Ford f-150 lightning review: the american ev

Driving the Dang Thing

Since the F-150 Lightning will be a lot of people’s first EV, they’ll find the startup process kinda odd. Of course, you’re greeted not by a roaring engine but rather a chime that simply tells you you’re good to shift into drive if you want. Just make sure your seatbelt’s buckled because, after that, it’s fully in your power to go fast.

It zooms down the interstate in a way that’s totally untaxing thanks to silent electric motors and that fully independent rear suspension I mentioned earlier. That suspension helps keep the pickup planted, whether it squats briefly on a hard launch or hits a Texas-sized pothole with a load on. It keeps you comfy, which is no doubt important, but it also builds the experience when you floor it.

Caleb Jacobs / The Drive

I’d liken the acceleration to a seriously modified diesel truck if such a rig could spin the tires with less than half a second’s notice. If you think I’m kidding, I’m not—that’s the world I come from—and the Lightning is my new quickness benchmark for work-capable machinery. And it’s stock!

Now, none of this would matter if it fell flat any time you hooked it to a trailer. Fortunately, it doesn’t. These same attributes that make it comfortable and intoxicatingly entertaining also contribute to its ability to tow and haul its listed max without flinching.

Caleb Jacobs / The Drive

The load you see attached to this F-150 Lightning Pro clocked in at 9,500 pounds. But the truck still squealed the tires for what had to be a full second after I punched it at 30 miles per hour. For real.

It’d be one thing for a tuned gas or diesel truck to do this, but unless the other guy downshifted beforehand, he’d already be five truck lengths behind you in the F-150 Lightning. Even given the time to do that, he’d be two or three back while you sip a 32-ounce Diet Coke from 7-Eleven. It really is that spunky and easy to go fast in.

Let me rein it back in a little. You won’t always be competing for bragging rights, nor should you play around like that in traffic, especially with a trailer. Once I got past the acceleration—which took a while—I found the Ford working intelligently to boost my confidence as well as its own range. I’ll be straight up in saying I didn’t have enough seat time to get a comprehensive read on battery usage, but I noticed it was always steadily working to recover spent energy.

Caleb Jacobs / The Drive

Regenerative braking plays a big part here, as it does on any EV, and the bite varies as you dial up different driving modes. One-pedal drive is an option, though it’s disabled when you flip on Tow/Haul mode, as it’s more or less baked in at that point. The F-150 Lightning uses its motor-generator unit to slow you down in that case, whereas a traditional truck would downshift to lighten the wear on its friction brakes. If you want deceleration to be a little less abrupt, Sport prioritizes regen without bringing you to a full stop when off the accelerator. And Normal is just that—normal.

The truck’s Off-Road driving mode does a good job of mitigating the power rather than just letting it dig a hole in the sand, gravel, mud, and what have you. While I didn’t do any truly gnarly four-wheeling with it, I thought its ability to navigate through the aforementioned terrain was respectable, especially with relatively tame all-terrain tires. Don’t be fooled; it can sling a 10-foot rooster tail if you provoke it, but slow and smooth accelerator application is the name of this game anyhow.

When you’re behaving yourself, the F-150 Lightning is just as chill as you’d expect a truck to be and then some. It’s nice knowing it can do more than anyone needs it to from a power standpoint, but in all, that’s not what will keep butts in seats for the lifetime of the truck. That’s the job of its cabin, suspension, and one admittedly huge aspect that we’re yet to see play out—reliability.

Caleb Jacobs / The Drive

Когда Асфальт Закончится

Хотя Тремор F-150 кажется мягким на шоссе, он абсолютное животное в грязи. Наш тестовый экземпляр был оснащен всеми наворотами, включая дополнительный передний дифференциал с ограниченным скольжением Torsen, систему помощи при повороте на бездорожье, систему управления тропой, управление одной педалью, режимы движения по бездорожью и набор еще из шести вариантов. Грузовик также имеет уникальные однотрубные амортизаторы спереди, двухтрубные амортизаторы сзади, противоскользящие пластины Raptor и алюминиевые боковые ступени/ограждения. На этом он тоже не останавливается — Tremor оснащен той же раздаточной коробкой с крутящим моментом по требованию, что и Raptor, а также мясистыми 33-дюймовыми шинами для вездеходов General Grabber ATX. Таким образом, сказать, что Тремор F-150 есть нечто большее, чем просто упаковка с наклейками, было бы преуменьшением века.

