, left edge | 43.7 m | None |
150m radius right curve, right edge | 38.3 m | None |
150m radius left curve, left edge | 37.9 m | None |
HIGH BEAMS | Average minimum useful illumination distance (5 lux) |
---|---|
Straightaway right edge | 140.6 m |
Straightaway left edge | 127.3 m |
250m radius right curve, right edge | 55.7 m |
250m radius left curve, left edge | 54.2 m |
150m radius right curve, right edge | 44.1 m |
150m radius left curve, left edge | 45.7 m |
How well does it mimic an EV?
Honda research suggests at speeds between 0-25mph, the Jazz will run 86 percent of the time as an EV. Even away from city limits, more than half the time will be on electric, and it somehow manages to run 13 percent of the time as an EV even on the motorway.
It’s nice to use, too. There’s a linear response to the accelerator: press it more, and you get more surge (thanks to the electric motor’s punch), without more racket. Not always the case with small cars.
If you drive it with lead feet, the engine will roar, like in a Toyota hybrid. But most of the time, it won’t be doing this, and the silent-running advantages in town should outweigh it.