Отправившись в путь, все мы были одновременно удивлены и впечатлены выступлением Тремора почти в каждой дисциплине. В частности, грузовик действительно впечатлил ездой по пересеченным и скалистым горным тропам. Производительность на крутых подъемах также порадовала, поскольку грузовик легко преодолевал препятствия, никогда не теряя сцепления с дорогой. Однако можем представить единственную критику грузовика: в частности, мы отметили, что езда может быть немного грубой, а подвеска не такая послушная, как некоторые думали. Вероятно, это связано с тем фактом, что F-150 Tremor не использует те же амортизаторы марки Fox, что и Ranger и F-150 Raptor. Учитывая количество производительного оборудования, которым оснащен F-150 Tremor, справедливо сказать, что грузовику мог бы понадобиться лучший набор амортизаторов. 2,5-дюймовые внутренние байпасные устройства Fox, аналогичные амортизаторам Tundra TRD Pro, будут иметь огромное значение.

Plenty of plugs

The Lightning has power points in the bed, as well. In all, the truck has 10 120-volt outlets and one 240-volt outlet. The electric F-150 can power a job site for three days while still having power left over for a 80 miles of driving, according to Ford. It can also power a home during a blackout. In the future, Ford plans to release software for the truck that could allow it to power a home during hours of higher electricity rates. The truck will then recharge its own batteries during the hours when power rates are lower.

Inside, the F-150 Lightning’s dashboard features a large vertically-oriented center touchscreen similar to that in the Ford Mustang Mach-E electric SUV. Like the recently redesigned gas-powered F-150, the Lightning will also have a feature, called Blue Cruise, that allows drivers to completely remove their hands from the steering on some parts of major highways.

While Ford is a major investor in Rivian, a company that’s also preparing to manufacture electric pickups, the Lightning does not rely on Rivian’s engineering. It was designed and engineered entirely by Ford employees, executives said.

It was important to Ford engineers that the F-150 Lightning be at least as capable as a gas-powered F-150, said Zhang. The truck was put through all the same tests towing, hauling, off-road and extreme temperature tests as any other F-150, she said, and was expected to perform at least as well, if not better.

By Thursday morning, Ford said it had already received 20,000 reservations for the new Lightning trucks. Reservations can be made with a deposit of $100. The F-150 Lightning is expected to be available in the spring of 2022. Ford will build it in a new factory on the same site as the automaker’s famous Rouge complex in Dearborn, Michigan.

Ford F-150 Тремор на Шоссе

Что касается внедорожников на шоссе, Тремор F-150 может просто побить их всех. По своей сути грузовик представляет собой базовый пикап F-150, который с самого начала является потрясающей дорожной машиной. EcoBoost V-6 оказался фаворитом, некоторые даже заметили, что он был быстрее, чем более мощный высокопроизводительный EcoBoost Raptor (на обычном неэтилированном топливе). И, конечно же, трансмиссия также получила высокую оценку за обеспечение быстрого и плавного переключения передач, к которому мы привыкли. Подвеска грузовика была довольно гладкой на разбитых асфальтовых улицах и так же хорошо впитывала неровности бетонного шоссе. В связи с этим мы обнаружили, что монотрубные амортизаторы грузовика были довольно хорошо настроены. Тремор был очень маневренным для полноразмерного грузовика, и также мы дали ему высокие оценки за его управляемость. В салоне было очень тихо, а сиденья были невероятно удобными даже для более высоких членов нашей команды.

The Verdict

I’d say my feelings on the F-150 Lightning are clear: It’s as good as we’d hoped for. Critics harsher than myself will pick apart the fact that it’s really not that environmentally friendly, which is true in some respects. Others will say certain versions cost too much, in which case I’d also agree. But one concept we should all be able to see eye to eye on is that once public charging infrastructure improves, particularly for pickup trucks, it will be capable of fully replacing fossil fuel guzzlers.

Caleb Jacobs / The Drive

Anybody who wants one and doesn’t have their order in yet will be waiting a while, but that should give Ford time to work out any early bugs. Trust me, that’s more of a good thing. And once the Blue Oval starts building 150,000 a year like it says it will, expect to see these suckers everywhere.

As for me, I’ll probably hold out for a secondhand Lightning Pro Extended Range. Rest assured, though, the want is serious, and I know I’m not alone in that.

Got a tip or question for the author? Contact them directly: caleb@thedrive.com

Российско-американский электрофургон

Компания Ford Motors развернет в России серийное производство электромобилей. Электротягу получит фургон Ford Transit – новый мотор было решено устанавливать именно на него потому, что легковые автомобили Ford в России больше не продаются. Все восемь ранее доступных в стране легковых машин компании на сайте Ford теперь имеют пометку о недоступности к заказу в России, а в США у Ford есть, к примеру, полностью электрический кроссовер Ford Mustang Mach-E.

По информации «Коммерсанта», на 23 марта 2021 г. в России не было организовано ни одного массового производства электромобилей. Ford может стать в этом плане первой, если его не опередит Горьковский автозавод (ГАЗ) со своими электрофургонами GAZelle e-NN.

Выпуск Ford Transit на электротяге, пишет издание, начнется в рамках совместного предприятия (СП) «Соллерс Форд» в 2022 г. Сейчас эти фургоны выпускаются с дизельными силовыми агрегатами на заводе в Елабуге (Татарстан), но их сборка прекращена не будет – электромобили будут собираться параллельно со своими дизельными «родственниками».

Электрический Ford Transit

По подсчетам специалистов «Соллерс», версия Ford Transit с электромотором более выгодна в сравнении с дизельной с точки зрения расходов на эксплуатацию. «E-Transit на 40% экономичнее Diesel Transit. Это дает фактическое снижение на 15–20% платежей в операционном лизинге за электротранспорт по сравнению с дизельными машинами в случае низких ставок финансирования (3–5% в Европе)», – рассказали «Коммерсанту в «Соллерс».

История

Форд Фокус BEV был концепция электромобиль представлен Ford Motor Company в 2009 году Франкфуртский автосалон. Концепция Focus BEV использовала Европейский Mark II в качестве транспортного средства-донора и включает ключевые компоненты североамериканского гибридный технологии, в том числе электрическая система климат-контроля с 2010 г. Форд Фьюжн Гибрид.

Предсерийный электромобиль Focus был представлен на выставке 2011 г. Выставка бытовой электроники под новым названием Ford Focus Electric, и эта предсерийная версия была основана на Фокус Марк III.

Поставки для автопарков в США начались в декабре 2011 года, а в мае 2012 года он был выпущен для розничных клиентов только в Калифорнии, Нью-Йорке и Нью-Джерси в ограниченном количестве, а затем на остальных 16 рынках в третьем квартале 2012 . Выпуск в Европе изначально был запланирован на конец 2012 года, но поставки были перенесены, чтобы начать поставки в августе 2013 года.

Демонстрационная программа в Великобритании

Ford Focus BEV концепт-кар выставлялся на 2009 Франкфуртский автосалон.

В концепт-кар представленный на 2009 Франкфуртский автосалон был разработан для участия в демонстрационной инициативе правительства Великобритании «Автомобили со сверхнизким выбросом углерода» в начале 2010 года. Консорциум Ford, Шотландская и Южная Энергия и Стратклайдский университет будет использовать парк из 15 автомобилей Ford Focus BEV и зарядную инфраструктуру внутри и вокруг Лондонский боро Хиллингдон с начала 2010 г. Этот новый демонстрационный парк BEV разрабатывается частично при государственном финансировании со стороны правительства Великобритании. Совет по технологической стратегии (TSB), которая продвигает инновационные отраслевые проекты, снижающие CO2.

Грузовик без груза?

Таков и наш Ford F-150 – специфичный, а еще и очень быстрый. Американцы традиционно не любят публиковать данный о динамике своих автомобилей, поэтому официальных цифр у меня нет. Но по субъективным ощущениям с места до «сотни» пикап разгоняется секунд за восемь. Максимум – девять. Очень достойный показатель даже для легковушки, а для грузовика, снаряженная масса которого заметно превышает две тонны, так и вовсе превосходный. Честно говоря, садясь в машину я был уверен, что здесь стоит большой атмосферный V8, объемом под пять литров – классика для полноразмерных американских пикапов. Первая поездка только упрочила это ощущение. Каково же было мое удивление, когда, открыв капот, я обнаружил там 3,5-литровую «шестерку» EcoBoost. Пришлось штудировать справочную литературу.

Оказывается, восьмицилиндровые двигатели стали для машин 150-го семейства редкостью. В гамме остался только один такой двигатель, а подавляющее количество модификаций оснащается бензиновыми моторами V6 с разной степенью наддува. Наш двигатель выдает 365 л.с. и аж 420 Нм крутящего момента – вполне себе приличное значение даже для пятилитровой «восьмерки». Правда, атмосферной. Но это, оказывается, еще не потолок. Уже на машинах следующего модельного года будет доступен 450-сильный V6, момент которого зашкаливает за 500 Нм! Если вам ничего не говорят эти цифры, то просто поверьте мне на слово, что это много. Очень много. Достаточно для того, чтобы, например, неаккуратно упершись бампером в бетонный забор, завалить его целиком. Также достаточно и для любой, даже самой тяжелой, работы. 

Именно необходимостью работать чаще всего объясняют американцы свою любовь к пикапам. Мол, автомобиль должен быть утилитарным: и для семьи, и для бизнеса. На самом деле они немного лукавят. Большинство пикапов, которые можно увидеть на дорогах США и Канады, возят в своих кузовах снег, опавшую листву или просто воздух – в зависимости от времени года. Зачем же их тогда покупают? Я слышал множество различных объяснений. Кто-то рассказывал мне о «великих традициях» освоения Дикого Запада и о фургонах переселенцев, которые заменяли им и дом, и склад, и крепость. Красивая легенда, но не более. Кто-то говорил, что пикап при прочих равных условиях стоит дешевле сопоставимого по размерам и проходимости внедорожника – это уже, думаю, ближе к истине. А особо практичные и разговорчивые собеседники пытались растолковать мне тонкости заокеанского налогообложения и доказать, что их роскошные пикапы – это не что иное, как фермерская сельхозтехника, со всеми вытекающими последствиями.  Очень благоприятными для владельца. Звучит правдоподобно!

Поколение
III рестайлинг
Тест-драйвов
6

Поколение
I
Тест-драйвов

УАЗ Pickup (пикап 4-дв.)

Поколение
II
Тест-драйвов
4

Но факт остается фактом: большая часть пикапов всегда ездит с пустым кузовом. Даже в Америке до 60% пикапов никогда ничего не перевозят. Это не я придумал, такую статистику приводят наши заокеанские коллеги. И я им охотно верю. У нас же¸ добавлю от себя, эта цифра достигает 99,9%! Тем не менее, не стоит думать, что пикапы – автомобили бесполезные. Они, благодаря большой собственной массе и мощным тяговитым моторам, как нельзя лучше подходят для буксировки. Чего? Да, чего угодно! Это может быть просто какой-то прицеп, прицеп-автовоз, большой кемпер, стянуть который не под силу даже внедорожнику, или, например, какое-нибудь серьезное плавсредство. Перевезти яхту или катер, спустить ее на воду или выдернуть из воды – типичные задачи, которые с успехом решают большие американские пикапы.

И вот тут проявляется еще одно очень полезное свойство конкретно нашего Ford F-150. Я имею ввиду уникальную систему Pro Trailer Backup Assist. Это ничто иное, как полуавтоматическая система парковки трейлера. Мало кто из простых автовладельцев умеет, ловко выворачивая колеса, направлять задним ходом прицеп туда, куда ему нужно. За рулем нового F-150 уметь ничего и не надо. Достаточно подъехать под более-менее прямым углом к месту для парковки, активировать систему и… бросить руль! Он будет вращаться автоматически, а водителю надо будет только задавать направление, в котором надо «закинуть» трейлер, вращая маленькое колесико на приборной панели. Ориентироваться при этом можно по картинке с камеры заднего вида, отображающейся на мониторе центральной консоли.

https://youtube.com/watch?v=fyQlRR56t-o

Удобная штука! Насколько я знаю, у конкурентов ничего подобного пока нет. А именно наличие системы Pro Trailer Backup Assist становится для многих определяющим фактором при выборе пикапа. По крайней мере, машину, которую вы видите на фотографиях, уже купили исключительно ради нее.

Фактор живучести

Так чем же Ford все-таки лучше, чем RAM, Toyota или Chevrolet? Американцы утверждают, что он практичнее. Но речь идет вовсе не о технических характеристиках, расходе топлива или грузоподъемности, а о надежности. В процессе краткого, даже, увы, слишком краткого теста, мы не можем оценить неприхотливость этого автомобиля. Но те, кто занимается пикапами профессионально, утверждают, что Ford F-150 менее требователен к обслуживанию, чем «японцы» и в целом живучее, чем Chevrolet. Живучее – важный термин. Он вовсе не означает, что в машине ничего не ломается. Ломается, бывает. Но, не смотря на все подобные неприятности, автомобиль продолжает как-то ездить

Для многих это важно, за это и покупают

Кто покупает? Конечно же, не жители Манхеттена! В Нью-Йорке на F-150 ездят только работники коммунальных служб. А, вот, у жителей американской глубинки, «колхозников» и так называемых «реднеков» подобные машины в чести. Не стоит думать, что глухая провинция в США принципиально отличается от нашей. Там тоже периодически встречается топливо сомнительного качества, частенько отсутствует авторизованный сервиса, а дорожные условия, если их, конечно, можно назвать дорожными, оставляют желать лучшего. Америка большая, таких мест много и людей там живет существенно больше, чем в крупных городах. Они и делают такие гигантские объемы продаж для компании Ford. Правда, там предпочитаю машины, которые стоят «от $27 000». Такой роскошный F-150 Limited, как побывал у нас на тесте, им просто не нужен. И, к тому же, слишком дорог. Пикап в такой комплектации даже у себя на родине обойдется как минимум вдвое дороже изначально заявленной суммы. Да и объявить его сельхозинвентарем, пожалуй, будет сложнее…

Технические характеристики Ford F-150 Limited

ГАБАРИТЫ, ММ

6189 x 2006 x 1950

КОЛЕСНАЯ БАЗА, ММ

3962

ДОРОЖНЫЙ ПРОСВЕТ, ММ

228

ОБЪЕМ КУЗОВА, Л

1764

РАЗМЕРЫ КУЗОВА, ММ

2004 х 1270 х 533

СНАРЯЖЕННАЯ МАССА, КГ

2105

МАССА БУКСИРУЕМОГО ПРИЦЕПА, КГ

4808

ТИП ДВИГАТЕЛЯ

V6, бензиновый с турбонаддувом

РАБОЧИЙ ОБЪЕМ, КУБ. СМ

3490

МАКС. МОЩНОСТЬ, Л.С./ОБ/МИН

365 / 5000

МАКС. МОМЕНТ, НМ/ОБ/МИН

420 / 2500

ПРИВОД

подключаемый полный

ТРАНСМИССИЯ

6-ст., автоматическая

РАСХОД ТОПЛИВА (СРЕДНИЙ), Л/100 КМ

11,76

ОБЪЕМ БАКА, Л

87

Familiar Features With a Frunk

Since truck frames are like narrow EV skateboards to begin with, Ford kept the existing cab and bed and designed a new version of the F-150 frame with a battery pack between the rails and electric motors at each axle. The front suspension is similar to gas-powered F-150s while the rear gets a new multi-link independent suspension. 

While retaining the same mounting points as the gas engine frame limits the battery size compared to what the Silverado will have, it kept costs down and sped development. Ford can use many of the same stampings and most of the components in the cab which already have enormous economies of scale. 

Ford has repackaged all of the climate control and cooling hardware, pushing it back against the bulkhead. This has enabled a 14 cubic-foot front trunk, or “frunk,” that easily swallowed four carry-on bags and two backpacks. The lower portion of the frunk has a one-way drain so wet gear can drip. It also enables a new trend at football games, “front-gating,” with the frunk filled with ice and drinks. Four 120V AC outlets can also power a stereo, TV or anything else electrical. 

The Lightning’s frame encases its battery, which restricts the overall size compared to entries like the Hummer EV but essentially allows the Ford to retain all of the qualities of the regular F-150 and share many parts with it, which keeps costs down. Sam Abuelsamid

With the portion of the front fascia that used to serve as a grille remaining attached to the hood, access to the frunk is much easier than on the Rivian, and the space seems larger than what we’ve seen of the Silverado EV. Style-wise, even the Platinum trim level retains a matte gray “grille” panel which seems a little “work truck” for its price. 

Inside, drivers will find the Mach-E’s 15.5-inch portrait touchscreen in the Lightning’s XLT, Lariat and Platinum trims. The base Lightning Pro gets the 12.0-inch landscape touchscreen found in the premium trims of gas F-150s with physical climate control knobs, which work users might prefer.

Features like the fold-down shift lever and expandable center work surface are still here as well as the optional lay-flat front seats for napping while waiting for a charge. Unlike some futuristic EVs, this is not a sci-fi rocketship. It’s exactly what typical truck buyers expect, including ample space in back for three burly adults. 

The familiarity extends to the bed. In early research, customers made clear they wanted the same bed so they could use all their existing accessories. Commercial customers typically have toolboxes and racks for parts and supplies that they transfer through multiple generations. With most fleets likely to retain a mix of gas and electric trucks for many years to come, that commonality is a big selling point. 

The Lightning Pro’s interior will look familiar to regular F-150 Lariat buyers, with its very functional 12.0-inch infotainment unit and physical controls. Sam Abuelsamid

The Lightning Platinum gets the massive 15.5-inch tablet display from the Mustang Mach-E, which is visually impressive but also lacks some hard controls. Sam Abuelsamid

Small overlap front: driver-side

Rating applies to 2021-22 models built after March 2021

Tested vehicle: 2021 Ford F-150 XL SuperCrew

The Ford F-150 was redesigned for the 2021 model year. Beginning with 2021 models built after March, reinforcements were added to the left and right-hand side of the frame to improve occupant protection in frontal crashes. (Information about when a specific vehicle was manufactured is on the certification label typically affixed to the car on the driver door or adjacent B-pillar.)

Driver-side small overlap frontal ratings are assigned by the Institute based on a test of an F-150 conducted by Ford as part of .

Overall evaluation G
Structure and safety cage G
Driver injury measures
Head/neck G
Chest G
Hip/thigh G
Lower leg/foot A
Driver restraints and dummy kinematics G

Technical measurements for this test

Measures of occupant compartment intrusion on driver side

Test ID VTN2104
Lower occupant compartment
Lower hinge pillar max (cm) 7
Footrest (cm) 8
Left toepan (cm) 7
Brake pedal (cm) 8
Parking brake (cm)
Rocker panel lateral average (cm) 2
Upper occupant compartment
Steering column 3
Upper hinge pillar max (cm) 8
Upper dash (cm) 7
Lower instrument panel (cm) 6

Driver injury measures

Test ID VTN2104
Head
HIC-15 116
Peak gs at hard contact no contact
Neck
Tension (kN) 1.0
Extension bending moment (Nm) 6
Maximum Nij 0.17
Chest maximum compression (mm) 22
Femur (kN)
Left 0.5
Right 2.2
Knee displacement (mm)
Left 2
Right 2
Knee-thigh-hip injury risk (%)
Left
Right
Maximum tibia index
Left 0.75
Right 0.64
Tibia axial force (kN)
Left 4.3
Right 3.9
Foot acceleration (g)
Left 168
Right 140
Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *